ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОСТІ ДОШКІЛЬНИКІВ ЗАСОБОМ СУЧАСНИХ ІГРОВИХ ТА МИСТЕЦЬКИХ МАТЕРІАЛІВ ІЗ MAGIC-EFFECT

Автор(и)

  • O. HNIZDILOVA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2021.78.249778

Ключові слова:

креативність, діти дошкільного віку, ігровий та мистецький матеріал, ігри з magic-effect (світлові дошки для малювання; фломастери та фарби, що світяться)

Анотація

У статті розглянуто проблему формування креативності дітей дошкільного віку засобами ігрових та мистецьких матеріалів з magic-effect.
З’ясовано, що в сучасних умовах глобалізації дитину вже з перших років оточує середовище, наповнене різноманітними процесами, проблемами, змінами та трансформаціями, що актуалізує необхідність і важливість формування креативності з дошкільного віку. Сучасне інформаційне суспільство ставить підвищені вимоги до компетентності молодого покоління та активно впливає на процес його формування.
У статті здійснено короткий аналіз нормативної бази із зазначеної проблеми. З’ясовано, що закон України Про дошкільну освіту (2021 р.), Базовий компонент дошкільної освіти (2021 р.), комплексні та парціальні програми проголошують формування креативності як базової якості особистості з дошкільного дитинства.
З’ясовано, що в Україні низка науковців присвячує свої науково-педагогічні дослідження сутності понять «креативність», «креативність дітей старшого дошкільного віку».
У статті виявлено та схарактеризовано креативний потенціал сучасного ігрового та мистецького матеріалу з magic-effect (світлові дошки для малювання, фломастери та фарби, що світяться), запропоновано вихователям закладів дошкільної освіти у його використанні з дітьми дошкільного віку обирати ігрові методи та прийоми.

Посилання

Bazovyi komponent doshkilnoi osvity [The basic component of preschool education] № 33. (2021). Retrived from https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf [in Ukrainian].

Bielienka, H., Havrysh, N., Vasylieva, S., Marshytska, V., Nechai, S., Orlova, H. … & Shkliar, N. (2015). Vykhovuiemo bazovi yakosti osobystosti starshoho doshkilnyka v umovakh DNZ [We bring up the basic qualities of the personality of a senior preschooler in a school]. Kharkiv: Drukarnia Madryd. Retrived from https://lib.iitta.gov.ua/10041/1/2.pdf [in Ukrainian].

Dykhta-Kirff, V. L. (2018). Formuvannia u starshykh doshkilnykiv kreatyvnosti v tsentrakh rozvytku dytyny [Formation of creativity in older preschoolers in child development centers]. (Extended abstact of PhD dissertation). Kyiv [in Ukrainian].

Flomastery charivni Magic Pens, shcho zminiuiut kolir [Colorful Magic Pens colorchanging markers]. (2021). Retrived from https://sameto.com.ua/charivni-phlomasteri-magic-pens-scho-zminjujut-kolir/p-490390.html?language=ua [in Ukrainian].

Nabory dlia tvorchosti ta navchannia vid Liumik™ [Kits for creativity and learning from Lumik ™]. (2021). In Svitlovi kartyny Liumik™ [Light paintings Lumik ™]. Retrived from https://lumik.com.ua [in Ukrainian].

Pavelkiv, R. V., & Tsyhypalo, O. P. (2008). Dytiacha psykholohiia [Child psychology]. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].

Polishchuk, K. M. (2012). Do pytannia klasyfikatsii suchasnoi ihrashky [On the question of classification of modern toys]. In H. I.Volynka, O. V. Uvarkina, O. P. Symonenko, O. P. Yemelianova, (Comps.), Yednist navchannia i naukovykh doslidzhen – holovnyi pryntsyp universytetu [The unity of teaching and research is the main principle of the university] : Proceedings of the Scientific Conference (part 2, pp. 78-83). Kyiv. Retrived from http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/4516/1/Polishchuk_1.pdf [in Ukrainian].

Popovych, O. V. (2013). Filosofski vymiry kreatyvnoho potentsialu osobystosti [Philosophical Measuring of a Personality’s Creative Potential]. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Philosophical Sciences, 6 (72), 36-41 [in Ukrainian].

Slovnyk inshomovnykh sliv [Dictionary of foreign words]. Retrived from https://www.jnsm.com.ua/cgibin/u/book/sis.pl?Article=10483&action=show [in Ukrainian].

Zimakova, L., & Kramarenko, V. (2020). Suchasna dytiacha knyha yak mystetsko-ihrovyi material formuvannia kreatyvnosti ditei doshkilnoho viku [Modern children’s book as an artistic and game material for the preschoolers’ creativity formation]. The Sources of Pedagogical Skills, 26, 78-73. Retrived from http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/17640/1/ZIMAKOVA.pdf . doi: https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.26.227525 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-29

Як цитувати

HNIZDILOVA, O. (2021). ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОСТІ ДОШКІЛЬНИКІВ ЗАСОБОМ СУЧАСНИХ ІГРОВИХ ТА МИСТЕЦЬКИХ МАТЕРІАЛІВ ІЗ MAGIC-EFFECT. Педагогічні науки, (78), 5–10. https://doi.org/10.33989/2524-2474.2021.78.249778

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ