ФОРМУВАННЯ ДУХОВНО-МОРАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ ДОШКІЛЬНИКІВ НА ЗАСАДАХ УКРАЇНСЬКОЇ РОДИННОЇ ПЕДАГОГІКИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2524-2474.2021.78.249866Ключові слова:
духовно-моральне виховання, формування духовно-моральних цінностей, родинна педагогіка, заклади дошкільної освіти, дошкільникАнотація
У статті розкрита сутність формування духовно-моральних цінностей дошкільників на засадах української родинної педагогіки. Висвітлені поняття духовність, духовно-моральне виховання та принципи формування духовно-моральних цінностей дітей дошкільного віку. Узагальнено значення родинної педагогіки у розвитку духовно-моральних цінностей дітей, охарактеризовано основні принципи родинної педагогіки та шляхи її реалізації у закладах дошкільної освіти України.
З’ясовано, що основне завдання вихователя в дитячому садочку та батьків вдома реалізувати впровадження даних компонентів у виховний процес дошкільника. Формування духовно-моральних цінностей дитини на засадах родинної педагогіки цілком залежить від виховного потенціалу сім’ї та її міцної співпраці із ЗДО.
Посилання
Bekh, I. D. (2018). Osobystist na shliakhu do dukhovnykh tsinnostei [Osobist_st on the way to spiritual values]. Kyiv; Chernivtsi: Bukrek [in Ukrainian].
Bohush, A. M. (1994). Pryntsypy narodoznavchoi pedahohiky [Principles of People’s Science Pedagogy]. Pedagogics and psychology. Newsletter of the NAES of Ukraine, 2, 35 [in Ukrainian].
Kaliberda, H. A. (2015). Mandrivochka do sertsia: metod. posib. dlia ped. pratsivnykiv osvitnikh navch. zakladiv, stud. vidpovidnykh spetsialnostei vyshchykh navch. zakladiv ta batkiv [Journey to the heart: a method. way. for ped. employees of educational schools. institutions, students. relevant specialties of higher education. institutions and parents] (Part 1). Poltava: Bolotin A. V [in Ukrainian].
Kovalova, O., Havrysh, O., & Riabko, A. (2017). Osoblyvosti simeinoho vykhovannia ditei na suchasnykh ukrainskykh tradytsiiakh [Special features of family vikhovannya children on modern Ukrainian traditions.]. Spirituality of a Personality: Methodology, Theory and Practice, 1(76), 66-73 [in Ukrainian].
Kovbas, B., & Kostiv, V. (2006). Rodynna pedahohika [Family pedagogy] (Vol. 1 : Osnovy rodynnykh vzaiemovidnosyn [The basics of native relationships]. Ivano-Frankivsk [in Ukrainian].
Stelmakhovych, M. (1995). Pedahohichni umovy efektyvnoho vykorystannia ukrainoznavstva v systemi rodynnoho vykhovannia [Pedagogical minds of effective vicarious Ukrainian naming in the system of the native vicar]. In R. P. Skulskyi (Ed.), Ukrainske narodoznavstvo i problemy natsionalnoho vykhovannia shkoliariv [Ukrainian national culture and problems of national education of schoolchildren]. Ivano-Frankivsk [in Ukrainian].
Stelmakhovych, M. (1996). Ukrainska rodynna pedahohika [Ukrainian homeland pedagogy]. Kyiv: ISDO [in Ukrainian].
Sukhomlinskii, V. (1978). Roditelskaia pedagogika [Parental pedagogy]. Moskva: Znanie [in Russian].
Ushynskyi, K. (1983). Teoretychni problem y vykhovannia i osvity [Theoretical problems and knowledge and education]. In K. Ushynskyi, Vybrani pedahohichni tvory [Selected pedagogical works] (Vol. 1, pp. 101-102). Kyiv [in Ukrainian].
Vashak, O. O. (2015). Znachennia pedahohiky narodoznavstva v suchasnii natsionalnii systemi vykhovannia [Significance of pedagogy of national science in the current national system of education.]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 5, 101-108. Retrived from http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2015_5_14 [in Ukrainian].
Vashchenko, T. H. (1996). Diahnostyka moralnykh tsinnostei osobystosti shkoliariv [Diagnostics of moral values of specialness of schoolchildren]. Ridna shkola [Native school], 2, 24-25 [in Ukrainian].
Vyshnevskyi, O. I. (2006). Teoretychni osnovy suchasnoi ukrainskoi pedahohiky [Theoretical foundations of modern Ukrainian pedagogy]. Drohobych: Kolo [in Ukrainian].