ІНКЛЮЗИВНА ФОРМА НАВЧАННЯ УЧНІВ В УМОВАХ «ЦЕНТРУ ОСВІТИ ТА СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ» ІМЕНІ СОФІЇ РУСОВОЇ

Автор(и)

  • Marina Grinova
  • Alefina Klyukhynska
  • Lybov Kutorzhevskaya

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2018.71.177092

Ключові слова:

інклюзивна форма навчання, умови «Центру освіти та соціально­педагогічної підтримки» імені Софії Русової, Державна цільова соціальна програма реформування системи закладів для дітей­сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, освітнє середовище, індивідуальна програма розвитку, додаткові

Анотація

Розглянуто навчально-виховну діяльність школи-інтернату, дошкільного відділення, навчально-виховного комплексу як можливості пансіону для проживання, харчування та оздоровлення дітей, що формує компетентності вихованця, забезпечує інклюзивною формою навчання осіб з особливими потребами,поєднує «Центр освіти та соціально-педагогічної підтримки» імені Софії Русової та створює можливості в задоволенні територіальної громади якісними освітніми та соціальними послугами.

Завдяки реформуванню інтернатних закладів утворюються заклади нового типу, зокрема: Княгининівська спеціалізована школа-інтернат І-ІІІ ступенів «Центр освіти та соціально-педагогічної підтримки» обласного підпорядку- вання Волинської обласної ради, Люблинецька спеціалізована загальноосвітня І-ІІІ ступенів «Центр освіти та соціально-педагогічної підтримки» (Ковельський район Волинської обл.), Головненська та Затурцівська спеціальні школи-інтер- нати «Центри освіти та соціально-педагогічної підтримки»; Полтавську спеціа- лізовану школу-інтернат №2 імені Н.К. Крупської реформовано на Полтавську спеціалізовану школу-інтернат №2 І-ІІІ ступенів «Центр освіти та соціально-пе- дагогічної підтримки» імені Софії Русової Полтавської обласної ради, що ство- рює широкі можливості для задоволення територіальної громади у навчанні та формуванні компетентностей дітей, починаючи з дошкільного віку, акуму- лює навчально-виховну діяльність школи-інтернату, дошкільного відділення, НВК, маючи всі можливості пансіону для проживання, харчування та оздоров- лення дітей; формує різні компетентності вихованця; розвиває здібності та таланти дітей у гуртках художньо-естетичного, технологічного, гуманітарного напрямів, вирішує проблему інклюзивної освіти; допомагає у корекції психофі- зичного та мовленнєвого розвитку.

Нововведенням закладу на сьогоднішній день є те, що освітнє середовище адаптовано до особистості вихованця, адже навчаються як обдаровані діти, так і діти з особливими освітніми потребами: тому окрім класів, що навчаються за програмою загальноосвітньої школи, у закладі функціо- нують класи з поглибленим вивченням окремих предметів, а для дітей з особливими освітніми потребами створені групи з інклюзивною формою навчання. Для дітей із мовленнєвими порушеннями у дошкільному відді- ленні створені логопедичні групи для проведення корекційних занять.

Посилання

Komarova N. M., Piesha I. V. Metodychni rekomendatsii dlia sotsialnykh pratsivnykiv, derzhavnykh sluzhbovtsiv shchodo rozvytku simeinykh form vykhovannia. K. : Derzhavnyi instytut problem sim’i ta molodi, 2006. 96 s.

Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 26 zhovtnia 2016 r. No. 753 «Ppo vnesennia zmin do postanovy Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 23 kvitnia 2003 r. No. 585»

Sliepkan Z.I. Naukovi zasady pedahohichnoho protsesu u vyshchii shkoli. K. : Vyshcha shkola, 2005. 239 s.

Sotsialna pedahohika : pidruchnyk / [za zah. red. prof. A. Y. Kapskoi]. K.: Tsentr navchalnoi literatury, 2006. 468 s.

Kharchenko S.Ya. Sotsializatsiia ditei ta molodi v protsesi sotsialno-pedahohichnoi diialnosti: teoriia i praktyka : monohrafiia. Luhansk : Alma-mater, 2006. 320 s.

Pro osvitu : Zakon Ukrainy. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145-19.

##submission.downloads##

Як цитувати

Grinova, M., Klyukhynska, A., & Kutorzhevskaya, L. (2019). ІНКЛЮЗИВНА ФОРМА НАВЧАННЯ УЧНІВ В УМОВАХ «ЦЕНТРУ ОСВІТИ ТА СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ» ІМЕНІ СОФІЇ РУСОВОЇ. Педагогічні науки, (71), 8–15. https://doi.org/10.33989/2524-2474.2018.71.177092

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ