ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КУРСУ «ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ БАДМІНТОНУ»
DOI:
https://doi.org/10.33989/2524-2474.2023.81.289391Ключові слова:
бадмінтон, майбутній учитель фізичної культури, фізична культура, заклад вищої освіти, навчальна дисциплінаАнотація
У статті розкрито зміст і структуру програми навчальної дисципліни «Теорія і методика викладання бадмінтону», відповідно до освітньо-професійної програми підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 014 Середня освіта (Фізична культура), яку впроваджено в освітній процес факультету фізичного виховання та спорту Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленко, мета полягає у формуванні у студентів знань щодо вивчення історії, теорії і методики викладання бадмінтону, оволодіння технічними прийомами та тактичними діями гри, набуття необхідних знань, вмінь і навичок для самостійної педагогічної та організаційної роботи в різних ланках фізкультурно-спортивної діяльності.
Зміст матеріалу з навчальної дисципліни «Теорія і методика викладання бадмінтону» включає як практичні заняття, так і теоретичні розділи, направлені на формування фізичної культури здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, заснованого на глибоких знаннях та переконаннях, прагнення до досягнення гармонійної єдності фізичного і духовного в людині, звичці самостійно піклуватися про своє здоров’я і фізичне вдосконалення.
Очікуваними результатами навчання з дисципліни є відтворити термінологію з бадмінтону; знати історію розвитку бадмінтону у світі і в Україні; основні прийоми техніки і тактики гри, методику їх навчання; правила гри; види робочої документації під час проведення змагань, жести судді; назвати загальні положення гри, назви ліній, розміри майданчика; продемонструвати виконання основних технічних прийомів і тактичних дій гри у бадмінтон; застосовувати на практиці основні прийоми техніки і тактики; судити гру, показуючи суддівські жести; оцінювати рівень виконання технічних елементів та тактичних прийомів у бадмінтоні.
Проаналізовано наукові дослідження, які присвячені проблемі розвитку виду спорту – бадмінтон.
Посилання
Avdeienko V.I. Badminton yak sportyvnyi i fizkulturno-ozdorovchyi produkt rozvytku liudstva. K.: Olympic Literature, 2006. 320 p.
Medvedeva I.M. Kompleksna prohrama navchannia osnovam hry v badminton studentiv pedahohichnoho profiliu z oslablenym zdorovia. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Vypusk 12 (158) 2022. S. 71-76.
Metodychni rekomendatsii «Teoretyko-metodychni osnovy pidhotovky badmintonista v umovakh vuzu» (dlia studentiv dennoi formy navchannia usikh spetsialnostei Akademii z dystsyplin «Fizychne vykhovannia», «Fizychna kultura») / Khark. nats.akad. misk. hosp-va; uklad.: O. K. Kamaieva. Kh.: KhNAMH, 2011. 68 s.
Momot O. O. Prohramne zabezpechennia kursu «Tekhnolohii stvorennia zdoroviazberezhuvalnoho seredovyshcha u vyshchykh navchalnykh zakladakh». Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii. 2016. № 3 (57). S. 406-411.
Prystynskyi V.M., Honcharenko O.S. Badminton yak zasib fizychnoho vykhovannia studentiv : metodychni rekomendatsii. Sloviansk : DVNZ «DDPU», 2013. 43 s.
Prystynskyi V.M. Ihrovyi metod u fizychnomu vykhovanni ozdorovchoi i reabilitatsiinoi spriamovanosti : posibnyk /za zah. red. V.M. Prystynskoho, T.M. Prystynskoi. – Sloviansk; Donetsk : DonIZT, 2006. – 69 s.