ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНОДУХОВНИХ ЦІННОСТЕЙ В СИСТЕМІ СУЧАСНОГО ВИХОВАННЯ НА ПРИКЛАДІ ПАСТИРСЬКОГО СЛУЖІННЯ

Автор(и)

  • V. FAZAN
  • O. TERESHCHUK

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2020.75-76.226360

Ключові слова:

моральні цінності, освітні заклади, педагогіка дітей, виховання школярів, християнська мораль

Анотація

У статті проаналізовано та схарактеризовано безпосередній зв’язок між соціально-економічними процесами та станом суспільства. Визначено, що рівень моралі та загальнолюдських цінностей особистості починається з виховання в сім’ї та освітніх закладів. Дуже гостро постає проблема поведінки суспільства, яке розривається між постійним бажанням зберегти свою автентичність, традиції та при цьому процеси глобалізації й невпинний рух науково-технічного прогресу, змушують людство інтегруватись в нові соціальні групи, приймаючи нові культурні норми, що можуть конфліктувати з вже прийнятими та діючими. Подібне протистояння призводить до неминучого розшарування суспільства, змушує особистість розвивати в собі лише ті якості, які даватимуть змогу бути конкурентоспроможним в майбутньому, породжує соціальну жорстокість і агресивність, знецінює людське життя та загально людські цінності.
Як стверджують соціологи, якість життя суспільства безпосередньо пов’язана з комплексом цінностей, які є своєрідним соціальним індикатором рівня суспільства. Низький рівень морально-етичних норм призводить до знецінення людського життя, руйнування основних інституцій суспільства, збільшення насилля та саморуйнування особистості.
Процес формування морально-духовних цінностей у особистості органічно пов’язаний з вихованням та займає велике місце в освітньому процесі сучасних українських навчальних закладів. Проте, варто відмітити, що ефективність таких методик вже не відповідає сучасним вимогам й потребам суспілства в цілому, та потребам здобувачів освіти зокрема. Тому на шляху до пошуку вирішення цієї проблеми вважаємо за необхідне звернути увагу на величезний досвід формування християнської моралі та етики в суспільстві протягом багатьох століть існування християнства, як невід’ємної частини української культури. Використавши досвід формування морально-етичних норм в процесі розвитку особистості на прикладі пастирського служіння, творчо застосувати його в методиках виховання особистості в сучасному освітньому процесі.

Посилання

Dudar, N. P. (1999). Relihiinist molodi [Religiosity of youth]. Liudyna i svit [Human and world], 9, 42-44 [in Ukrainian].

Khrystyianski idealy ta tsinnosti ukrainskoho narodu [Christian ideals and values of the Ukrainian people]. (2010). Retrieved from http://www.br.com.ua/referats/Culture/31265-2.html

Orzhekhovska, V. M. (2004). Dukhovnist i zdorov’ia [Spirituality and health]. Kyiv [in Ukrainian].

Pomytkin, E. O. (1996). Dukhovnyi rozvytok uchniv u systemi shkilnoi osvity [Spiritual development of students in the school education system]. Kyiv: IZMN [in Ukrainian].

Tugarinov, V. P. (1960). O tcennostiakh zhizni i kultury [On the values of life and culture]. Leningrad: LGU [in Russian].

Ukrainian people in the lives of young people] : Proceedings of the Scientific Conference, Ternopil, February 2425 (pp. 62-64). Ternopil: Chumatskyi shliakh [in Ukrainian].

Ukrainskyi eklesiast. Mytropolyt Poltavskyi ta Kremenchutskyi Feodosii [Ukrainian ecclesiast. Metropolitan of Poltava and Kremenchug Theodosius]. (2020). Poltava [in Ukrainian].

Veber, M. (1990). Osnovnye sotciologicheskie poniatiia [Basic sociological concepts]. Moskva [in Russian].

Vynnytskyi, O. M. (1994). Tserkva i dukhovne buttia [Church and spiritual existence]. In M. H. Chornopyskoho, P. M. Shymkiva, & N. M. Shymkiva (Eds.), Dukhovni skarby ukrainskoho narodu v zhytti molodi [Spiritual treasures of the Zdravomyslov, A. G. (2010). Pole sotciologii v sovremennom mire [The field of sociology in the modern world]. Kiev: Logos [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-12

Як цитувати

FAZAN, V., & TERESHCHUK, O. (2020). ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНОДУХОВНИХ ЦІННОСТЕЙ В СИСТЕМІ СУЧАСНОГО ВИХОВАННЯ НА ПРИКЛАДІ ПАСТИРСЬКОГО СЛУЖІННЯ. Педагогічні науки, (75-76), 15–20. https://doi.org/10.33989/2524-2474.2020.75-76.226360

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ