НАУКОВО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ В УМОВАХ СТВОРЕННЯ ЗДОРОВ’Я ЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2524-2474.2020.75-76.226380Ключові слова:
науковометодичне забезпечення, виховання, особистість, здоров’язбережувальне середовище, заклад вищої освітиАнотація
У статті обґрунтовано науковометодичне забезпечення виховання особистості майбутнього вчителя в умовах створення здоров’язбережувального середовища закладу вищої освіти: критерії із відповідними показниками: мотиваційноціннісний (формування мотивації та ціннісних орієнтацій), когнітивний (здоров’язбережувальні знання, уміння й навички), процесуальнодіяльнісний (опанування технологій, методів і засобів здоров’язбережувальної діяльності), практичний (розвиток рухових якостей, самооцінка, активність, корекція власної поведінки), схарактеризовано рівні вихованості особистості майбутнього вчителя в умовах створення здоров’язбережувального середовища закладу вищої освіти: високий, достатній, середній, низький.
Обґрунтовано зміст та структуру моделі виховання особистості майбутнього вчителя в умовах створення здоров’язбережувального середовища закладу вищої освіти, яка містить такі блоки: цільовий, змістовий, процесуальний, контрольнорезультативний, кожен із них об’єднує у своєму змісті структурні компоненти.
До цільового блоку належать соціальне замовлення, мета, завдання, теоретикометодологічні підходи, принципи виховання особистості майбутнього вчителя. Змістовий блок включає зміст виховання особистості майбутнього вчителя в умовах створення здоров’язбережувального середовища закладу вищої освіти та навчальнометодичне забезпечення, до якого належать навчальні дисципліни. Процесуальний блок охоплює етапи впровадження технології, методи, форми, засоби виховання особистості майбутнього фахівця. До контрольнорезультативного блоку віднесено критерії, показники та рівні вихованості особистості майбутнього вчителя в умовах створення здоров’язбережувального середовища закладу вищої освіти як результату.
Охарактеризовано комплекс організаційнопедагогічних умов виховання особистості майбутнього вчителя в здоров’язбережувальному середовищі закладу вищої освіти як комплекс структурних компонентів цілісної педагогічної системи, взаємозалежних між собою: створення здоров’язбережувального середовища у закладі вищої освіти, виховання здоров’язбережувальних компетенцій в особистості майбутнього вчителя закладу вищої освіти, формування інноваційнооздоровчого клімату у колективі науковопедагогічних працівників та майбутніх учителів закладу вищої освіти, впровадження у навчальновиховний процес закладу вищої освіти навчальнометодичного забезпечення та методики його реалізації під час виховання особистості майбутнього вчителя.
Посилання
Domashenko, A. V. (2003). Orhanizatsiinopedahohichni zasady systemy fizychnoho vykhovannia studentskoi molodi Ukrainy [Development of libraries relations with the public in the sociocultural spase of the region]. (Extended abstract of PhD dissertation). Kyiv [in Ukrainian].
Drahniev, Yu. V. (2007). Komponenty formuvannia kultury zdorov’ia studentiv v umovakh komp’iuteryzatsii navchannia [Components of forming a culture of student health in the context of computerization of education]. In S. S. Yermakova (Ed.), Pedahohika, psykholohiia ta medykobiolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu [Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sports]. Kharkiv: KhDADM (KhKhPI) [in Ukrainian].
Kuzminskyi, A. I., & Omelianenko, V. L.(2003). Pedahohika [Pedagogy]. Kyiv: Znanyia-Pres [in Ukrainian].
Kyrylenko, S. V. (2004). Sotsialnopedahohichni umovy formuvannia kultury zdorov’ia starshoklasnykiv [Development of libraries relations with the public in the sociocultural spase of the region]. (Extended abstract of PhD dissertation). Kyiv [in Ukrainian].
Lubysheva, L. I. (2007). Innovatcionnaia tekhnologiia formirovaniia kultury zdorovia starsheklassnitc v sisteme fizicheskogo vospitaniia [Innovational technology of formation of health culture at senior schoolgirls in system of physical education]. Theory and Practice of Physical Culture, 5, 5-12 [in Ukrainian].
Momot, O. O. (2019). Teoriia i praktyka vykhovannia maibutnoho vchytelia v umovakh stvorennia zdorov’iazberezhuvalnoho seredovyshcha vyshchoho navchalnoho zakladu [Development of libraries relations with the public in the sociocultural spase of the region]. (D. diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Voronin, D. Ye. (2006). Formuvannia zdorov’iazberihaiuchoi kompetentnosti studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv zasobamy fizychnoho vykhovannia [Development of libraries relations with the public in the sociocultural spase of the region]. (PhD diss.). Kherson [in Ukrainian].