ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ: ОСОБЛИВОСТІ ТА ПЕРЕВАГИ

Автор(и)

  • Yu. DASHKO
  • V. MIROSHNICHENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2023.82.295094

Ключові слова:

інформаційні технології, освітній процес, інтерактивність, індивідуалізація навчання, новітні технології, контроль знань студентів

Анотація

У статті комплексно проаналізовано особливості та переваги впровадження інформаційних технологій в освітній процес.
Відзначено, що в даний час інформаційні технології стають неодмінною складовою сучасної освіти, сприяючи підвищенню якості та ефективності навчання. Інтерактивність та залучення студентів, а також індивідуалізація навчання, дозволяють студентам розвивати навички та знання в оптимальному для них темпі.
У статті з’ясовано, що індивідуалізація навчання реалізується за допомогою інформаційних технологій шляхом створення персоналізованих навчальних програм. Кожен студент має можливість навчатися відповідно до своїх індивідуальних потреб та темпу. Адаптивні навчальні платформи враховують рівень знань та можливостей кожного студента, надаючи індивідуальні завдання та рекомендації. Це значно сприяє покращенню рівня розуміння та засвоєння навчального матеріалу.
Крім того, інформаційні технології відкривають нові можливості для дослідження та вивчення складних процесів і явищ. Глобальний обмін знань завдяки Інтернету дозволяє студентам та викладачам обмінюватися знаннями та досвідом з людьми з усього світу. Це розширює горизонти та дозволяє отримувати різноманітні погляди на предмети навчання.
Відмічено, що завдяки аналітиці для поліпшення навчання, інформаційні технології дозволяють збирати та аналізувати дані про успішність студентів та ефективність навчальних програм. Це дозволяє ідентифікувати проблемні моменти та поліпшувати навчання на основі даних.
Нами з’ясовано, що інформаційні технології внесли суттєвий вклад у сучасний освітній процес, забезпечуючи інтерактивність, індивідуалізацію, доступність та розширені можливості для дослідження та глобального обміну знань. Ця стаття висвітлює ключові переваги та особливості цього розвитку в освіті, що сприяє покращенню навчання та підготовці молодого покоління до викликів сучасного світу.

Посилання

Bukovska, I. Iu., & Piatykop, I. B. (2022). Teoretychni aspekty dystantsiinoho formuvannia komunikatyvnoi kompetentsii studentiv pry navchanni inozemnoi movy v zakladakh vyshchoi osvity [Theoretical aspects of remote formation of students' communicative competence during foreign language learning in institutions of higher education]. Molodyi vchenyi [A young scientist], 6, 29-34 [in Ukrainian].

Demianenko, V. B. (2019). Ontolohichni zasady formalizatsii informatsiinykh dzherel u e-osvitnikh seredovyshchakh [Ontological principles of formalization of information sources in e-educational environments]. ScienceRise: Pedagogical Education, 6 (33), 39-45 [in Ukrainian].

Ivanova, S. M., Kilchenko, A. V., Mintii, I. S., & Vakaliuk, T. A. (2021). Otsiniuvannia rezultatyvnosti naukovoi diialnosti zasobamy informatsiino-tsyfrovykh system okremoi ustanovy [Evaluation of the effectiveness of scientific activity by means of information and digital systems of a separate institution]. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu [Collection of scientific works of the Uman State Pedagogical University], 3, 39-53 [in Ukrainian].

Isak, O. (2010). Zastosuvannia novykh informatsiinykh tekhnolohii v systemi vyshchoi osvity: perevahy ta nedoliky [Application of new information technologies in the system of higher education: advantages and disadvantages]. Tekhnolohichna osvita: dosvid, perspektyvy, problemy [Technological education: experience, prospects, problems], 6, 118-130 [in Ukrainian].

Stryzhak, O. Ye., Savchenko, I. M., & Demianenko, V. B. (2020). Virtualnyi STEMtsentr ManLab yak kohnityvnyi servis IT-tekhnolohii «KIT POLIEDR» ontolohichnoho portalu Maloi akademii nauk Ukrainy [Virtual STEM center ManLab as a cognitive service of IT technology "KIT POLYHEDR" of the ontological portal of the Small Academy of Sciences of Ukraine]. In Aktualni aspekty rozvytku STEMosvity u navchanni pryrodnycho-naukovykh dystsyplin [Actual aspects of the development of STEM education in the teaching of natural and scientific disciplines]: materialy III Mizhnarodnoi 136 naukovo-praktychnoi konferentsii (pp. 193-198). Kropyvnytskyi: Lotna akademiia NAU [in Ukrainian].

Vasylieva, T. A., et. al. (2022). Tsyfrovi tekhnolohii v osviti: suchasnyi dosvid, problemy ta perspektyvy [Digital technologies in education: modern experience, problems and prospects]: monohrafiia. Sumy: Sumskyi derzhavnyi universytet [in Ukrainian].

Yahupov, V. V. (2015). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v dystantsiinomu navchanni maibutnikh kvalifikovanykh robitnykiv [Information and communication technologies in distance education of future skilled workers]. Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v suchasnii osviti: dovid, problemy, perspektyvy [Information and communication technologies in modern education: evidence, problems, prospects], 4, 202-205 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-28

Як цитувати

DASHKO, Y., & MIROSHNICHENKO, V. (2023). ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ: ОСОБЛИВОСТІ ТА ПЕРЕВАГИ. Педагогічні науки, (82), 46–51. https://doi.org/10.33989/2524-2474.2023.82.295094

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ