ПЕРІОДИЗАЦІЯ ІСТОРИКОПЕДАГОГІЧНОГО ЯВИЩА: МЕТОДОЛОГІЧНИЙ ВИМІР

Автор(и)

  • L. SEMENOVSKA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2020.75-76.226387

Ключові слова:

цивілізація, наратив, філософське вчення, наукові підходи, розвиток, періодизація, історикопедагогічне явище

Анотація

З урахуванням філософських і психологопедагогічних наукових надбань обґрунтовано концептуальні засади розробки періодизації історикопедагогічного явища. Визначено провідні вчення (постмодернізм, теорія модернізації), загальнонаукові підходи (системний, синергетичний, аксіологічний, цивілізаційний, культурологічний тощо) й принципи, розкрито їх значення щодо забезпечення наративного характеру й контекстності дослідження, єдності й наступності історикопедагогічного процесу.

Посилання

Beliaev, V. I. Pedagogika A. S. Makarenka: traditcii i novatorstvo [Pedagogy A. S. Makarenko: Traditions and

Innovation]. Moskva [in Russian].

Haindal, V. (1996). Modernizatsiia ta teorii modernizatsii: pryklad habsburzkoi biurokratii [Modernization and

theories of modernization: an example of the Habsburg bureaucracy]. Ukraina Moderna [Modern Ukraine],1,

-100 [in Ukrainian].

Honcharenko, S. (2008). Metodolohichni osoblyvosti pohliadiv na pedahohichnyi protses [Methodological features

of views on the pedagogical process]. Shliakh osvity [The path of education], 4, 2-10 [in Ukrainian].

Khaken, G. (1981). Sinergetika [Synergetics]. Moskva: Mir [in Russian].

Kolesnyk, I. I. (2013). Ukrainska istoriohrafiia [Ukrainian historiography]. Kyiv: Feniks [in Ukrainian].

Kornetov, G. B. (1994). Tcivilizatcionnyi podkhod k izucheniiu vsemirnogo istorikopedagogicheskogo

protcessa

[Civilizational approach to the study of the world historical and pedagogical process]. Moskva [in Russian].

Kurylo, V. (1999). Kryterialno-kompleksnyi pidkhid do analizu istoryko-pedahohichnoi dumky [Criteriacomplex

approach to the analysis of historical and pedagogical thought]. Shliakh osvity [The path of

education], 3, 41-44 [in Ukrainian].

Lutai, V. S. (1996). Filosofiia suchasnoi osvity [Philosophy of modern education]. Kyiv: Tsentr «Mahistr-S» [in Ukrainian].

Osadchaia, I. O. (1991). O tcivilizatcionnom podkhode k analizu kapitalizma [On the civilizational approach to the

analysis of capitalism]. World economy and international relations, 5, 6-10 [in Russian].

Pozdniakov, E. P. (1990). Formatcionnyi i tcivilizatcionnyi podkhody [Formational and civilizational approaches].

World economy and international relations, 5, 52-55 [in Russian].

Toinbi, A. (1991). Postizhenie istorii [Comprehension of history]. Moskva: Progress [in Russian].

Tsapf, V. (1998). Teoryia modernyzatsyy y razlychye putei obshchestvennoho razvytyia [Modernization theory and

the difference in ways of social development]. Sociological Studies, 8, 14-26 [in Russian].

Vakhovskyi, L. (2005). Metodolohiia doslidzhennia istoryko-pedahohichnoho protsesu [Methodology of research

of historical and pedagogical process]. Shliakh osvity [The path of education], 2, 7-11 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-12

Як цитувати

SEMENOVSKA, L. (2020). ПЕРІОДИЗАЦІЯ ІСТОРИКОПЕДАГОГІЧНОГО ЯВИЩА: МЕТОДОЛОГІЧНИЙ ВИМІР. Педагогічні науки, (75-76), 92–97. https://doi.org/10.33989/2524-2474.2020.75-76.226387

Номер

Розділ

ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕОРІЇ ТА ОСВІТНЬОЇ ПРАКТИКИ