ВИКОРИСТАННЯ ДИДАКТИЧНИХ ІГОР У ПРОЦЕСІ ПРОФОРІЄНТАЦІЇ ДОШКІЛЬНИКІВ

Автор(и)

  • Yu. LUKASHOVA
  • O. HNIZDILOVA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2020.75-76.226357

Ключові слова:

дидактичні ігри, профорієнтація, ознайомлення дітей з професіями, діти дошкільного віку

Анотація

У статті висвітлено особливості ознайомлення дітей дошкільного віку з професіями. З’ясовано, що педагоги для профорієнтаційної роботи з дошкільниками використовують різноманітні засоби та методи роботи. Доведено ефективність застосування дидактичних ігор в процесі формування знань дітей про професійну діяльність дорослих. Виділено основні види дидактичних ігор, які сприяють збагаченню знань дітей про професії, зокрема ігри з предметами, настільно-друковані, словесні. Надані зразки та описано особливості їх використання в освітно-виховному процесі ЗДО. Встановлено, що в залежності від опанованого матеріалу, дидактичні ігри виконують різні функції, такі як ознайомлення, закріплення, перевірку знань дітей про професії. На основі аналізу програмно-методичного забезпечення профорієнтації дітей дошкільного віку, з’ясовано, що сучасна дошкільна освіта орієнтує педагогів на формування у дітей загальних знань про найпоширеніші професії, залишаючи без уваги ті, що з’явилися в останні роки.
Запропоновано контент дидактичних ігор, який спрямований на ознайомлення дітей дошкільного віку з професіями, які виникають в сучасному суспільстві. Здійснено поділ дидактичних ігор в залежності від виду діяльності людини, а саме «людина – свято», «людина – комп’ютер», «людина – сфера послуг», «людина –образ», встановлені вимоги та надані рекомендації вихователям, щодо їх впровадження в процес профорієнтації дошкільників.

Посилання

Artemova, L. V., Kudykina, N. V., & Shkolna, I. K. (1988). Oznaiomlennia ditei z pratseiu doroslykh [Introducing children to the adults’ labor]. Kyiv: Rad. shk. [in Ukrainian].

Artemova, L., & Yankivska, O. (1997). Dydaktychni ihry i vpravy u dytiachomu sadku [Didactic games and exercises in kindergarten]. Kyiv: Vyshcha shk. [in Ukrainian].

Bielienka, H. V., Bohinich, O. L., Bohdanets-Biloskalenko, N. I., Vertuhina, V. M., Volynets, K. I., Volynets, Yu. O. … & Tovkach, I. Ye. (2020). Dytyna: Osvitnia prohrama dlia ditei vid dvokh do semy rokiv [A child: Educational program for children from two to seven years old]. Kyiv: Kyiv. un-t im. B. Hrinchenka [in Ukrainian].

Chihirina, O. V. (2011). Formy proforiientatsiinoi roboty v umovakh DNZ [Forms of career guidance work in the conditions of PEI]. Doshkilnyi navchalnyi zaklad [Preschool educational institution], 3, 3-30 [in Ukrainian].

Havrysh, N. V., Panasiuk T. V., Pirozhenko, T. O., Rohozianskyi O. S., Khartman Yu. S., & Shevchuk, A. S. (2017). Osvitnia prohrama «Vpevnenyi start» dlia ditei starshoho doshkilnoho viku [Educational program «Sure Start» for senior preschool children]. Kyiv: Ukr. akademiia dytynstva [in Ukrainian].

Hnizdilova, O., & Lukashova, Yu. (2020). Vykorystannia multfilmiv u protsesi rannoi proforiientatsii doshkilnykiv [The use of cartoons in the early career guidance of preschoolers]. In I. А. Khyzhniak (Ed.), Humanisation of educationalupbringing process (Vol. 1, pp. 214-225). Kharkiv [in Ukrainian].

Lohinova, V. (1978). Formuvannia uiavlennia pro pratsiu doroslykh [Formation of an idea of the adults’ labor]. Doshkilne vykhovannia [Formation of an idea of the adults’ labor], 10, 56–63 [in Ukrainian].

Yershova, I. V. (2013). Orhanizatsiia roboty z rannoi proforiientatsii doshkilnykiv [Organization of the preschoolers’ early career guidance]. Nyva znan [Field of knowledge], 1, 32–33 [in Ukrainian].

Yur’ieva, Ye. (2018). Kym ne buty [Who to be]. Retrieved from http://gomin.gospmr.org/?p=1101

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-12

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ