ХАРАКТЕРИСТИКА МИСТЕЦЬКО-ДІЯЛЬНІСНОГО КРИТЕРІЯ СФОРМОВАНОСТІ КРЕАТИВНОСТІ ДИТИНИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ СУЧАСНОГО МИСТЕЦЬКОІГРОВОГО МАТЕРІАЛУ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2524-2474.2021.78.249800Ключові слова:
креативність, мистецько-діяльнісний критерій креативності, мистецько-ігрова грамотність, мистецько-ігрові вміння, імпровізаційно-творча діяльність, дитина дошкільного вікуАнотація
Стаття присвячена дослідженню мистецько-діяльнісного критерію креативності через призму показників креативності дітей дошкільного віку засобами сучасного мистецько-ігрового матеріалу. У дослідженні виявлено три рівні показників мистецько-діяльнісного критерію креативності, а саме: мистецько-ігрової грамотності, мистецько-ігрових дій та імпровізаційно-творчої діяльності, що з’ясовано за допомогою експериментальної роботи на базі вікових груп закладів дошкільної освіти і діагностовано, як високий, середній та низький рівні креативності мистецько-діяльнісного критерію креативності дітей 5-7 років. Практичним шляхом з’ясовано рівень проблем зі сприйняття сучасного мистецько-ігрового матеріалу дитиною дошкільного віку і можливості вирішення цих проблем через ігрові та комунікативні перспективи формування креативних здатностей дошкільників.
Посилання
Chervonna, T. (2008). Obdarovani dity: Diahnostyka ta suprovid [Gifted children: Diagnosis and support]. Kyiv: Shk. svit [in Ukrainian].
Dykhta-Kirff, V. L. (2018). Formuvannia u starshykh doshkilnykiv kreatyvnosti v tsentrakh rozvytku dytyny [Formation of creativity in older preschoolers in child development centers]. (Extended abstact of PhD dissertation). Kyiv [in Ukrainian].
Ministerstvo osvity na nauky Ukrainy [Ministry of Education and Science of Ukraine]. (2021). Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media /programy-rozvytku-ditey/programma-ya-y-sviti.pdf [in Ukrainian].
Mukhina, V. S. (2012). Psykholohiia doshkilnyka [Psychology of the preschooler]. Kyiv. Retrieved from https://shron1.chtyvo.org.ua /Dutkevych_Tetiana /Dytiacha_psykholohiia.pdf [in Ukrainian].
Rapatsevich, E. S. (2005). Pedahohika [Pedagogy]. In E. S. Rapatsevich (Comp.), Velyka suchasna entsyklopediia [The Great Modern Encyclopedia]. Minsk: Sovremennoe slovo [in Ukrainian].
Zimakova, L. V., & Kramarenko, V. A. (2020a). Doslidzhennia pedahohichnykh zasobiv formuvannia kreatyvnosti ditei doshkilnoho viku [Research of pedagogical means of formation of creativity of children of preschool age]. Retrieved from https://pu.org.ua/%D0%A2%D0%95 %D0%97%D0 %98%2013.03.2020.pdf [in Ukrainian].
Zimakova, L. V., & Kramarenko, V. O. (2020b). Innovatsiini mozhlyvosti suchasnoho mystetskoihrovoho materialu. Yoho vplyv na formuvannia kreatyvnosti ditei doshkilnoho viku [Innovative possibilities of modern art and game material. Its influence on the formation of creativity of preschool children]. Retrieved from https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/conferences /article/view/7005/6979 [in Ukrainian].
Zimakova, L. V., & Kramarenko, V. O. (2020c). Suchasna dytiacha knyha yak mystetskoihrovyi material formuvannia kreatyvnosti ditei doshkilnoho viku [Modern children’s book as an art and game material for the formation of creativity of preschool children]. Retrieved from http://dspace.pnpu.edu.ua /handle/123456789/17640