ЗАГАЛЬНОПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ПІЗНАВАЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ УЧНІВ 5-6 КЛАСІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ТЕХНОЛОГІЙ ОБРОБКИ КОНСТРУКЦІЙНИХ МАТЕРІАЛІВ

Автор(и)

  • V. TYTARENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2022.80.278182

Ключові слова:

пізнавальний інтерес, учні 5-6 класів, технологія обробки конструкційних матеріалів, уроки технологій, конструкційні матеріали

Анотація

В статті розглянуто загально педагогічні аспекти формування пізнавального інтересу учнів 5-6 класів при вивченні технологій обробки конструкційних матеріалів. Визначено, що відповідно освітні технології, що використовуються у процесі навчання учнів 5-6 класів технології обробки конструкційних матеріалів, повинні бути орієнтовані на різні рівні обґрунтованості, узагальненості, абстрактності знань, бути спрямовані на розвиток різних видів проєктно-технологічної діяльності учнів з різними основними типами мислення та із різною спрямованістю інтересів. Зазначено, що основною умовою формування пізнавальної активності є активне самостійне розв'язання учнями пізнавальних завдань. Обґрунтовано роль пізнавальних умінь у процесі освоєння технологій обробки конструкційних матеріалів у 5-6 класі, що має велике значення, їх формування є одним із важливих завдань технологічної освіти, оскільки на цій основі відбувається розвиток і удосконалення пізнавальних можливостей учнів, їх компетентності, розкривається їхня індивідуальність.

Посилання

Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity [State standard of basic secondary education]. Zatverdzheno postanovoiu Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 30 veresnia 2020 r. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/898-2020-%D0%BF#Text [in Ukrainian].

Holodiuk, L. (2001). Yak navchyty uchniv spilkuvatysia na urotsi [How to teach students to communicate in class]. Ridna shkola [Home school], 9, 20-26 [in Ukrainian].

Holovan, T. (2004). Piznavalnyi interes yak chynnyk pidvyshchennia efektyvnosti protsesu navchannia [Cognitive interest as a factor in increasing the effectiveness of the learning process]. Ridna shkola [Home school], 6, 15-18 [in Ukrainian].

Kilderov, D. E., Machacha, T. S., Yurzhenko, V. V., & Lupiak, D. M. (Eds.). (2021). Modelna navchalna prohrama “Tekhnolohii. 5–6 klasy” dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Model educational program "Technologies. 5-6 grades" for institutions of general secondary education]. Kyiv [in Ukrainian].

Komenskyi, Ya. A. (1940). Vybrani pedahohichni tvory [Selected pedagogical works] (Vol. 1). Kyiv: Radianska shkola [in Ukrainian].

Kostrova, L. O. (2012). Dytyna ta yii uspikh: yak dopomohty zhyty z vidchuttiam uspishnoi liudyny? [A child and his success: how to help live with the feeling of a successful person?]. Pedahohichna maisternia [Pedagogical Workshop], 3, 22-24 [in Ukrainian].

Kyrychenko, V. I., & Kovhanych, H. H. (Comps.). (2019). Pedahohika, spriamovana u maibutnie (do 100-richchia z dnia narodzhennia V. O. Sukhomlynskoho) [Pedagogy aimed at the future (to the 100th anniversary of the birth of V. O. Sukhomlynskyi)]. Kharkiv: Drukarnia Madryd [in Ukrainian].

Ostapenko, O. (2004). Vykhovannia u shkoliariv interesu do navchannia [Cultivation of schoolchildren's interest in learning]. Ridna shkola [Home school], 2, 50-53 [in Ukrainian].

Pometun, O. I., & Pyrozhenko, L. V. (2003). Suchasnyi urok. Interaktyvni tekhnolohii navchannia [A modern lesson. Interactive learning technologies]. Kyiv: A.S.K. [in Ukrainian].

Sushentseva, L. L. (2000). Pidvyshchennia aktyvizatsii piznavalnoi diialnosti uchniv na urokakh trudovoho navchannia [Increase the activation of cognitive activity of students in labor training lessons]. Ridna shkola [Home school], 9, 70-72 [in Ukraine].

Ushynskyi, K. D. (1952). Tvory. Liudyna yak predmet vykhovannia. Sproba pedahohichnoi antropolohii) [Works. Man as a subject of upbringing. An attempt at a pedagogical anthology] (Vol. 4). Kyiv: Rad. shkola [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-29

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ