ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ ЯК ЧИННИК ІННОВАЦІЙНИХ ЗМІН В ОСВІТІ

Автор(и)

  • L. SEMENOVSKA
  • O. DANYSKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2022.80.278193

Ключові слова:

професійна компетентність, викладач вищої школи, освіта, заклад вищої освіти, педагогічні інновації

Анотація

У статті подано теоретико-методологічний аналіз проблеми формування професійної компетентності викладача вищої школи. На основі опрацювання наукових досліджень українських (І. Коцан, В. Луговий, Л. Тимчук) та зарубіжних (Л. Вітковський, Б. Гетто) учених схарактеризовано новітні тенденції розвитку й сучасні вимоги до професійної компетентності викладача як стратегічного чинника реалізації інноваційних змін в освіті.

Посилання

Ivlieva, L. (2013). Perspektyvy innovatsiinoho rozvytku osvity [Perspectives of innovative development of education]. Vyshcha shkola [High school], 10 (112), 49-58 [in Ukrainian].

Keim, M. (2022). Digitaler Wandel findet auch offline statt. Akzente. Das Magazin der Pedagogischen Hochshule Zurich, 4, 10-18 [in German].

Kotsan, I. (2013). Profesiina pidhotovka suchasnoho vchytelia: problemy i oriientyry [Professional training of a modern teacher: problems and guidelines]. Vyshcha osvita Ukrainy [Higher education of Ukraine], 2 (49), 13-19 [in Ukrainian].

Luhovyi, V. (1994). Pedahohichna osvita v Ukraini: struktura, funktsionuvannia, tendentsii rozvytku [Pedagogical education in Ukraine: structure, functioning, development trends]. Kyiv: MAUP [in Ukrainian].

Panasevych, D. (2013). Zviazok vyshchoi osvity z vyrobnytstvom – krok do pidvyshchennia yakosti pidhotovky fakhivtsiv [The connection of higher education with production is a step towards improving the quality of specialist training]. Vyshcha shkola [High school], 10 (112), 39-44 [in Ukrainian].

Sulima, Ye. (2013). Innovatsiini vyklyky suchasnosti y dynamika modernizatsii natsionalnoi osvity [Innovative challenges of modernity and dynamics of modernization of national education]. Vyshcha shkola [High school], 7 (109), 7-12 [in Ukrainian].

Tymchuk, L. (2015). Tsyfrovi naratyvy v navchanni maibutnikh mahistriv osvity: istoriia, realii, perspektyvy rozvytku [Digital narratives in the education of future masters of education: history, realities, development prospects]. Kyiv: LAT&K [in Ukrainian].

Witkowski, L. (2016). Konteksty i elementy ekologii umysłu, idei i wychowania według Batesona. Humanistyczne wyzwania ekologii umysłu: Gregory Bateson w Polsce. Fundacja na rzecz myślenia im. Barbary Skargi, Warszawa [in Polish].

Zinkovskyi, Yu. (2013). Imperatyv suchasnoi paradyhmy vyshchoi osvity [The imperative of the modern paradigm of higher education]. Vyshcha shkola [High school], 9 (111), 7-19 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-29

Як цитувати

SEMENOVSKA, L., & DANYSKO, O. (2022). ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ ЯК ЧИННИК ІННОВАЦІЙНИХ ЗМІН В ОСВІТІ. Педагогічні науки, (80), 42–46. https://doi.org/10.33989/2524-2474.2022.80.278193

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ