ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2524-2474.2022.80.278176Ключові слова:
діти дошкільного віку, здоров’я, розвиток особистості, фізкультурні заняття, спортивне дозвілля, загартовуванняАнотація
Сучасні реформи, які відбуваються в освіті, вимагають нових підходів до організації освітнього простору у дошкільних закладах. Наразі приділяється велика увага системі оздоровчої роботи педагогів. Виховання у дітей дошкільного віку відповідального ставлення до власного здоров’я, як найголовнішої цінності людини, повинно здійснюватися у процесі здоров’язбережувальної діяльності вихователів. Реалізація цих завдань, передбачає впровадження у систему роботи зі збереження і зміцнення здоров’я дітей дошкільного віку сучасних оздоровчих технологій. Головним принципом цих технологій є профілактика захворювань, що є вкрай важливим для дитячого організму який досить швидко розвивається. На нашу думку, оздоровчі технології сприятимуть формуванню у дошкільників уявлень про здоров’я, ціннісного ставлення до навколишнього середовища, мотивації до здорового способу життя. Різноманітність оздоровчих технологій дасть можливість педагогам удосконалювати у подальшому здоров’язбережувальну діяльність у закладах дошкільної освіти.
Посилання
Bazovyi komponent doshkilnoi osvity [Basic component of preschool education]. (2021). Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf [in Ukrainian].
Bohinich, O. L. (2012). Zdorovia ta fizychnyi rozvytok dytyny : realizatsiia zavdan osvitnoi linii “Osobystist dytyny” [Health and physical development of the child: implementation objectives of the educational line “Child’s Personality”]. Doshkilne vykhovannia [Preschool education], 9, 3-7 [in Ukrainian].
Bondar, N., & Cherkashchenko, I. (2010). Zdoroviazberezhennia u shkoli [Health care at school]. Vidkrytyi urok [An open lesson], 3, 71-73 [in Ukrainian].
Bondar, T. S. (2011). Metodolohichni aspekty protsesu formuvannia ta Zberezhennia zdorovia ditei i molodi [Methodological aspects of the process of formation and preservation of the health of children and youth]. Fizychne vykhovannia v shkoli [Physical education at school], 6, 5-9 [in Ukrainian].
Butenko, V. H. (2014). Teoretychni aspekty problemy zdoroviazberezhennia ditei u systemi doshkilnoi osvity [Theoretical aspects of the problem of health care of children in the system of preschool education]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii [Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies], 9, 65-72 [in Ukrainian].
Denysenko, N. F., Lykhodid, L. V., Lupinovych, S. V., & Mykhailichenko, A. (2010). Vytoky zdorovia dytyny [Origins of the child’s health]. Ternopil [in Ukrainian].
Ladyvir, S. (2009). Ne zashkod i ne prohai mozhlyvostei [Do not harm and do not miss opportunities]. Doshkilne vykhovannia [Preschool education], 3, 3-5 [in Ukrainian].
Pro doshkilnu osvitu [On preschool education]: Zakon Ukrainy vid 11.07.2001 r. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2628-14#Text [in Ukrainian].
Pro okhoronu dytynstva [About childhood protection]: Zakon Ukrainy vid 26 kvit. 2001 r. Retrieved from http://zakon5.rada.gov.ua/laws/ show/2402-14 [in Ukrainian].
Stelmakhivska, V. P. (2008). Sotsialni ta hihiienichni aspekty rozvytku problemy okhorony zdorovia ditei u doshkilnykh navchalnykh zakladakh (20-90 roky XX stolittia) [Social and hygienic aspects of the development of the problem of health care for children in preschool educational institutions (the 20-90ss of the XX century)]. Okhorona zdorovia Ukrainy [Health care of Ukraine], 2, 73-76 [in Ukrainian].