ВПЛИВ МУЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ НА ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНО-ЕСТЕТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • O. SHYKYRINSKA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2019.74.196643

Ключові слова:

морально-естетична культура, музичне мистецтво, музичне виховання, діти дошкільного віку

Анотація

У статті актуалізовано значення музичного виховання у формуванні морально-естетичної культури дітей дошкільного віку. Проблема музичного виховання у формуванні морально- естетичної культури особистості дитини стає надзвичайно актуальною, оскільки єдність загальної та естетичної культури передбачає створення багатокультурного освітнього простору. Здійснено теоретичний аналіз використання музичної освіти у процесі формування морально-естетичної культури дітей дошкільного віку. Доведено, що музичний розвиток дошкільника потужно впливає на збагачення духовного світу особистості – процес становлення та розвитку музичних здібностей на основі природних задатків, формування основ музичної культури, творчої активності, емоційної сфери, удосконалення мислення, чуттєвості до краси в мистецтві та житті.

Підкреслюється пріоритетність проблеми музичного виховання, значення формування музично-естетичних орієнтацій дітей та його вплив на розвиток культури особистості в цілому. Встановлено, що специфічний вплив музичного виховання на формування морально- естетичної культури особистості пов’язаний, насамперед, з розвитком емоційної чутливості дітей дошкільного віку (моральний аспект); усвідомлення прекрасного в житті (естетичний аспект), а також особливою близькістю морального та естетичного, адже аморальні вчинки не можуть вважатися прекрасними. Виховувати в дітей морально-естетичні почуття є надзвичайно важливим завданням, оскільки вони є дієвою силою, яка стимулює духовну та творчу потенцію кожної дитини, розвиток її психічних процесів та інтелекту.

Визначено основні засади формування морально-естетичної культури дітей дошкільного віку та завдання музичного виховання дітей. Розкрито специфіку впливу музики на моральність людини. Розкрито поняття музичного мистецтва в соціальному та культурному контекстах. Зосереджується увага на вікових особливостях музичного розвитку дошкільнят. Охарактеризовано компоненти музичного виховання дітей дошкільного віку.

Посилання

Gruzdova, I. (2011). Muzykal’no-esteticheskaya kul’tura detei doshkol’nogo vozrasta: sushchnost’ i puti formirovaniya [Musical and aesthetic culture of preschool children: essence and ways of formation]. Doshkol’noe vospitanie [Preschool education], 2, 79-88 [in Russian].

Komissarova, L. M. (2005). Dytyna u sviti muzyky [A child in the music world]. Dytyna v dytiachomu sadu [Child in kindergarten], 1, 13-18 [in Ukrainian].

Naumenko, S. (2014). Muzychne mystetstvo: predmet osvity chy vykhovannia? [Musical art: subject of education or upbringing?]. Muzychnyi kerivnyk [Music director], 2, 4-10 [in Ukrainian].

Shykyrinska, O. A. (2009). Khudozhno-estetychna osvita yak nevid’iemna skladova fakhovoi pidhotovky maibutnoho vchytelia pochatkovykh klasiv [Aesthetic education as an integral part of the professional training of the future elementary school teacher]. In Teoriia i metodyka mystetskoi osvity [Theory and methodology of art education] : Proceedings of the International Scientific Conference (Vol. 8(13), pp. 130-134). Kyiv: NPU im. M. P. Drahomanova [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. O. (1976). Vybrani tvory [Selected Stories] (Vol. 1). Kyiv: Rad. shk. [in Ukrainian].

Zhuchenko, Ye. V. (2017). Istoryko-pedahohichnyi analiz problemy vzaiemodii moralnoho y estetychnoho fenomeniv u vykhovanni osobystosti [Historical and pedagogical analysis of the problem of the interaction of moral and aesthetic phenomena in the education of personality]. Humanitarny Visnyk Pereyaslav-Hmelnytskogo Derzhavnogo Pedagogichnogo Universytetu imeni Hryhoriya Skovorody, 37(3), ІІ (22). Tematychnyi vypusk «Mizhnarodni Chelpanovsky psykholoho-pedahohichni chytannia» [Thematic issue “International Chelpanov Psychological-Pedagogical Readings”] [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ