РУШІЙНІ СИЛИ ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПОСТАТІ ІОАННА МАКСИМОВИЧА (1651-1715 РР.)
DOI:
https://doi.org/10.33989/2524-2474.2023.81.289412Ключові слова:
Іоанн Максимович, рушійні сили, світогляд, духовне наставництво, духовна освіта, місіонерство, проповідництво, просвітництвоАнотація
У статті розглянуто життєвий та творчий шлях видатного українського педагога Іоанна Максимовича. В статті досліджуються рушійні сили, які сприяли розвитку та визначили успіх Іоанна Максимовича як педагога, духовного просвітника, проповідника, місіонера. Проаналізовано його особистість, ідеї та підходи, які він впроваджував. Особлива увага приділяється рушійним силам, що вплинули на формування та розвиток Іоанна Максимовича як педагога, просвітника, духовного та громадського діяча. Серед них: його освітнє середовище, наставники, історичні події того часу тощо. Стаття допомагає краще зрозуміти рушійні сили, що вплинули на формування Іоанна Максимовича як визначної постаті у вітчизняній історії. У статті розглядається проблема аналізу рушійних сил, які сприяли формуванню особистості Іоанна Максимовича.
Посилання
Kahamlyk, S. (2008) Svitlo dukhovnosti i kulʹtury. Z istoriyi Kyyevo-Pechersʹkoyi lavry XVII-XVIII st.Kyiv: Informatsiyno-analitychna ahentsiya «Nash chas» [in Ukrainian].
Kyslashko, O., & Tuptalo, D. (2010) I. Maksymovych ta S. Prokopovych pro dukhovno-moralʹne vykhovannya. Ukrayinsʹka literatura v zahalʹnoosvitniy shkoli. [in Ukrainian].
Pohribnyak, O. (2015) Klyuchovi chynnyky formuvannya pedahohichnoho svitohlyadu Ivana (Ioanna) Maksymovycha (1651-1715). Pedahohichni nauky, 63, 138–146 Retrived from http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/4869/1/Pogribnjak.pdf [in Ukrainian].
Slavin, N. (1892) Ioann Maksimovich mitropolit Tobol'skiy, byvshiy Arkhiyepiskop Chernigovskiy Pribavleniye k Chernigovskim yeparkhial'nym izvestiyam, 12, 511–516. [in Russian].