ЗМІНИ ТЕХНІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ КІКБОКСЕРІВ СЕРЕДНІХ ВАГОВИХ КАТЕГОРІЙ НА ЕТАПІ ПОПЕРЕДНЬОЇ БАЗОВОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • V. RYKHAL
  • A. OKOPNYY
  • N. HUTSUL
  • O. DONETS

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2022.79.264521

Ключові слова:

техніка, підготовленість, контроль, кікбоксери, середня вагова категорія, етап попередньої базової підготовки

Анотація

У статті проведено аналіз порівняльної оцінки підвищення технічної підготовки кікбоксерів середньої вагової категорії на етапі попередньої базової підготовки. У дослідженні прийняли участь 60 кікбоксерів, які знаходились на етапі попередньої базової підготовки, вік спортсменів від 10 до 13 років. До експериментальної групи були зараховані 30 кікбоксерів середніх вагових категорій (І підгрупа (40кг), ІІ підгрупа (45кг) і ІІІ підгрупа (50кг)) в КГ 30 кікбоксерів середніх вагових категорій (І підгрупа (40кг), ІІ підгрупа (45кг) і ІІІ підгрупа (50кг)). До експериментальної групи увійшли кікбоксери Львівської обласної федерації кікбоксингу ІСКА м. Львова та спортсмени контрольної групи – у СК «Берсерк» м. Львів. Кікбоксери, які впродовж педагогічного експерименту тренувались за авторською програмою приріст за всіма показниками в спортсменів І підгрупи (40кг) становив від 27,27% до 42,85% від вихідного рівня, в ІІ підгрупі (45кг) приріст становив від 33,76% до 40,71% від вихідного рівня і в ІІІ підгрупі (50кг) приріст становив 25,93% до 33,30%, тоді як в спортсменів, які тренувались за традиційною програмою з кікбоксингу версією ISKA результати в І підгрупі (40 кг) контрольних показників зросли в межах 0,32-3,08% (р>0,05), в ІІ підгрупі (45кг) спостерігається зниження показників в ударах рукою (правий прямий) «швидкість», лівий боковий «швидкість» і «обсяг роботи» та в ударі стопою (правий прямий і лівий прямий) в «обсязі роботи» від 2,41% до 3,69%, за останньою ІІІ підгрупою (50кг) відбулись суттєві зрушення за такими показниками, як «швидкість» в ударах руками (правий прямий, лівий боковий і правий знизу) відповідно 9,90%, 11,66% та 20,74% (р≤0,05) і «безпечності» в ударі коліном 27,77% (р≤0,05). За результатами інших показників прирости становили від 0,73% до 4,64% (р>0,05). За результатами педагогічного експерименту група яка тренувалась за авторською програмою виявилась більш ефективною порівняно з традиційною програмою для кікбоксерів середніх вагових категорій на етапі попередньої базової підготовки.

Посилання

Belykh, S. I. (2001). Postroenie trenirovochnogo protcessa iunykh kikbokserov posredstvom originalnykh trenazherov [Construction of the training process of young kickboxers using original simulators]. (Extended abstract of PhD). Moskva [in Russian].

Hutsul, N. Z. (2019). Udoskonalennia spetsialnoi fizychnoi pidhotovky kikbokseriv z urakhuvanniam riznykh styliv zmahalnoi diialnosti na etapi spetsializovanoi bazovoi pidhotovky [Improving special physical training of kickboxers taking into account different styles of competitive activity at the stage of specialized basic training]. (Extended abstract of PhD). Lviv: LDUFK [in Ukrainian].

Hutsul, N., Rykhal, V., Okopnyy, A., & Vovk, I. (2020). Comparative Analysis of the Kickboxers’ Impact Techniques Indicators at the Preliminary Basic Training Stage Taking Into Account the Weight Categories. Teorìâ Ta Metodika Fìzičnogo Vihovannâ, 20(3), 182-190. doi: https://doi.org/10.17309/tmfv.2020.3.08

Hutsul, N., Rykhal, V., Tahirli, R., & Fedyk, K. (2021). Analiz tekhnichnoi pidhotovlenosti kikbokseriv na etapi poperednoi bazovoi pidhotovky [Analysis of technical readiness of kickboxers at the stage of preliminary basic training]. Scientific journal of the National Pedagogical Dragomanov University. Series № 15. Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sports), 6К (135) 216, 78-85 [in Ukrainian].

Okopnyi, A., Rykhal, V., Hutsul, N., & Madiar-Fazekash, E. (2020). Kharakterystyka efektyvnykh tekhnichnykh dii v zmahalnii diialnosti kikbokseriv z urakhuvanniam vahovykh katehorii [Characteristics of effective technical actions in the competitive activities of kickboxers, taking into account weight categories]. In V. M. Kostiukevych (Ed.), Fizychna kultura, sport ta zdorov’ia natsii [Physical culture, sports and health of the nation] (Vol. 10 (29), pp. 91-99). doi: doi.org/10.31652/2071-5285-2020-10(29)-91-99 [in Ukrainian].

Rykhal, V, Okopnyi, A. M., & Hutsul, N. Z. (2020). Analiz zmahalnoi diialnosti vysokokvalifikovanykh kikbokseriv [Analysis of competitive activity of highly qualified kickboxers]. Moloda sportyvna shkola Ukrainy [Young sports school of Ukraine], 1, 24-26 [in Ukrainian].

Skyrta, O. S. (2015). Vdoskonalennia tekhniko-taktychnoi pidhotovlenosti kikbokseriv na etapi spetsializovanoi bazovoi pidhotovky [Improving the technical and tactical training of kickboxers at the stage of specialized basic training]. (Extended abstract of PhD). Dnipropetrovsk [in Ukrainian].

Skyrta, O. S., & Khatsaiuk, O. V. (2014). Analiz udarnoi tekhniky kikbokseriv WPKA v rozdili oriiental z vykorystanniam novitnikh tekhnolohii [Analysis of the shock technique of WPKA kickboxers in the oriental section using the latest technologies]. In V. P. Bizin (Ed.), Aktualni problemy rozvytku tradytsiinykh i skhidnykh yedynoborstv [Actual problems of development of traditional and oriental martial arts] : Proceeding of the VIII Intertional Conference (Vol. 8, pp. 49-53). Kharkiv: Akademiia VV MVS Ukrainy [in Ukrainian].

Stepanov, M. Iu. (2011). Individualizatciia predsorevnovatelnoi podgotovki kvalifitcirovannykh kikbokserov na osnove stilevykh razlichii [Individualization of pre-competitive training of qualified kickboxers based on style differences]. (Extended abstract of PhD). Naberezhnye chelny [in Russian].

Yaremko, M. O. (2001). Vdoskonalennia shvydkisno-sylovykh yakostei v udarnykh pryiomakh kikbokseriv na etapi poperednoi bazovoi pidhotovky [Improvement of speed and power qualities in kickboxers’ percussion techniques at the stage of preliminary basic training]. (Extended abstract of PhD). Lviv: LDIFK [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-19

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ