МУЗИЧНО РИТМІЧНЕ ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ ЧЕРЛІДЕНГУ

Автор(и)

  • S. SINYTSYA
  • A. ARKANOVA
  • T. SINYTSYA
  • L. SHESTEROVA
  • O. DANISKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2023.81.289362

Ключові слова:

черліденг, школярі, рухова активність, музично-рухова гра

Анотація

У статті розкрито проблему низької рухової активності школярів. Виокремлено черліденг як популярний вид рухової активності, який включено до шкільної програми фізичної культури. Запропоновано використання музичних ігор, які покликані вдосконалити та закріпити необхідні уміння і навички музичної грамоти. Введено, окрім гри «Танець м’ячів» також розроблену нами гру «Chеer play». Підтверджено більш значні показники рівня рухової активності та відчуття ритму в учнів, яким проводилася гра «Chеer play». Розроблено, впроваджено та підтверджено ефективність хореографічного тренажеру «Cheer simulator», який являє собою зорову та слухову візуалізацію виконання базових позицій чер-рук та ніг у комбінації під музичний супровід.

Посилання

Andriienko, H. S., Krykun, Yu. Yu., Synytsia, S. V., Synytsia, T. O., & Tymoshevska, L. Ye. (2016). Cherlidenh [Cheerleading]: navchalna prohrama dlia dytiacho-iunatskykh sportyvnykh shkil. Kyiv [in Ukrainian].

Bunevych, A. A., & Synytsia, T. O. (2022). Tekhnolohii zberezhennia zdorov’ia shkoliariv molodshykh klasiv zasobamy ozdorovchykh vydiv himnastyky [Technologies for preserving the health of elementary school students by means of health-improving types of gymnastics]. In S. V. Synytsia (Ed.), Chasopys kafedry teorii y metodyky fizychnoho vykhovannia, adaptyvnoi ta masovoi fizychnoi kultury «Fizychna kultura: teoriia i praktyka» [Journal of the department of theory and methods of physical education, adaptive and mass physical culture "Physical culture: theory and practice"] (No 6, pp. 25-30). Poltava: Simon [in Ukrainian].

Coaching, Youth. (2009). Cheerleading (Coaching Youth Sports Series). ASEP: Human Kinetics. Kolomieitseva, O. M., Synytsia, S. V., & Synytsia, T. O. (2016). Vyznachennia motyvatsii ditei ta molodi, yaki zaimaiutsia v sportyvnykh sektsiiakh, do zaniat cherlidenhom [Determining the motivations of children and young people, who are engaged in sports sections, to engage in cheerleading]. In Chasopys kafedry teorii y metodyky fizychnoho vykhovannia, adaptyvnoi ta masovoi fizychnoi kultury «Fizychna kultura: teoriia i praktyka» [Journal of the department of theory and methods of physical education, adaptive and mass physical culture "Physical culture: theory and practice"] (No 3, pp. 119-123). Poltava [in Ukrainian].

Kosonoh, A., & Synytsia, S. (2021). Metodychni osnovy planuvannia protsesu fizychnoi pidhotovky cherlideriv-kadetiv u sportyvnykh sektsiiakh [Methodical bases of planning the process of physical training of cadet cheerleaders in sports sections]. In Rol fizychnoi kultury i sportu v zberezhenni ta zmitsnenni henofondu natsii [The role of physical culture and sports in preserving and strengthening the gene pool of the nation]: materialy Vseukr. nauk.-prakt. onlain-konf. (pp. 83-85). Poltava [in Ukrainian].

Krutsevych, T. Yu., & Bezverkhnia, H. V. (2010). Rekreatsiia u fizychnii kulturi riznykh hrup naselennia [Recreation in physical culture of different population groups]: navch. posib. dlia stud. vyshch. navch. zakl. Kyiv: Olimpiiska literatura [in Ukrainian].

Moskalenko, N. V., & Kozhedub, T. H. (2015). Innovatsiini pidkhody do teoretychnoi pidhotovky u fizychnomu vykhovanni [Innovative approaches to theoretical training in physical education]: navchalnyi posibnyk. Dnipropetrovsk: Innovatsiia [in Ukrainian].

Niemtsova, L. O. (2021). Formy ta metody orhanizatsii pozaklasnoi muzychno-vykhovnoi roboty [Forms and methods of organizing extracurricular musical and educational work]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova [Scientific journal of the M.P. Drahomanov NPU], 7 (138), 87-91 [in Ukrainian].

Razborshchuk, K. (2012). Hraty v muzyku i hratysia muzykoiu, abo navchannia za metodom Tetiany Tiutiunnikovoi [Playing music and playing with music, or learning according to the method of Tetyana Tyutyunnikova]. Muzychnyi kerivnyk [Music director], 4, 17-23 [in Ukrainian].

Sbitnieva, L. M. (2015). Rozvytok systemy muzychno-estetychnoho vykhovannia v Ukraini : istoryko-pedahohichnyi dyskurs [Development of the system of musical and aesthetic education in Ukraine: historical and pedagogical discourse]: monohrafiia. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].

Synytsia, S., Synytsia, T., & Shiestierova, L. (2022). Zmina rivnia zahalnoi ta spetsialnoi fizychnoi pidhotovlenosti cherlideriv u peredzmahalnomu periodi [Changes in the level of general and special physical fitness of cheerleaders in the pre-competitive period]. Pedahohichni nauky [Pedagogical sciences], 79, 44-47 [in Ukrainian].

Synytsia, T. O., & Synytsia, S. V. (2022). Kharakterystyka ta klasyfikatsiia cherlidynhu yak vydu sportu v Ukraini [Characteristics and classification of cheerleading as a sport in Ukraine]. In Aktualni problemy fizychnoho vykhovannia riznykh verstv naselennia [Actual problems of physical education of different population strata]: zb. nauk. materialiv VIII Vseukr. nauk.-prakt. Internet-konf. (pp. 167-171). Kharkiv: KhDAFK [in Ukrainian].

Zubatov, S. L. (2019). Styl vykladannia v khoreohrafii [Teaching style in choreography]: navch. posib. Kyiv: Lira-K [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-20

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ