ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ОСНОВНИХ ДЕФІНІЦІЙ STEM-ОСВІТИ

Автор(и)

  • A. KOKARIEVA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2023.82.295105

Ключові слова:

STEM-освіта, STEM-підхід, STEM-лабораторія, STEM-навчання, STEM-сфери, STEM-компетенції, дослідження, інновації, навички

Анотація

Розглянуто та систематизовано термінологічний аналіз дефініцій STEM- освіти, що є основоположними для розуміння новітнього напрямку. Узагальнено ключові поняття зі STEM-освіти, які мають велику актуальність для вдосконалення спільного розуміння та практичного застосування STEM-освіти, а також для підвищення якості навчання та підготовки молоді до сучасного технологічного світу. Розкрито зміст найбільш актуальних навичок та знань XXI століття. Виокремлено характерні специфічні компоненти у складі STEM-компетентності. Виявлено перспективи та напрями подальшого розвитку STEM-освіти та з’ясовано основні підходи, що формують її зміст. Запропоновано узагальнену дефініцію термінів, що враховує загальноприйняті риси та характеристики. З’ясовано важливість уточнення та стандартизації термінології, що сприяє розумінню та ефективному впровадженню STEM-освіти.

Посилання

Barna, О. V., & Balyk, N. R. (2017). Vprovadzhennia STEM-osvity y navchalnykh zakladakh: etapy ta modeli [Implemen- tation of STEM education in educational institutions: stages and models]. In STEM-osvita ta shliakhy yii provadzhennia v navchalno-vykhovnyi protses [STEM education and ways of its implemen- tation in the educational process]: a collection of materials Region I. science and practice web conference (pp. 3-8). Тernopil [in Ukrainian].

Honcharova, N. О. (2017) Poniatiino-katehorialnyi aparat z problemy doslidzhennia aspektiv STEM-osvity [Concep- tual-categorical apparatus on the problem of researching aspects of STEM education]. Naukovi zapysky Maloi akademii nauk Ukrainy. Pedahohichni nauky [Scientific notes of the Small Academy of Sciences of Ukraine. Pedagogical sciences], 10, 104-114 [in Ukrainian].

Honcharova, N. О. (2018). Hlosarii terminiv STEM-osvity [Glossary of STEM-education terms]. Informatsiinyi zbirnyk dlia dyrektora shkoly ta zaviduvacha dytiachoho sadka [Information collection for the school director and the head of the kindergarten], 10 (79), 89-95 [in Ukrainian].

Kukh, А. М, & Kukh, О. М. (2017). STEM-osvita ta tekhnolohiia utochnennia kompetentnostei [STEM education and the technology of competence clarification]. Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka. Problemy metodyky fizyko- matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity [Scientific notes of Kropyvnytskyi Volodymyr Vinnichenko State Pedagogical University. Problems of the methodology of physical, mathematical and technological education], 12 (2), 170-179 [in Ukrainian].

Metodychni rekomendatsii shchodo vprovadzhennia STEM-osvity u zahalnoosvitnikh ta pozashkilnykh navchalnykh zakladakh Ukrainy na 2017/2018 navchalnyi rik [Methodological recommendations for the implementation of STEM education in general education and extracurricular educational institutions of Ukraine for the 2017/2018 academic year] : Letter of the Institute for the Modernization of the Content of Education No. 21.1/10-1470 dated July 13, 2017. Petrieved from https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/56880/ [in Ukrainian].

Polikhun, N. І., Postova, К. H., Slipukhina, І. А., Onopchenko, H. V., & Onopchenko, О. V. (2019). Uprovadzhennia STEM-os- vity v umovakh intehratsii formalnoi i neformalnoi osvity obdarovanykh uchniv: medodychni rekomendatsii [Imple- mentation of STEM education in the conditions of integration of formal and informal education of gifted students: methodical recommendations]. Institute of the Gifted Child of the National Academy of Sciences of Ukraine. Кyiv. Retrieved from https://core.ac.uk/download/pdf/286032301.pdf [in Ukrainian].

Stryzhak, О. Ye. (2017). STEM-osvita: osnovni definitsii [STEM education: basic definitions]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 62, 6, 16-33 [in Ukrainian].

Valko, N. V. (2020). Systema pidhotovky maibutnikh uchyteliv pryrodnycho-matematychnykh dystsyplin do zastosu- vannia STEM tekhnolohii u profesiinii diialnosti [The system of training future teachers of natural and mathemati- cal disciplines for the use of STEM technologies in professional activities]. (D diss.). Zaporizhzhia [in Ukrainian].

Zoria, Yu. М., & Kachkar, Ye. V. (2020). STEM: osnovni poniattia ta pidkhody. KNZ «Cherkaskyi oblasnyi instytut piliadyplomnoi osvity pedahohichnykh pratsivnykiv Cherkaskoi oblasnoi rady» [STEM: Basic Concepts and Approaches. KNS “Cherkasy Regional Institute of Postgraduate Education of Pedagogical Workers of the Cherkasy Regional Council”. Petrieved from http://oipopp.ed-sp.net/public/attached_files/metod_mat_zk.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-28

Як цитувати

KOKARIEVA, A. (2023). ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ОСНОВНИХ ДЕФІНІЦІЙ STEM-ОСВІТИ. Педагогічні науки, (82), 82–86. https://doi.org/10.33989/2524-2474.2023.82.295105

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ