ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ВИХОВАННЯ ЕМОЦІЙНО-ВОЛЬОВИХ ЯКОСТЕЙ ВОЛЕЙБОЛІСТІВ

Автор(и)

  • Yu. ZAITSEVA
  • O. KORNOSENKO
  • I. TARANENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2022.79.264543

Ключові слова:

юні волейболісти, навчально-тренувальний процес, педагогічні умови, емоційно-вольові якості

Анотація

У статті обґрунтовано комплекс педагогічних умов: 1) стимулювання вольових проявів юних волейболістів шляхом ускладнення умов навчально-тренувального процесу, що передбачає регулярне включення у навчально-тренувальний процес у певній методичній послідовності труднощі і несподіванки, що можливі під час гри; створення труднощів, що виникають при оволодінні технічними і тактичними прийомами гри, під час фізичної підготовки юних волейболістів; 2) збільшення емоціогенності (емоційної напруженості) навчально-тренувального процесу, спрямована на використання прийомів, пов›язаних із застосуванням рухів, зовнішніх впливів, моделюванням різноманітних несподіваних ігрових ситуацій, що сприяють зниженню або підвищенню рівня емоційного збудження; 3) взаємодія суб›єктів діяльності, що входять до складу педагогічної системи «учень – тренер – спортивний колектив», передбачає створення педагогом у спортсменів установки на розвиток цілеспрямованості, ініціативи і почуття відповідальності перед товаришами по команді. Наявність цих установок визначає розвиток й інших емоційно-вольових якостей особистості юного волейболіста, емоційно-вольову зрілість.

Посилання

Bershadska, O. V. (2021). Emotsiino-volova sfera sportsmeniv pidlitkiv [The emotional and volitional sphere of adolescent athletes]. Retrived from https://vseosvita.ua/library/emocijno-volova-sfera-sportsmeniv-pidlitkiv-426541.html [in Ukrainian].

Dubichynskoho, V. V. (Ed.). (2006). Suchasnyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy : 50 000 sliv [Modern explanatory dictionary of the Ukrainian language: 50,000 words]. Kharkiv : Shkola [in Ukrainian].

Garanina, Zh. G., & Chernus, D. A. (2018). Osobennosti emotcionalno-volevykh kachestv sportsmenov [Features of emotional-volitional qualities of athletes]. Retrived from http://journal.mrsu.ru/arts/osobennosti-emocionalno-volevyx-kachestv-sportsmenov [in Russian].

Ippolitova, N., & Sterkhova, N. (2012). Analiz poniatiia «pedagogicheskie usloviia» [Analysis of the concept of «pedagogical conditions»]. General and Professional Education, 1, 8-14. Retrived from http://genproedu.com/paper/2012-01/full_008-014.pdf [in Russian].

Kondratska, H. (2012). Pedahohichni umovy formuvannia profesiino-movlenievoi kultury maibutnikh fakhivtsiv iz fizychnoho vykhovannia ta sportu v umovakh navchannia u VNZ [Pedagogical conditions for the formation of the professional and speech culture of future specialists in physical education and sports in the conditions of study at a university]. In A. V. Tsos (Ed.), Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorov’ia u suchasnomu suspilstvi [Physical education, sport and health culture in modern society] (№ 4(20), pp. 82-87). Lutsk: Volyn. nats. un-t im. Lesi Ukrainky [in Ukrainian].

Kostiukevych, V. M. (2014). Teoriia i metodyka sportyvnoi pidhotovky (na prykladi komandnykh ihrovykh vydiv sportu) [Theory and methods of sports training (on the example of team game sports)]. Vinnytsia: Planer [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-19

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ