РЕЗЕРВИ ПІДНЕСЕННЯ ЯКОСТІ ШКІЛЬНОЇ МАТЕМАТИЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • M. LUTFULLIN

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2019.73.180839

Ключові слова:

навчальні перевантаження, нормування навчальної діяльності учнів, структуралізм, темп викладання, мотиви навчання, розвиток мислення, поєднання індуктивних і дедуктивних методів навчання

Анотація

Проведено аналіз найпоширеніших перешкод на шляху успішного навчання математики в загальноосвітніх навчальних закладах, обґрунтовано першочергову необхідність спрямування методичної роботи в школі на усунення аномальних навчальних перевантажень і нормування навчальної діяльності учнів, розкрито важливе значення таких резервів підвищення якості математичної освіти, як вивчення і використання методичних досягнень минулого, зниження темпу викладання, забезпечення міцних внутрішньопредметних і міжпредметних зв’язків математичних дисциплін, рішуча відмова від механічного заучування математичних визначень, формул і правил, розвиток мислення учнів і пробудження в них бажання вивчати математику шляхом самостійного розв’язування задач, застосування індуктивних і дедуктивних методів навчання в нерозривному взаємозв’язку.

Посилання

Andronov, I. K. (1967). Polveka razvitiya shkol’nogo matematicheskogo obrazovaniya v SSSR [Half a century of development of school mathematical education in the USSR]. Moskva [in Russian].

Bespal’ko, V. P. (1988) Teoriya uchebnika: Didakticheskii aspect [Theory of the textbook: Didactic aspect]. Moskva: Pedagogika [in Russian].

Bespal’ko, V. P. (2010). Mozhno li kupit’ innovatsii? [Is it possible to buy innovations?]. Pedagogika, 7, 30-36 [in Russian].

Bogolyubov, A. N. (Ed.). (1979). Kievskie matematiki-pedagogi [Kiev Mathematicians-Teachers]. Kiev: Vishcha shk. [in Russian].

Bogolyubov, A. N., & Urbanskii, V. M. (1987). Nikolai Mitrofanovich Krylov [Nikolai Mitrofanovich Krylov]. Kiev: Nauk. dumka [in Russian].

Disterveg, A. (1971). Rukovodstvo k obrazovaniyu nemetskikh uchitelei [Guide to the formation of German teachers]. In A. I. Piskunov (Comp). Khrestomatiya po istorii zarubezhnoi pedagogіki [Hermitage on the history of foreign pedagogy] (pp. 385-444). Moskva: Prosveshchenie [in Russian].

Komenskii, Ya. A. (1982). Izbrannye pedagogicheskie sochineniya [Selected pedagogical works] (T. 1). Moskva: Pedagogika [in Russian].

Krasnovskii, A. A. (1953). Yan Amos Komenskii [Yan Amos Komenskiy]. Moskva: Uchpedgiz [in Russian].

Lankov, A. V. (1951). K istorii razvitiya peredovykh idei v russkoi metodike matematiki [To the history of the development of advanced ideas in the Russian methodology of mathematics]. Moskva: Uchpedgiz [in Russian].

Lutfullin, M. V. (2017). Problema usunennia navchalnykh perevantazhen v istorii matematychnoi osvity [The problem of learning overloadin the historyof mathematics education]. Pedagogical Sciences, 68, 162-168 [in Ukrainian].

Lutfullin, M. V. (2018). Problema vzaiemozv’iazku induktsii y deduktsii v istorii matematyky i matematychnoi osvity [The problem of correlation of induction and deduction in the history of mathematics and mathematical education]. Pedagogical Sciences, 72, 103-108 [in Ukrainian].

Lutfullin, V. S. (2011). Teoretyko-metodychni zasady usunennia navchalnykh perevantazhen uchniv [Theoretical and methodical principles of elimination of students’ educational overloads]. Poltava: Shevchenko R. V. [in Ukrainian].

Nevskii, I. A. (1981). Trudnyi uspekh [Hard success]. Moskva: Prosveshchenie [in Russian].

Poia, D. (1975). Matematika i pravdopodobnye rassuzhdeniya [Mathematics and plausible reasoning]. Moskva: Nauka [in Russian].

Prudnikov V. E. (1956). Russkie pedagogi-matematiki XVIII-XIX vekov [Russian teachers of mathematics from the 18th and 19th centuries]. Moskva: Uchpedgiz [in Russian].

Semenenko, A. (2010). Monitorynh yakosti matematychnoi osvity uchniv 9-kh klasiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv m. Kyieva [Monitoring of the quality of mathematical education of pupils of the 9th forms of comprehensive educational institutions of Kyiv]. Matematyka v shkoli [Mathematics at school], 4, 33-36 [in Ukrainian].

Shvets, V. (2011). Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia [International scientific and practical conference]. Matematyka v shkoli [Mathematics at school], 11/12, 49-53 [in Ukrainian].

Tkhorzhevskyi, D. O. (1999). Derzhavnyi standart zahalnoi serednoi osvity i dyferentsiatsiia zmistu navchannia [State standard of general secondary education and differentiation of the content of study]. Pedagogics and Psychology, 4. 47-51[in Ukrainian].

Virchenko, N. O. (Comp). (1974). Matematyka v aforyzmakh, tsytatakh i vyslovliuvanniakh [Mathematics in aphorisms, quotations and statements]. Kyiv: Vyshcha shk. [in Ukrainian].

Zagranichnaya, N. A., & Ivanova, R. G. (2010). O soderzhanii bazovogo khimicheskogo obrazovaniya v sovremennom sotsiume. Chemistry at school, 1. 20-23 [in Russian].

Zhurakovskii, G. E. (1963). Ocherki po istorii antichnoi pedagogіki [Essays on the history of ancient pedagogy]. Moskva: APN RSFSR [in Russian].

##submission.downloads##

Як цитувати

LUTFULLIN, M. (2019). РЕЗЕРВИ ПІДНЕСЕННЯ ЯКОСТІ ШКІЛЬНОЇ МАТЕМАТИЧНОЇ ОСВІТИ. Педагогічні науки, (73), 11–17. https://doi.org/10.33989/2524-2474.2019.73.180839

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ