ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ТРЕНЕРІВ У ПРОЦЕСІ ПРОХОДЖЕННЯ ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ

Автор(и)

  • A. SVERTNEV
  • E. SHAPARENKO
  • S. NOVIK
  • S. GALUZA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2021.78.249840

Ключові слова:

професійна готовність, фізична культура, спорт, тренер, практична підготовка, виробнича практика

Анотація

Охарактеризовано сучасний погляд на формування готовності майбутніх тренерів до професійної діяльності у процесі проходження виробничої практики. Обґрунтована структура готовності тренера до майбутньої професійної діяльності як сукупність мотиваційного, когнітивного, діяльнісного, креативного і рефлексивного компонентів. Увагу акцентовано на тому, що з позицій сьогодення важливого значення набуває розроблення нoвих підхoдів дo змісту й організації виробничої практики, які стимулюють активність студентів до оволодіння прoфесійнo орієнтованими знаннями, уміннями й навичками. Показано, що існує потреба в теоретичному обґрунтуванні форми, змісту (діагностичної, організаторської, комунікативної та мотиваційної функцій) та структури виробничої практики, як необхідної умови формування готовності майбутніх тренерів до професійної діяльності.

Посилання

Iakimov, A. M. (2003). Osnovy trenerskogo masterstva [Fundamentals of Coaching]. Moskva: Tera-Sport [in Russian].

Klopov, R. V. (2012). Teoriia i praktyka profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia i sportu iz zastosuvanniam informatsiinykh tekhnolohii [Theory and practice of professional training of future specialists in physical education and sports with the use of information technology]. (Extended abscract od D. dis.). Vinnytsia [in Ukrainian].

Kornosenko, O. (2016). Profesiina pidhotovka maibutnikh fitnes-treneriv yak pedahohichna problema [Professional training of future fitness trainers as a pedagogical problem]. In Ye. Prystupa (Ed.), Moloda sportyvna nauka Ukrainy [Young sports science of Ukraine] (Vol. 20(3-4), pp. 85-91). Lviv [in Ukrainian].

Kotyk, I. O. (2006). Rol refleksii u formuvanni hotovnosti do vyboru profesii [The role of reflection in the formation of readiness to choose a profession]. Applied psychology and social work, 3, 67-71 [in Ukrainian].

Kozii, M. K. (2001). Psykholohopedahohichni umovy udoskonalennia pedahohichnoi praktyky studentiv [Psychological and pedagogical conditions for improving the pedagogical practice of students]. Kyiv: Nats. ped. un-t im. M. P. Drahomanova [in Ukrainian].

Lynenko, A. F. (1995). Hotovnist maibutnikh uchyteliv do pedahohichnoi diialnosti [Readiness of future teachers for pedagogical activity]. Pedagogy and Psychology, 1, 125-132 [in Ukrainian].

Sushchenko, L. P. (2003). Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia ta sportu (teoretykometodolohichnyi aspekt) [Professional training of future specialists in physical education and sports (theoretical and methodological aspect)]. Zaporizhzhia: ZDU [in Ukrainian].

Svatiev, A. V. (2011). Orhanizatsiia profesiinoi pidhotovky treneriv-vykladachiv do maibutnoi profesiinoi diialnosti u vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy [Organization of professional training of trainers-teachers for future professional activity in higher educational institutions of Ukraine]. Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sports, 3, 125-132 [in Ukrainian].

Sviertniev, O. A., & Holub, L. O. (2019). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia fizychnoi kultury v umovakh pedahohichnoi praktyky [Formation of professional competence of the future teacher of physical culture in the conditions of pedagogical practice]. Scientific Journal of National Pedagogical Dragomanov University. Series 15. Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sports), 5, 161-165 [in Ukrainian].

Volianiuk, N. Yu. (2004). Hotovnist do profesiino-pedahohichnoi diialnosti trenera-vykladacha, yak pokaznyk sub’iektnosti [Readiness for professional and pedagogical activity of a trainer-teacher as an indicator of subjectivity]. In S. D. Maksymenko (Ed.), Zbirnyk naukovykh prats Instytutu psykholohii im. H. S. Kostiuka APN Ukrainy [Collection of scientific works of the Institute of Psychology. GS Kostyuk, Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine] (Vol. 4(1), pp. 90-96). Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-29

Як цитувати

SVERTNEV, A., SHAPARENKO, E., NOVIK, S., & GALUZA, S. (2021). ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ТРЕНЕРІВ У ПРОЦЕСІ ПРОХОДЖЕННЯ ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ. Педагогічні науки, (78), 104–108. https://doi.org/10.33989/2524-2474.2021.78.249840

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ