АНОМАЛІЇ В РЕАЛІЗАЦІЇ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ ТА ЇХ НАСЛІДКИ

Автор(и)

  • M. LUTFULLIN
  • V. LUTFULLIN
  • L. MATYASH

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2021.77.239274

Ключові слова:

«Arithmetica universalis» І. Ньютона, формальнодедуктивне навчання, математики, методична концепція К.Ф. Лебединцева, якість математичної освіти

Анотація

Проведено аналіз причин і наслідків домінування дедуктивного методу навчання математики старшокласників і зумовленого цим нехтування індуктивними поясненнями навчального матеріалу, найбільш доступними для учнів. У цьому контексті вперше розглянуті методичні особливості лекцій І. Ньютона з курсу арифметики і алгебри, встановлено індуктивну спрямованість цих лекцій. Розкрито важливе загальнодидактичне значення поглядів Ф.І. Буссе щодо реалізації принципу свідомості навчання. Обґрунтовано виключну актуальність практичної реалізації методичної спадщини К.Ф. Лебединцева та Д. Пойа в контексті вирішення проблеми піднесення якості шкільної математичної освіти.
Сформульовано найважливіше завдання подальших досліджень розглянутої проблеми — визначення практичних шляхів її вирішення.

Посилання

Gladkij, A. V. (1990). Ob urovne matematicheskoj kul’tury vypusknikov srednej shkoly [On the level of mathematical culture of high school graduates]. Mathematics at school, 4, 7-9 [in Russian].

Lankov, A. V. (1951). K istorii razvitija peredovyh idej v russkoj metodike matematiki [To the history of the development of advanced ideas in the Russian methodology of matematics]. Moskva: Uchpedgiz [in Russian].

Lebedincev, K. F. (1925). Vvedenie v sovremennuju metodiku matematiki [Introduction to modern methods of mathematics]. Kiev: Gosizdat Ukrainy [in Russian].

Lutfullin, M. V. (2018). Problema vzaiemozv’iazku induktsii y deduktsii v istorii matematyky i matematychnoi osvity [The problem of correlation of induction and deduction in the history of mathematics and mathematical education]. Pedagogical Scienses, 72, 103-108 [in Ukrainian].

Lutfullin, M. V. (2019). Rezervy pidnesennia yakosti shkilnoi matematychnoi osvity [Improvement rezerves of scyool mathematical education quality]. Pedagogical Scienses, 73. 11-17. [in Ukrainian].

Mizhnarodna naukovo-metodychna konferentsiia «Problemy matematychnoi osvity» (PMO-2013) [International scientificmethodical conference “Problems of mathematical education”]. Mathematics in the modern school, 6, 2-4 [in Ukrainian].

N’juton, I. (1948). Vseobshhaja arifmetika ili kniga ob arifmeticheskom sinteze i analize [General arithmetic or a book about arithmetic synthesis and analysis]. Moskva: Izd-vo AN SSSR [in Russian].

Shvets, V. (2011). Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia [International scientific and practical conference]. Mathematics at school, 11/12, 49-53 [in Ukrainian].

Stepanenko, M., & Lutfullin, V. (2018). Normy y anomalii navchalnoi diialnosti shkoliariv [Norms and anomalies of educational activity of schoolboys]. The Sources of Pedagogical Skills, 21, 5-9 [in Ukrainian].

Strojk, D. Ja. (1969). Kratkij ocherk istorii matematiki [A brief outline of the history of mathematics]. Moskva: Nauka [in Russian].

Vilejtner, G. (1966). Istorija matematiki ot Dekarta do serediny XIX stoletija [History of mathematics from Descartes to the middle of the 19th century]. Moskva: Nauka [in Russian].

Virchenko N. O. (Comp.). (1974). Matematyka v aforyzmakh, tsytatakh i vyslovliuvanniakh [Mathematics in aphorisms, quotes and statements]. Kyev: Vyshcha shk. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-28

Як цитувати

LUTFULLIN, M., LUTFULLIN, V., & MATYASH, L. (2021). АНОМАЛІЇ В РЕАЛІЗАЦІЇ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ ТА ЇХ НАСЛІДКИ. Педагогічні науки, (77), 8–12. https://doi.org/10.33989/2524-2474.2021.77.239274

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ