ВПРОВАДЖЕННЯ ОКРЕМИХ МЕТОДІВ ПРОБЛЕМНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ У ПРОЦЕС ВИВЧЕННЯ МЕДИЧНОЇ І БІОЛОГІЧНОЇ ФІЗИКИ

Автор(и)

  • S. SAMOILENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2023.81.289392

Ключові слова:

проблемно-орієнтоване навчання, медична і біолоігчна фізика, дослідницька діяльність, освітня діяльність, шкали Лайкерта, самостійна підготовка, коефіцієнт α-Кронбаха

Анотація

Вища медична освіта стикається і з новими викликами системи охорони здоров’я, що передбачають, у свою чергу, внесення змін до освітніх програм і бакалаврату, і магістратури. При всьому різноманітті сучасних програм медичних закладів, об’єднує їх зміщення акцентів з традиційних дидактичних методів на проблемно-орієнтовані форми організації освітньої діяльності. Проблемно-орієнтовані методи спрямовані на досягнення цілей навчання через міждисциплінарну взаємодію.
Мета дослідження – вивчити ефективність проблемно-орієнтованого навчання у процес вивчення медичної і біологічної фізики медичного закладу вищої освіти.
У дослідженні взяли участь 70 здобувачів другого рівня вищої освіти Полтавського державного медичного університету під час вивчення дисципліни «Медична і біологічна фізика». Для організації підготовки до практичних занять і для самостійної роботи над окремими темами було розроблено комплекс вправ та запитань, що базувався на принципах проблемно-орієнтованого навчання.
Було розроблено опитувальник із 14 запитань, що мав на меті визначити рівень задоволеності викладання дисципліни та оволодіння ними практично-орієнтованими навичками.
Загалом, користь від використання у навчальному процесі під час вивчення дисципліни практично-орієнтованого матеріалу респонденти оцінили у середньому на 4,6 бали, досвід роботи з практично-орієнтованими матеріалами на заняттях – на 4,8, попередній досвід роботи з практично-орієнтованими матеріалами – 4,1. Студенти відмітили, що заняття з дисципліни були добре організовані та актуальні, сприяли оволодінню практичними навичками (4,9 бали); виявлено, що практичні заняття з медичної і біологічної фізики сприяли розумінню клінічних аспектів дисципліни на 4,5 бали; на інтерес до клінічних дисциплін досвід роботи на практичних заняттях з медичної і біологічної фізики вплинув у середньому на 3,8 бали. За результатами аналізу відритих запитань було виявлено, що найкориснішими студенти вважають, серед іншого, фото- та відео контент.

Посилання

Barrows, H. S. (1996). Problem-Based Learning in Medicine and Beyond: A Brief Overview. New Directions for Teaching and Learning, 1996, 3-12. http://dx.doi.org/10.1002/tl.37219966804

Improta G., Simone T., Bracale M. (2009). WorldCongress on Medical Physics and Biomedical Engineering. HTA (health Technol-ogy assessment): a means to reach governance goals and to guidehealth politics on the topic of clinical risk management.

Saaty, Thomas L. (2008). Decision making with the analytic hierarchy process. International Journal of Services Sciences; 1(1):83. doi: 10.1504/IJSSCI.2008.017590

Barrows, H. S. (1986). A taxonomy of problem-based learning methods. Medical Education, 20(6), 481–486. doi:10.1111/j.1365-923.1986.tb01386.x 10.1111/j.1365-2923.1986.tb01386.x

Berkson, L. (1993). Problem based learning: have the expectations been met? Acad Med; 68:579-88

Buch A.C., Chandanwale S.S., Bamnikar S.A., (2014). Interactive teaching: Understanding perspectives of II MBBS students in Pathology. Med. J. DY Patil Univ. Vol. 7. P. 693-695.

Kaur D., Singh J., Seema et al. (2011). Role of interactive teaching in medicaleducation /. Intern. J. Basic Appl. Med. Sci. Vol. 1, № 1. P. 54-60.

Board, S. (2009). Preferences and utility. UCLA, Oct.6.

Tijmstra J, Bolsinova M, Jeon M. (2018). General mixture item response models with different item response structures: Exposition with an application to Likert scales. Behav Res Methods. Dec; 50(6):2325-2344. doi: 10.3758/s13428-017-0997-0. PMID: 29322400; PMCID: PMC6267524

Aller M.-B., Vargas I., Waibel S., et al. (2013). A comprehensive analysis of patients' perceptions of continuity of care and their associated factors. International Journal for Quality in Health Care;25(3):291–299. doi: 10.1093/intqhc/ mzt0 10

Bruijn-Geraets D, Daisy P, Eijk-Hustings V. et al. (2014). Evaluating newly acquired authority of nurse practitioners and physician assistants for reserved medical procedures in the Netherlands: a study protoc o l . J A d v N u r s . 2014;70(11):2673–2682. doi: 10.1111/jan.12396

Kersnik, J. (200). An evaluation of patient satisfaction with family practice care in Slovenia. Int J Qual Health Care.;12(2):143–147. doi: 10.1093/intqhc/12.2.143

Abbad G, Borges-Andrade J, Henriques Sallorenzo L. (2004). Self-assessment of training impact at work: validation of a measurement scale. Int J Psychol. 2004;38:277–284.

Bertram, D. (2019). Likert Scales… are the meaning of life: CPSC 681–Topic Report. 2007. Retrieved from: http://poincare.matf.bg.ac.rs/~kristina//topic-dane-likert.pdf. Accessed 15 June.

Hassoulas, A., Forty, E., Hoskins, M., Walters, J., & Riley, S. (2017). A case-based medical curriculum for the 21st century: The use of innovative approaches in designing and developing a case on mental health. Medical Teacher, 39(5), 505–511. doi:10.1080/0142159x.2017.1296564

Albanese, M.A. and Mitchell, S. (1993). Problem-b a s e d l e a r n i n g : a r e v i e w o f l i t e r a t u r e o n i t s o u t c o m e s a n d implementation issues. Acad Med. 68:52–81.

Bleakley A, Bligh J. (2008). Students learning from patients: let’s get real in medical education. Adv Health Sci Educ Theory Pract.13:89–107.

Roberts, C., Lawson, M., Newble, D., Self, A., Chan, P. (2005). The introduction of large class problem-based learning into an undergraduate medical curriculum: an evaluation. Med Teach. 27:527–533.

Srinivasan M, Wilkes M, Stevenson F, Nguyen T, Slavin S. (2007). Comparing problem-b ased learning with case-based learning: effects of a major curricular shit at two institutions. Acad Med.82:74–82.

Samoilenko S.O. Medychna i biolohichna fizyka. Zbirnyk zapytanʹ ta zavdanʹ dlya provedennya potochnoho kontrolyu: elektronnyy navchalʹnyy posibnyk [Medical and biological physics. Collection of questions and tasks for current control: an electronic textbook] / Samoylenko S.O., Morokhovetsʹ H.YU., Stetsenko S.A. – Poltava : PDMU, 2023. – 130 s. Retrieved from: https://drive.google.com/file/d/1RgHzTMmqHfoKvPUMBMCGh8NszlOlDb4V/view [in Ukrainian].

Morokhovets, H., Lysanets, Y., Bieliaieva, O., Stetsenko, S., & Shlykova, O. (2022). A STUDY OF THE EFFECTIVENESS OF DISTANCE LEARNING AT A MEDICAL UNIVERSITY IN UKRAINE. The Medical and Ecological Problems, 26(3-4), 34-39. https://doi.org/10.31718/mep.2022.26.3-4.05

Morokhovets H., Lysanets Y., Pu r d e n k o T . , O s t r o v s k a L . , P u s h k o O . ( 2 0 2 0 ) U S I N G S T R U C T U R E G E N E R A L I Z A T I O N SCHEMES IN THE TRAINING PROCESS AT HIGHER MEDICAL EDUCATIONAL INSTITUTIONS. Current Issues of Social Studies and History of Medіcine : Joint Ukrainian-Romanian Scientific Journal, 3 (27), 52-54.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-20

Як цитувати

SAMOILENKO, S. (2023). ВПРОВАДЖЕННЯ ОКРЕМИХ МЕТОДІВ ПРОБЛЕМНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ У ПРОЦЕС ВИВЧЕННЯ МЕДИЧНОЇ І БІОЛОГІЧНОЇ ФІЗИКИ. Педагогічні науки, (81), 85–92. https://doi.org/10.33989/2524-2474.2023.81.289392

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ