ІНКЛЮЗИВНА СПРЯМОВАНІСТЬ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Ya. DEMUS

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2021.78.249832

Ключові слова:

інклюзивна освіта, тьютор, інклюзія, особистісно-орієнтовне навчання

Анотація

У статті розглянуто особливості інклюзії – врахування розмаїття усієї учнівської спільноти та визначення особливих потреб усіх дітей, які мають ті чи інші відмінності, зумовлені культурним середовищем, етнічною приналежністю, мовними, релігійними, соціально-економічними причинами, рівнем навчальних здібностей та іншими чинниками, що впливають на розвиток та навчання дітей.
Розкрито цінності інклюзивного навчання: взаємна повага; толерантність; усвідомлення себе частиною суспільства; надання можливостей для розвитку навичок і талантів конкретної людини; взаємодопомога; можливість вчитися один у одного; можливість допомогти самим собі і людям у своєму суспільстві.

Посилання

Alokhina, S. (2011). Inkliuzyvna osvita v Ukraini: zdobutky, problemy ta perspektyvy: reziume analitychnoho zvitu za rezultatamy kompleksnoho doslidzhennia [Inclusive education in Ukraine: achievements, problems and prospects: summary of the analytical report on the results of a comprehensive study]. Kyiv [in Ukrainian].

Dimenshtejn, R., & Larikova, I. (2008). Integracija ili inkljuzija? Spory o slovah i nereshennye problemy obrazovanija osobyh detej. Protect me, 1, 55-59 [in Russian].

Inkliuzyvne navchannia [Inclusive education]. (2021). Retrived from https://mon.gov.ua/ua/tag/inklyuzivnenavchannya [in Ukrainian].

Kolupaieva, A. (2009). Inkliuzyvna osvita: realii ta perspektyvy [Inclusive education: realities and prospects]. Kyiv: Sammit-Knyha [in Ukrainian].

Kolupaieva, A. (2009). Navchannia ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v inkliuzyvnomu seredovyshchi [Education of children with special educational needs in an inclusive environment]. Kharkiv: Ranok [in Ukrainian].

Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy [Ministry of Education and Science of Ukraine]. Retrived from https://mon.gov.ua/ua [in Ukrainian].

Nochovka, V. (2014). Orhanizatsiia inkliuzyvnoho navchannia u shkoli [Organization of inclusive education in school]. Kyiv: Shk. svit [in Ukrainian].

Udych, Z. (2015). Osnovy inkliuzyvnoi osvity [Fundamentals of inclusive education]. Ternopil: Print-Ofis [in Ukrainian].

Zaierkova, N., & Treitiak, A. (2016). Inkliuzyvna osvita vid A do Ya: poradnyk dlia pedahohiv i batkiv [Inclusive education from A to Z: a guide for teachers and parents]. Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-29

Як цитувати

DEMUS, Y. (2021). ІНКЛЮЗИВНА СПРЯМОВАНІСТЬ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ОСВІТИ В УКРАЇНІ. Педагогічні науки, (78), 91–96. https://doi.org/10.33989/2524-2474.2021.78.249832

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ