БІОГРАФІЧНИЙ ПІДХІД В ДОСЛІДЖЕННІ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПЕРСОНАЛІЇ ВАСИЛЯ ЛОБУРЦЯ (1930–2006)

Автор(и)

  • A. YERMOLENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2023.82.295111

Ключові слова:

Василь Лобурець, біографічний підхід, біографія, дослідження, особистість, науково-педагогічна діяльність, педагогічні ідеї

Анотація

Обґрунтовано доцільність використання біографічного підходу для студіювання педагогічної персоналії видатного історика, краєзнавця, викладача, організатора освіти та науки Василя Лобурця (1930–2006). На основі аналізу праць зарубіжних (Erik Erikson,
C. Wright Mills, Carlo Ginzburg, Ronald A. Giere, William H. McNeill, Antonina Kloskowska) та українських (Г. Бєлан, Н. Дічек, М. Лещенко, Н. Лісовська-Мускеєва, М. Сидоров, О. Сухомлинська) учених розкрито особливості використання біографічного підходу, висвітлено джерела та методи вивчення творчої біографії вченого-педагога.

Посилання

Byelan, H. (2013). Biohrafichnyy metod v istoryko-pedahohichniy nautsi: providni tendentsiyi stanovlennya [Biographical method in historical-pedagogical science: leading trends of development]. Pedahohichnyy dyskurs [Pedagogical discourse], 15, 50-54 [in Ukrainian].

Dichek, N. (2001). Biohrafichnyy metod yak instrument polikulturnoho dialohu [Biographical method as a tool of multicultural dialogue]. Retrieved from http://lib.iitta.gov. ua/704483/1/ctarBiohrafichnyy%20metod.pdf [in Ukrainian].

Erikson, E. (1988). Der vollständige Lebenszyklus. Frankfurt: a.M. [in German].

Giere, R. (1988). Explaining Science. Chicago: Chicago University Press [in English].

Ginzburg, C. (2001). Die Wahrheit der Geschichte: Rhetorik und Beweis, übers. v. Wolfgang Kaiser. Berlin: Wagenbach [in German].

Hamilton, N. (2007). Biography: a Brief History. Cambridge, Massachusetts ; London, England: Harvard University Press [in English].

Kłoskowska, A. (1981). Socjologia kultury. Warszawa: PWN [in Polish].

Leshchenko, M. (2004). Tsinnisni oriyentyry zhyttyevykh realiy Rendi Pausha (1960–2008): biohrafichne doslid- zhennya [Value orientations of life realities of Randy Pausch (1960–2008): a biographical study]. Retrieved from http://lib.iitta.gov.ua/1119/1/586-1875-1-PB_copy.pdf [in Ukrainian].

Lisovska-Muskeyeva, N., & Sydorov, M. (2013). Piznavalnyi potentsial biohrafichnoho metodu [Cognitive potential of the biographical method]. Sotsiolohichni studiyi [Sociological studies], 2, 54-59 [in Ukrainian].

Mills, C. Wright. (1959). The Sociological Imagination. New York: Oxford University Press [in English].

McNeill, William H. (1995). Keeping Together in Time: Dance and Drill in Human History. Cambridge, Mass.: Harvard University Press [in English].

Sukhomlynska, O. V. (Ed.) (2005). Ukrayinska pedahohika v personaliyakh [Ukrainian pedagogy in personalities]: navchalnyy posibnyk dlya stud. vuziv (Book 1: ХІХ stolittya). Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Syedakova, I. V. (Ed.) (1996). Vasyl Yehorovych Loburets [Vasyl Yehorovych Loburets]. Poltava: Vydavnychyy tsentr «Arkhiolohiya» [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-28

Номер

Розділ

ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕОРІЇ ТА ОСВІТНЬОЇ ПРАКТИКИ