МЕТОДИ І ПРИЙОМИ ФОРМУВАННЯ ЗГУРТОВАНОГО УЧНІВСЬКОГО КОЛЕКТИВУ В ЗАКЛАДАХ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • I. KRAVCHENKO
  • M. TIKHONENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2021.78.249784

Ключові слова:

учень, група, колектив, класний керівник, особистість, навчально-виховний процес

Анотація

У статті розкрито систему основних методів і прийомів формування учнівського колективу в закладах професійної освіти. Колектив розглядається як кінцева мета виховання, як комфортне середовище, у якому кожна особистість має можливість розвивати свої здібності, реалізовувати дидактичні завдання, зберігати свою індивідуальність. Під колективом розуміємо не випадкове зібрання людей, а таке, що об’єднане спільною суспільно значущою метою, груповою діяльністю по досягненню цієї мети, де наявні органи самоуправління і координації та існують відносини відповідальної залежності.
Важливе місце у нашому дослідженні відводилося побудові системи взаємовідносин між класним керівником, активом та членами навчальної групи як по горизонталі так і по вертикалі. В організованому колективі повинні бути взаємини відповідальної залежності, спільної відповідальності за колективну справу. На шляху формування згуртованого учнівського колективу важливим було застосування індивідуального підходу до особистості, врахування індивідуальних психологічних якостей кожного учня, творче використання педагогічних ідей видатних науковців, практиків з метою впровадження результатів у сучасних закладах професійної освіти.

Посилання

Boiko, A. M. (1996). Onovlena paradyhma vykhovannia: shliakhy realizatsii [Updated paradigm of education: ways of realization]. Kyiv [in Ukrainian].

Kudoiar, A. M. (2005). Psykholohichni pohliady A. S. Makarenka. Osobystist. Diialnist. Sotsialni ob’iednannia. Kolektyv [Psychological views of A. S. Makarenko. Personality. Activity. Social associations. Collective]. Sumy [in Ukrainian].

Makarenko, A. S. (1956). Iz istorii kommuny imeni F. Je. Dzerzhinskogo [From the history of the commune named after FE Dzerzhinsky] (Vol. II). Moskva [in Russian].

Petrovskij, A. V. (1982). Lichnost’, dejatel’nost’, kolektiv [Personality, activity, team]. Moskva [in Russsian].

Rakova, N. A. (2009). Pedahohika suchasnoi shkoly [Pedagogy of modern school]. Vitebsk [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. O. (1976a). Kolektyv yak znariaddia vykhovannia. Yak stvoriuietsia kolektyv, na chomu vin trymaietsia [The team as a tool of education. How a team is created, what it is based on] (Vol. 2). Kyiv: Rad. shk. [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. O. (1976b). Pryntsypy vykhovannia shkilnoho kolektyvu [Principles of education of school staff] (Vol. 1). Kyiv: Rad. shk. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-29

Як цитувати

KRAVCHENKO, I., & TIKHONENKO, M. (2021). МЕТОДИ І ПРИЙОМИ ФОРМУВАННЯ ЗГУРТОВАНОГО УЧНІВСЬКОГО КОЛЕКТИВУ В ЗАКЛАДАХ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ. Педагогічні науки, (78), 32–37. https://doi.org/10.33989/2524-2474.2021.78.249784

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ