ТЕСТУВАННЯ ЯК ЗАСІБ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ

Автор(и)

  • I. DONETS
  • G. YEROSHENKO
  • A. ATSENKO
  • K. SHEVCHENKO
  • O. RYABUSHKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2023.81.289371

Ключові слова:

тестування, контроль, студент, діагностика, оцінювання, ефективність

Анотація

Статтю присвячено актуальним проблемам тестування як форми контролю та діагностики знань студентів медиків при організації та реалізації автоматизованої перевірки результатів знань. Розкрито сутність та зміст поняття «тестування» як засобу контролю знань з різних науково-педагогічних позицій. Тестування залишається ефективним засобам організації контролю формування компетенції студентів закладів вищої освіти та дозволяє швидше зрозуміти, як краще працювати зі студентом, допомагає викладачу скорегувати курс навчання, а також є формою контролю та діагностики знань студентів. Цікавість до тестування пояснюється тим, що воно значно підвищує ефективність навчального процесу, оптимально сприяє самостійності роботи кожного студента, а також є одним із засобів індивідуалізації в навчальному процесі.
В Україні, як і в інших країнах світу, останнім часом приділяється багато уваги питанням підвищення якості освіти. Інтелектуальний потенціал суспільства, що безпосередньо визначається якістю освіти, є найважливішим економічного, соціального та медичного розвитку. Значення контролю полягає в тому, що він дозволяє вчасно виявити помилки, щоб потім оперативно виправити їх з мінімальними втратами. Також дуже важливо, щоб основний об'єм контролю здійснювався у вигляді самоконтролю, коли виконавці робіт зацікавлені контролювати самі себе і самі ж можуть усунути виниклі проблеми. Для того, щоб мати можливість оцінити якість освіти при проведенні контролюючих заходів, тобто тестів, необхідно ввести поняття норми або еталону. Норма якості освіти – виявлена і зафіксована документально система вимог до якості освіти, відповідних потребам особи, суспільства, держави. Особливе значення в освітньому процесі належить контролю і оцінюванню знань і умінь студента. Особливої цінності контролюючі заходи набувають тоді, коли вони використовуються не від випадку до випадку, а є системою тривалого безперервного контролю.
Встановлено, що тестування займає певне самостійне місце в загальній системі якості освітнього процесу у вищих навчальних закладах. При його правильній організації і навчанні викладацького складу, тести допомагають здобувачу освіти критично оцінити свої успіхи, дозволяє отримувати інформацію про те, як відбувається оволодіння студентами навчальним матеріалом, які елементи навчального процесу недостатньо ефективні, які заходи, що корегують, слід внести до змісту і форми пізнавальної діяльності здобувачів вищої освіти.

Посилання

Amonashvіlі, Sh. A. (2006) Іstina shkoli [The truth of the school]. K.: SPD Bogdanova A. M. 20 s. [in Ukrainian].

Bozhkova, V.V., Sager, L.Yu. (2010) Testuvannya yak forma kontrolyu znan: perevagi ta nedolіki [Testing as a form of knowledge control: advantages and disadvantages] Suchasnі problemi vishchoyi osvіti Ukrayini v kontekstі іntegracі do yevropejskogo osvіtnogo prostoru: materіali naukovo-metodichnoyi konferencіyi, m. Sumi, 6-7 zhovtnya 2010r. Za red. O.V. Prokopenko. Sumi: SumDU. S. 113-115. [in Ukrainian].

Duzhenkov, V.D., Panasyuk ,T.І. (2006) Deyakі aspekti metodiki skladannya testovih zavdan [Some aspects of themethod of writing test tasks]. Organіzacіya navchalno-vihovnogo procesu. Vip. 8. S. 104–109. [in Ukrainian].

Savchin, M.V. (2007) Pedagogіchna psihologіya: [pіdruchnik]. [Pedagogical psychology] K.: Akademvidav. 424 s. [in Ukrainian].

Roznovec, O.І., Speranskij, V.O., Voloshchuk, L.A. (2005) Mozhlivostі suchasnih sistem avtomatizovanogo testuvannya dlya provedennya modulnogo kontrolyu znan [Possibilities of modern automated testing systems for conducting modular control of knowledge]. Problemi osvіti : Nauk.-metod. zb./ NMC VO MON Ukrayini. K.,Vip.45: Bolonskij proces v Ukrayinі. Ch.1. S. 179–183. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-20

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ