СПІВПРАЦЯ ЗДО І СІМ’Ї У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ УЯВЛЕНЬ ПРО ПРОФЕСІЇ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2524-2474.2021.78.249782Ключові слова:
співпраця з батьками, уявлення про професії, трудове виховання, сучасні форми співпраціАнотація
У статті розкрито особливості формування уявлень про професії у дітей дошкільного віку у процесі взаємодії вихователів закладу дошкільної освіти з родинами. Проаналізовано мету взаємодії двох важливих для дитини соціальних інститутів у процесі формування уявлень про професії. Розкрито змістове наповнення основних етапів співпраці. Схарактеризовано процес партнерської взаємодії педагогів закладу дошкільної освіти і батьків як двобічний та поетапний.
Висвітлено особливості реалізації сучасних традиційних та нетрадиційних форм взаємодії педагогів закладів дошкільної освіти з родинами у процесі формування уявлень про професії.
Посилання
Alieko, O., & Doma, S. (2021). Spivpratsia zakladu doshkilnoi osvity ta rodyny – neobkhidnist i vymoha sohodennia [Cooperation between preschool educational institutions and families – modern need and requirement]. Human Studies. Series of Pedagogy, 12 (44), 11-17. doi: https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.1 [in Ukrainian].
Bazovyi komponent doshkilnoi osvity [The basic component of preschool education] № 33. (2021). Retrived from https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf [in Ukrainian].
Bielienka, H. (2019). Doshkilnyi zaklad i rodyna: spivpratsia zarady dytyny [Preschool and family: cooperation for the sake of the child]. Doshkilne vykhovannia [Preschool education], 2, 3-6 [in Ukrainian].
Havrysh, N., Nerianova, S., & Pirozhenko, T. (2021). Derzhavnyi standart: analizuiemo zminy [State standard: we analyze changes]. Vykhovatelmetodyst doshkilnoho zakladu [Educatormethodologist of preschool institution], 2. Retrived from https://emetodyst.mcfr.ua/870806 [in Ukrainian].
Kanosa, N. H. (2015). Navchalnometodychnyi pidhotovleno vidpovidno do chynnoi prohramy kursu «Teoriia ta metodyka spivpratsi DNZ z rodynamy» pidhotovky spetsialista haluzi znan 0101 Pedahohichna osvita 6.010101 «Doshkilna osvita» [Educational and methodical prepared in accordance with the current program of the course «Theory and methods of cooperation between schools and families» training specialist in the field of knowledge 0101 Pedagogical education 6.010101 «Preschool education»]. Kam’ianets-Podilskyi [in Ukrainian].
Kovalenko, O. V., & Radchenko, H. M. (2020). Interaktyvni formy vzaiemodii z batkamy vykhovantsiv zakladiv doshkilnoi osvity: velinnia chasu chy danyna modi [Interactive forms of interaction with parents of preschool education institutions: order of time or tribute to fashion]. Innovative Pedagogy, 26, 181-184 [in Ukrainian].
Kovalevska, N., & Pasichnichenko, A. (2015). Orhanizatsiia spivpratsi DNZ iz sim’ieiu v suchasnykh umovakh [Organization of cooperation between schools and families in modern conditions]. In H. S. Tarasenko (Ed.), Aktualni problemy doshkilnoi ta pochatkovoi osvity v konteksti yevropeiskykh osvitnikh stratehii [Actual problems of preschool and primary education in the context of European educational strategies] : Proceedings of the conference of faculty and students of the Institute of Pedagogy, Psychology and Art (Vol. 4, pp. 182-185). Vinnytsia: Nilan-LTD [in Ukrainian].
Lukashova, Yu. O. (2019). Realizatsiia pryntsypu hendernoi rivnosti u protsesi formuvannia uiavlen u ditei doshkilnoho viku pro profesii doroslykh [Implementation of the principle of gender equality in the process of forming ideas in preschool children about the profession of adults]. In O. A. Hnizdilova (Ed.), Doshkilna osvita u suchasnomu sotsiokulturnomu prostori [Preschool education in the modern sociocultural space] (pp. 111-118). Poltava: Tsoma S. P. [in Ukrainian].
Lyst Ministerstva osvity shchodo orhanizatsii diialnosti ZDO v 20202021 navchalnomu rotsi [Letter of the Ministry of Education on the organization of the activities of the ZDO in 20202021 academic year]. Retrived from https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-organizaciyi-diyalnosti-zakladiv-doshkilnoyi-osviti-u-20202021-navchalnomu-roci [in Ukrainian].
Osvitnia prohrama dlia ditei vid 2 do 7 rokiv «Dytyna» [Educational program for children from 2 to 7 years «Child»]. Retrived from https://www.pedrada.com.ua/article/2326-programa-ditina [in Ukrainian].
Ternopilska, V. I., & Novychenko, A. V. (2019). Osoblyvosti formuvannia uiavlen pro profesii u ditei starshoho doshkilnoho viku [The features of the formation the notions about professions in the children preschool age education]. Research Notes. Series Psychology and Pedagogy Research (Nizhyn Mykola Gogol State University), 2, 83-88 [in Ukrainian].
Teslenko, O. V. (2020). Vidvertyi dialoh: novi formy vzaiemodii z batkamy [Open dialogue: new forms of interaction with parents]. Retrived from http://appsychology.org.ua/data/jrn/v4/i14/23.pdf [in Ukrainian].
Yantsur, L., & Yantsur, M. (2019). Formuvannia u starshykh doshkilnykiv interesu do profesiinoi diialnosti doroslykh [Formation of interest to the adult professional activities in senior preschool children]. Innovation in upbringing, 10, 299-304 [in Ukrainian].