ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАННЯ ЯК АКТУАЛІТЕТ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНОГО СУСПІЛЬСТВА

Автор(и)

  • L. SEMENOVSKA
  • I. VAZHENINA
  • V. FAZAN

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2023.82.295073

Ключові слова:

індивідуалізація навчання, навчальний процес, навчання, розвиток, особистість, індивідуальні особливості, освітні технології, цифровізація

Анотація

У статті розкрито становлення ідеї індивідуалізації навчання в творчості Жан- Жак Руссо (Jean-Jacques Rousseau), Готфріда Гердера (Johann Gottfried Herder), Хелен Паркхерст (Helen Parkhurst), Марії Монтессорі (Maria Montessori), Джона Дьюї (John Dew- ey) та ін. На основі студіювання праць зарубіжних дослідників, зокрема Кена Робінсона(Ken Robinson), Діани Лорілард (Diana Laurillard), Кендіс Тілле (Candace Thille) та ін., висвітлено ключові теоретичні аспекти розвитку індивідуалізації навчання: діагностика; персоналізація; гнучкість; саморегуляція; зворотний зв’язок. Розкрито основні механізми практичної реалізації ідеї індивідуалізації навчання в американський, британській та швейцарській системах освіти (персоналізація навчання засобом формування цифровогонавчального середовища; використання індивідуальних навчальних планів; дуальна освіта; варіативність освітніх програм і курсів; добір і опрацювання аналітичних даних щодо перебігу навчального процесу; співпраця педагогів та батьків у навчальному процесі; розвиток творчості, самостійності та відповідальності особистості тощо).

Посилання

Brehony, K. (2004). A new education for a new era: the contribution of the conferences of the New Education Fellowship to the disciplinary field of education 1921–1938. International Journal of the History of Education, 40, 5/6, 733- 755. Retrieved from https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/0030923042000293742

Forster, M. (2018). Herder’s Philosophy. Oxford, University Press.

Isaacs, B. (2012). Understanding theMontessoriApproach: EarlyYears Education in Practice. London : David Fultom Book.

Knutsen, T. L. (1994). Re-reading Rousseau in the Post-ColdWar. Journal of Peace Research, 31(3), 247-262.

Laurillard, D. (2007). Pedagogical forms for mobile learning: Framing research questions. In N. Pachler (Ed.), Mobile learn- ing: Towards a research agenda (Vol. 1, pp. 153-175). London: WLE Centre for Excellence, Institute of Education.

Robinson, K. (2018). You, your child, and school: navigate your way to the best education. NewYork, New York: Viking.

Stepanov, O. (2006). Psykholohichna entsyklopediya [Psychological encyclopedia]. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].

Strader, R., & Thille, C. (2012). The open learning initiative: Enacting instruction online. Game Changers. Education and Information Technologies, 201-213. Retrieved from https://www.educause.edu/research-and-publications/books/game-chang- ers-education-and-information-technologies

Westbrook, R. B. (1991). John Dewey and American Democracy. Ithaca and London: Cornell University Press.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-28

Як цитувати

SEMENOVSKA, L., VAZHENINA, I., & FAZAN, V. (2023). ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАННЯ ЯК АКТУАЛІТЕТ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНОГО СУСПІЛЬСТВА. Педагогічні науки, (82), 30–34. https://doi.org/10.33989/2524-2474.2023.82.295073

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ