ДИДАКТИЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ СПОРТИВНОЇ ОСВІТНЬОЇ РОБОТОТЕХНІКИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2524-2474.2022.80.278213Ключові слова:
освітня робототехніка, спортивна робототехніка, дидактика, STEAM, робототехнічні змаганняАнотація
У статті розглянуто дидактичний потенціал та особливості впливу на формування особистості учня засобами спортивної освітньої робототехніки. З’ясовано, що в сучасних умовах реформування освітньої галузі в напрямку впровадження STEAM-технологій освітня робототехніка є тим інструментом, який полегшує та робить більш ефективним процес формування компетенцій ХХІ століття в учнів вітчизняних закладів загальної середньої освіти.
У статті здійснено короткий аналіз вітчизняного та закордонного досвіду впровадження освітньої робототехніки у освітній процес та міру його впливу на формування особистості учнів та їх готовність до подальшого опанування STEM-професіями. З’ясовано, що в Україні бракує науково-педагогічних досліджень, які б описували дидактичний потенціал впровадження освітньої робототехніки в навчальний процес закладів загальної середньої освіти.
Посилання
Alesi, M., Bianco, A., Luppina, G., Palma, A. & Pepi, A. (2016). Improving Children’s Coordinative Skills and Executive Functions. The Effects of a Football Exercise Program. Percept. Mot. Skills, 122, 27-46.
Alkhaldi, T., Pranata, I., & Athauda, R. I. (2016). A review of contemporary virtual and remote laboratory implementations: observations and findings. Computers & Education, 3 (3), 329-351. DOI: https://doi.org/10.1007/s40692-016-0068-z
Anwar, S., Bascou, N. A., Menekse, M., Kardgar, A. (2019). A Systematic Review of Studies on Educational Robotics. J. Pre-Coll. Eng. Educ. Res. JPEER, 9.
Ardito, G. Mosley, P. & Scollins, L. (2014). We, robot: Using robotics to promote collaborative and mathematics learning in a middle school classroom. Middle Grades Res. J, 9, 73-88.
Bredenfeld, A., Hofmann, A., & Steinbauer, G. (2010). Robotics in Education Initiatives in Europe—Status, Shortcomings and Open Questions. In Proceedings of the SIMPAR 2010 Workshops International: conference on Simulation, Modeling and Programming for Autonomous Robots (pp. 568-574). Darmstadt, Germany.
Brooks, J. & Brooks, M. (1999). In Search of Understanding: The Case for Constructivist Classrooms. Association for Supervision and Curriculum Development: Alexandria, VA, USA.
Browne, A. F. & Conrad, J. M. (2017). A versatile approach for teaching autonomous robot control to multi-disciplinary undergraduate and graduate students. IEEE Access, 6, 25060-25065.
Calnon, M., Gifford, C. M., & Agah, A. (2012). Robotics competitions in the classroom: Enriching graduate-level education in computer science and engineering. Glob. J. Eng. Educ, 14, 6-13.
Casey, J. E., Gill, P., Pennington, L., & Mireles, S. V. (2018). Lines, roamers, and squares: Oh my! using floor robots to enhance Hispanic students’ understanding of programming. Education and Information Technologies, 23, 1531-1546.
Chandrasekaran, S., Stojcevski, A., Littlefair, G., & Joordens, M. (2013). Project-oriented design-based learning: aligning students’ views with industry needs. International journal of engineering education, 29 (5), 1109-1118.
Clark-Wilson, A. (2019). Mathematics Education and Technology. In A. Tatnall (Ed.), Encyclopedia of Education and Information Technologies [eBook edition]. Springer, Cham. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-60013-0_96-1
Forsström, S. E., & Afdal, G. (2020). Learning Mathematics through Activities with Robots. Digit. Exp. Math. Educ, 6, 30-50.
Frangou, S., Papanikolaoum, K., Aravecchia, L., Montel, L., Ionita, S., Arlegui, J., Pina, A., Menegatti, E., Moro, M., & Fava, N. et al. Representative examples of implementing educational robotics in school based on the constructivist approach. In Proceedings of the SIMPAR Workshop on Teaching with Robotics: Didactic Approaches and Experiences (pp. 54-55). Venice, Italy.
Guastella, D., & D’Amico, A. (2020). Teaching Physics Concepts Using Educational Robotics. In International Conference EduRobotics 2016. Advances in Intelligent Systems and Computing; Springer (Vol. 946). Cham, Swizterland.
Ioannou, A., & Makridou, E. (2018). Exploring the potentials of educational robotics in the development of computational thinking: A summary of current research and practical proposal for future work. Education and Information Technologies, 23, 2531-2544. DOI: https://doi.org/10.1007/s10639-018- 9729-z
Dessimoz, J.-D., Gauthey, P.-F., Leuba, D., & Didier, J. (2014). Robotics as an Attractive Application Domain for Teaching Creative Activities in Primary and Secondary Schools - a Case Study.
Kaloti-Hallak, Fatima, Armoni, Michal & Ben-Ari, Mordechai. (2015). The Effectiveness of Robotics Competitions on Students’ Learning of Computer Science. International Olympiad in Informatics, 9, 89-112. DOI: https://doi.org/10.15388/ioi.2015.08
Keane, T. (2019). Robotics in Education. In A. Tatnall (Ed.), Encyclopedia of Education and Information Technologies [eBook edition]. Springer, Cham. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-60013-0_169-1
Lin, C. H., Liu, E. Z. F., & Huang, Y. Y. (2012). Exploring parents’ perceptions towards educational robots: Gender and socio-economic differences. British Journal of Educational Technology, 43, 1, 31-34.
Nykanen, J., & Lindth, M. (2012). Robotics and Automation in Primary Teacher Education - Changing Practices in the Faculty of Education at the University of Oulu, Finland. In PATT Sessions at ITEEA Anual Conference 2012 (pp. 19-42).
Super, S., Wentink, C. Q., Verkooijen, K. T., & Koelen, M. A. (2017). How young adults reflect on the role of sport in their socially vulnerable childhood. Qual. Res. Sport Exerc. Health, 11, 20-34.
Verkooijen, K. T., Wentink, C. Q., Koelen, M. A., & Super, S. (2017). Exploring the Sports Experiences of Socially Vulnerable Youth. Soc. Incl, 5, 198-209.
Wilson, H. J. What Is a Robot, Anyway? Harvard Business Review. Retrieved from https://hbr.org/2015/04/what-is-a-robotanyway.