УРОК ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В УМОВАХ ОНЛАЙН НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • A. KUKURUDZIAK
  • M. BAYDYUK

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2023.81.289364

Ключові слова:

фізичне виховання, школярі, дистанційне навчання, мотивація, позашкільна діяльність

Анотація

В статті висвітлено особливості формування здоров’я школярів в умовах дистанційного навчання. Останнім часом ситуація зі здоров’ям дітей наблизилась до критичної: підвищується рівень загальної захворюваності та поширеність захворювань окремих органів і систем. З ауважено, що одним із ключових факторів негативного впливу на здоров’я покоління, що підростає є дистанційне навчання, яке було започатковане у 2020 році внаслідок епідемії COVID-19 та частково продовжилось із введенням військового стану, оскільки це сприяло малорухливому способу життя дітей. Також внаслідок введення дистанційного навчання проведення повноцінних уроків фізичної культури стало неможливим. Проведено опитування серед школярів 15-16 років з приводу їх фізичної активності під час дистанційного навчання. Встановлено, що більше нніж 25% - взагалі не виконують вдома фізичних вправ (крім уроків фізичної культури). Також проведено аналіз результатів здачі деяких нормативів учнями до дистанційного навчання, та після, та побачено деяке зниження результатів навіть при тривалості онлайн навчання 1 місяць. З досліджень підтверджено, що дистанційне навчання, та, як наслідок, малоактивний спосіб життя, негативно впливає на фізичну складову здоров’я школярів. Для мінімізації цього негативного впливу потрібно розробляти ряд рекомендацій для підвищення фізичної активності в умовах онлайн навчання. Викладачам фізичної культури та батькам школярів варто приділяти значну увагу мотивуванню дітей до занять фізичними вправами й поза уроками, оскільки дистанційне навчання часто супроводжується малорухливим способом життя.

Посилання

Ben-Shlomo Y., Kuh D. A life course approach to chronic disease epidemiology: conceptual models, empirical challenges and interdisciplinary perspectives // Int. J. Epidemiol. — 2002. — 31. — P. 285-293.

Bilavych, G., Vlasii, O., Cavchuk, B. (2021). The impact of digitization of education, distance learning on the development of physical activity and health preservation of students. Youth and the market, (11/197).

Doroshenko G.O. Activation of physical activity of students in the conditions of distance learning: qualification work for obtaining the bachelor's degree / G.O. Doroshenko; of science manager, Ph.D. Assoc. N. I. Butenko; Ministry of Education and Science of Ukraine; Kherson state University, Faculty of Pedagogy, Department of Pedagogy, Psychology and Educational Management named after Prof. E. Petuhova. – Kherson: KhSU, 2021. – 26 p.

Kobernyk I. Zvyniatkivska Z. Organization of distance learning at school. Guidelines. irf.ua: website. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/metodichni%20recomendazii/2020/metodichni%20recomendazii-dustanciyna%20osvita-2020.pdf

KulchytskaVolochko M. Family values of children's health // Vash Aptekar. — 2008. — No. 21–22. — P. 5.

Lukyanova O.M. Medicosocial aspects of preserving the health of children, ensuring their harmonious physical and intellectual development // Journal. AMS of Ukraine. — 2001. — Vol. 7, No. 3. — P. 408415.

Zelena M. I. The influence of factors of the school environment on the health of children in traditional and remote forms of education and their prevention. Development of education, science and business: results 2020: theses add. of the international scientific and practical internet conference, December 3-4, 2020 - Ukraine, Dnipro, 2020. - Vol. 1.–638 pp., 413.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-20

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ