ФОРМУВАННЯ ВІТАГЕННОГО ПРОФЕСІЙНОГО ДОСВІДУ В МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • L. ZIMAKOVA
  • N. KOVALEVSKA
  • N. MANZHELIY

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2023.81.289374

Ключові слова:

заклад дошкільної освіти, діти дошкільного віку, майбутні вихователі, особистісний потенціал фахівця, вітагенні методи навчання, вітагенний професійний досвід, демократизація освіти, партнерська взаємодія

Анотація

Статтю присвячено проблемі формування вітагенного професійного досвіду в майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. В епоху цифровізації суспільства для набуття професійних компетентностей важливо сформувати вітагенний професійний досвід.
Авторами окреслено актуальність вітагенного досвіду взагалі та професійного зокрема. Припущено, що синтезування життєвого досвіду із професійним дозволяє привласнити будь-яку інформацію, зробити її особистісно-орієнтованою на життєві та професійні обставини, а потім актуалізовувати її із довгострокових резервів пам’яті в адекватних виробничих ситуаціях.
Авторами визначено сутність поняття «вітагенний професійний досвід» майбутнього вихователя ЗДО як інтегральну характеристику індивідуально-психологічних властивостей (здатностей) та професійних компетентностей, що легко актуалізуються у виробничих ситуаціях і не потребують додаткових важких зусиль у вирішенні педагогічних задач.
У статті схарактеризовано сучасні педагогічні засоби формування вітагенного професійного досвіду майбутнього вихователя дітей дошкільного віку в умовах закладу вищої освіти.
Автори виділили шляхи формування вітагенного професійного досвіду майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, а саме: різні види практичної діяльності студентів упродовж усього терміну навчання (різновекторні навчальні та виробничі), проектування вітагенного освітнього простору в ЗВО для студентів спеціальності 012 Дошкільна освіта (створення в ЗВО «Навчально-наукової лабораторії кафедри дошкільної освіти»), практичні методи навчання (моделювання різних видів діяльностей, дидактичні рольові ігри, розробка дидактичних засобів для дітей дошкільного віку за різними освітніми напрямами Базового компоненту дошкільної освіти (лепбуки, сенсорні книги, скрапбукінги, флаєра, постери, буктрейлери, ворктрейлери), укладання конспектів занять та описів ігор тощо).

Посилання

Bilozerska S. I. (2021) Osobystisnyi potentsial u strukturi osobystosti vykladacha. Vcheni zapysky Tavriiskoho natsionalnoho universytetu imeni V.I.Vernadskoho. Seriia: Psykholohiia Tom 32 (71) № 1. S.87-92.

Volobuieva T. Vitahenni tekhnolohii kompetentisnoho navchannia. Osvita.UA. 14.02.2008. [URL : https://osvita.ua/school/method/technol/637/].

Dolmatova M.P. (2014) Zhyttievyi dosvid studentiv yak dzherelo osobystisno-zoriientovanoi osvity. Visnyk Kyivskoho instytutu biznesu ta tekhnolohii. Vyp. №2(24). S.181-183.

Zimakova L., Tupytsia O., Zhdaniuk L. Dystantsiine navchannia ditei doshkilnoho viku na zasadakh partnerskoi pedahohiky pid chas voiennoho stanu. Pedahohichni nauky. 2022. № 79. S.92-100. URL : http://pednauki.pnpu.edu.ua/article/view/264557

Moiseienko E. Ye. (2008) Sutnist poniattia «zhyttievyi dosvid» ta yoho osnovni kharakterystyky. Osvitnii vymir . T. 20 . S.256–262.

Opytuvannia bakalavriv (2020, 2022). URL : https://is.gd/MbNCUn.

Polozhennia pro navchalno-naukovu laboratoriiu kafedry doshkilnoi osvity PNPU imeni V. H. Korolenka URL : https://drive.google.com/file/d/1OGQM9lm327kIUcW-oXZkveNgu97iOXIG/view.

Zimakova, L.; Kramarenko, V.; Kovalevska, N.; Tupytsya, O.; Mokhirieva, Y. Treinamento de futuro educador de fala comunicativa para a adaptao social de crianas de 5 a 7 anos por meio da arte moderna. Revista on line de Poltica e Gestão Educacional, Araraquara. 2021, v. 25, n. esp.3, p. 1810–1825. Web of Science – Q 4. https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/15594

Lіliya Zimakova, Oleksandr Tupytsya, Liudmyla Zhdaniuk, Wartime and Distance Learning for Preschool Children on the Basis of Partner Pedagogy, American Journal of Education and Information Technology. Volume 6, Issue 1, June 2022 , pp. 53-60. http://lpc-dspace.org.ua/bitstream/123456789/259/1/Збірник.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-20

Як цитувати

ZIMAKOVA, L., KOVALEVSKA, N., & MANZHELIY, N. (2023). ФОРМУВАННЯ ВІТАГЕННОГО ПРОФЕСІЙНОГО ДОСВІДУ В МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Педагогічні науки, (81), 66–72. https://doi.org/10.33989/2524-2474.2023.81.289374

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ