СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ДОШКІЛЬНИХ ВИХОВАТЕЛІВ: ДОСВІД ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕГРАЦІЙНОГО ПІДХОДУ ДО ОНОВЛЕННЯ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНИХ ПРОГРАМ

Автор(и)

  • T. TANKO
  • V. HRYHORENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2022.79.264554

Ключові слова:

інтеграційний підхід, професійна підготовка, освітньо-професійна програма, освітній компонент, майбутні вихователі ЗДО

Анотація

У статті окреслено новітні тенденції підготовки майбутніх дошкільних вихователів у сучасних умовах на основі узагальнення та аналізу досвіду застосування інтеграційного підходу до підготовки здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня професійної освіти за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта» на факультеті дошкільної освіти Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, де використовується три виміри дидактичної інтеграції: на першому – відбувається посилення міжпредметних зв’язків; другий – передбачає синтез суміжних наук у змісті певного базового освітнього компоненту; третій - реалізується за умови створення цілісної інтеграційної системи підготовки. Стверджується, що саме інтеграція як основна тенденція підготовки фахівців сприяє формуванню цілісної системи знань, умінь і навичок здобувачів вищої освіти, розвитку їхнього мислення і творчих можливостей, засвоєнню комплексу професійних компетентностей.

Посилання

Ekonomova, O. S. (2016). Intehratsiia dystsyplin muzychno-vykonavskoho tsyklu u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva [Integration of the disciplines of the music-performance cycle in the professional training of future music teachers]. Musical art in the educological discourse, 1, 85-88 [in Ukrainian].

Krutii, K. (2013). Terminolohichne pole doshkilnoi dydaktyky: dyzain, stsenarii chy vse-taky konspekt zaniattia? [The terminological field of preschool didactics: design, script or still a summary of the lesson?] Vykhovatel-metodyst doshkilnoho zakladu [Methodist preschool teacher], 1, 4-12 [in Ukrainian].

Mkrtichian, O. A. (2018). Intehrovanyi pidkhid do profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv doshkilnoi lanky osvity [An integrated approach to the professional training of future specialists in preschool education]. Pedagogy and Psychology, 59, 93-100 [in Ukrainian].

Opachko, M. V. (2016). Intehratyvnyi pidkhid do realizatsii dydaktychnoho menedzhmentu u pidhotovtsi mahistriv-fizykiv [An integrative approach to the implementation of didactic management in the training of masters in physics]. Collection of Scientific papers Kamianets-Podilskyi National Ivan Ohiienko University. Pedagogical series, 22, 43-45 [in Ukrainian].

Plachynda, T. (2016). Intehratyvnyi pidkhid pid chas profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv [An integrative approach during professional training of future specialists]. Human Studies. Series of Pedagogy, 3, 190-198 [in Ukrainian].

Savka, I. V., & Mysyk, L. V. (2017). Intehratsiinyi pidkhid do pidhotovky kvalifikovanykh perekladachiv u haluzi prava [Integration approach to the training of qualified legal translators]. Pedagogical sciences, 3(78), 169-173 [in Ukrainian].

Stebliuk, S. V. (2019). Intehratyvnyi pidkhid u protsesi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv z pidpryiemnytstva, torhivli ta birzhovoi diialnosti [An integrative approach in the process of training future specialists in entrepreneurship, trade and stock exchange activities]. Pedagogy of creative personality formation in higher and general academic schools, 63(2), 176-179 [in Ukrainian].

Storozh, V. V. (2017). Intehratsiinyi pidkhid u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh fakhivtsiv sotsionomichnoi sfery diialnosti [Integration approach in the professional training of future specialists in the socionomic sphere of activity]. Collection of scientific papers “Pedagogical Sciences”, 75(2), 183-186 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-19

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ