ПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА ОСНОВІ КОНТЕКСТНОГО ПІДХОДУ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2524-2474.2019.73.180967Ключові слова:
контекстне навчання, контекстний підхід, квазіпрофесійна діяльність, інтерактивні форми організації освітнього процесу, ігри-імітації, моделювання, інтервізії, практична підготовка, майбутні вчителі біологіїАнотація
У статті висвітлено сутнісні характеристики контекстного підходу як основи організації практичної підготовки до майбутньої педагогічної діяльності здобувачів вищої освіти біологічних спеціальностей. Запропоновано інтерактивні форми організації освітнього процесу професійної підготовки майбутніх учителів біології: ігри-імітації (моделювання професійної діяльності) й інтервізії. З’ясовано, що впровадження у процес практичної підготовки студентів-біологів до професійної діяльності вказаних форм і методів взаємодії здобувачів вищої освіти й викладача, сприятиме ефективному розвитку в них власних педагогічних здібностей, набуттю досвіду майбутньої педагогічної діяльності, адаптації до неї, формуванню здатності до творчого саморозвитку й рефлексії.Посилання
Bondarenko, T. Ye. (2012). Zastosuvannia metodu konkretnykh sytuatsii u kvaziprofesiinii diialnosti maibutnikh uchyteliv biolohii [The Application of Concrete Situations Method in Quasi-Professional Activity OF Future Biology Teachers]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii [Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies], 3 (21), 177-187 [in Ukrainian].
Dovhopola, L. I. (2019). Formuvannia hotovnosti maibutnikh uchyteliv biolohii do profesiinoi diialnosti u protsesi praktychnoi pidhotovky [Formation of readiness of future teachers of biology for professional activity in the process of practical training].(Ph.D.diss.). DVNZ «Pereiaslav-Khmelnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Hryhoriia Skovorody», Pereiaslav-Khmelnytsky [in Ukrainian].
Ishchuk, V. V. (2012). Vykorystannia kontekstnoho navchannia v profesiinii pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv [Use of contextual education in the training of future teachers]. Visnyk LNU imeni Tarasa Shevchenka [Herald of the LNU Taras Shevchenko University], 22 (257) pt. VII, 141-148 [in Ukrainian].
Maikovska, V. (2017). Orhanizatsiia praktychnoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv na zasadakh kontekstnoho pidkhodu [Організація практичної підготовки майбутніх фахівців на засадах контекстного підходу]. Liudynoznavchi studii. Seriia: Pedahohika [Human Studies. Series of “Pedagogy”], 4/36. 156-165 [in Ukrainian].
Verbitskii, A. A. (2004). Kompetentnostnyi podkhod i teoriya kontekstnogo obucheniya [Competency approach and the theory of context learning]. Moskva: Issled. Tsentr [in Russian].
Verbitskii, A. A., & Il’yazova, M. D. (2011). Invarianty professionalizma: problemy formirovaniya [Invariants of professionalism: problems of formation]. Moskva: Logos [in Russian].