ІНТЕГРАЦІЯ ЗНАННЄВИХ РЕСУРСІВ ТА ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У СИСТЕМУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ КУРСАНТІВ ВІЙСЬКОВИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2524-2474.2023.82.295090Ключові слова:
знаннєві ресурси, інформаційні технології, система професійної підготовки, курсанти військових закладів вищої освітиАнотація
Дослідження присвячене аналітичним аспектам перспектив інтеграції знаннєвих ресурсів та інформаційних технологій у систему професійної підготовки курсантів військових закладів вищої освіти. Здійснено аналіз сучасних тенденцій розвитку галузі військової освіти, що потребують оптимізації за допомогою інтеграції знань та інформаційних технологій. Розкрито зміст поняття «знаннєвий ресурс», охарактеризовано цінність знаннєвих ресурсів у підготовці військовослужбовців. Обґрунтовано доцільність упровадження інформаційних технологій у систему військової професійної освіти. У дослідженні розкрито вплив інтегрованого підходу на активність, мотивацію та здатність курсантів адаптуватися до сучасних викликів та загроз. Обґрунтовано відмінність між інформаційними технологіями і знаннєвими ресурсами. З’ясовано, що інформаційні технології є інструментами для обробки та передачі інформації, тоді як знаннєві ресурси є самою інформацією, яка використовується для отримання знань і розв›язання завдань. Отримані результати можуть слугувати базою для подальших розробок освітніх програм та стратегій розвитку військової освіти, спрямованих на підготовку майбутніх військових лідерів.
Посилання
Bandur, S. I. (2013). Stratehichni imperatyvy rozvytku trudovoho potentsialu Ukrainy [Strategic Imperatives for the Development of Ukraine’s Labor Potential]. Rynok pratsi ta zainiatist naselennia [Labor Market and Population Employment], 1, 5-9 [in Ukrainian].
Ilich, L. M. (2017). Vzaiemodiia rynkiv pratsi ta osvity: sutnist, kharakterni rysy ta model funktsionuvannia [Inter- action of Labor and Education Markets: Essence, Key Features, and Operating Model]. Ekonomika ta derzhava [Economics and the State], 4, 69–74 [in Ukrainian].
Lobuzina, K. (2012). Tekhnolohii orhanizatsii znannievykh resursiv u bibliotechno-informatsiinii diialnosti [Technologies for Organizing Knowledge Resources in Library and Information Activities]: monohrafiia. Kyiv [in Ukrainian].
Nadvynychna, T. L. (2014). Vykorystannia interaktyvnykh metodiv pry zdiisnenni psykhoprofilaktychnykh zakhodiv fakhivtsiamy psykholohichnoi sluzhby universytetu [Using Interactive Methods in Conducting Psychoprophylactic Measures by Psychological Service Professionals at the University]. Ukrainskyi psykholoho-pedahohichnyi zbirnyk [Ukrainian Psychopedagogical Collection], 3, 147-152 [in Ukrainian].
Stratehiia rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini na 2021-2031roky [Strategy for the development of higher education in Ukraine for 2021–2031]. (2020). Ofitsiinyi sait Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. Kyiv. Retrieved from https ://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2020/09/25/rozvitku-vishchoiosviti-v- ukraini-02-10-2020 [in Ukrainian].
Vitvytska, S. S. (Ed.). (2019). Modeliuvannia profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv v umovakh yevrointehratsiinykh protsesiv [Modeling professional training of specialists in the conditions of European integration processes]: monohrafiia. Zhytomyr: Yevenok [in Ukrainian].
Vozniuk, O. V. (2013). Znannieva intehratsiia yak osnova interdystsyplinarnosti pedahohiky. Interdyscyplinarnosc pedagogiki i jej subdyscypliny [Knowledge Integration as the Foundation of Interdisciplinarity in Pedagogy]. Interdyscyplinarnosc pedagogiki i jej subdyscypliny. Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologi Ekxploatacji, 707–717 [in Ukrainian].
Yaroshenko, T. O. (2010). Elektronni zhurnaly v systemi informatsiinykh resursiv biblioteky [Electronic journals in the library's information resources system]: monohrafiia. Kyiv: Znannia [in Ukrainian].