АНАЛІТИЧНІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНО- ЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2524-2474.2019.74.196652Ключові слова:
інформаційно-комунікаційні технології, вчитель фізичної культури, освітаАнотація
Розроблено класифікацію засобів інформаційно-комунікаційних технологій, в основі якої пріоритетні завдання (освітні, оздоровчі та виховні), які вирішує вчитель фізичної культури. Обумовлені групи поділено на типи (із використанням комп’ютера і без використання комп’ютера) та категорії (за допомогою Інтернету та без Інтернету). Групу реалізації освітніх завдань наповнено такими засобами ІКТ як: електронні енциклопедії, відеоматеріали, хмарні технології, телеконференція, ігри, інтерактивна дошка, прикладне програмне забезпечення, презентація, смартфон; оздоровчих – смартфон та фітнес-гаджети; виховних – електронні енциклопедії, відеоматеріали, ігри, інтерактивна дошка, презентація. Виявлено, що інформаційно-комунікаційні технології, як частина інноваційної освіти, сприяють ефективному навчанню, розвитку та вихованню, підвищенню зацікавленості й мотивації учнів до занять, їх застосування є невід’ємною частиною професійної діяльності вчителя фізичної культури.
Посилання
Busel, V. T. (Comp.). (2009). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [Great Dictionary of Modern Ukrainian]./ Irpin: Perun [in Ukrainian].
Dybinchyk, A. (2001). Fizychna kyltypa: vppovadzhuiemo suchasni texnolohii [Фiзичнa кyльтypa: впpoвaджуємo сучасні тexнoлoгiї]. Fizychne vyxovannia v shkoli [Physical education at school], 24, 13-17 [in Ukrainian].
Hrynchyshyn, D. H., & Serbenska, O. A. (Comps.). (2008). Slovnyk paronimiv ukrainskoi movy [Dictionary of paronyms of the Ukrainian]. Kyiv: Osvita [in Ukrainian].
Kononenko, N. (2009). Multymedia na urokakh khimii [Multimedia in chemistry lessons]. Biolohiia i khimiia v shkoli [Biology and chemistry at school], 4, 38-39 [in Ukrainian].
Morze, N. V. (2004). Metodyka navchannia informatyky [Methods of teaching computer science] (Ch. 1: Zahalna metodyka navchannia informatyky [General methodology of teaching computer science]. Kyiv: Navch. knyha [in Ukrainian].
Nazarenko, V. (2016). Perevahy i perspektyvy vykorystannia khmarnykh tekhnolohii u navchalno-vykhovnomu protsesi [Advantages and prospects of using cloud technologies in the educational process]. New Pedagogical Thought, 4, 97–99. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2016_4_25.
Oliinyk, O. (2004). Pro traktuvannia poniattia “pedahohichna tekhnolohiia” [On the interpretation of the concept of “pedagogical technology”]. Ridna shkola [Native school], 2, 16-19 [in Ukrainian].
Osipov, G. V. (Ed.). (1998). Sotsiologicheskii entsiklopedicheskii slovar’ [Sociological Encyclopedic Dictionary]. Moskva: INFRA-M- NORMA [in Russian].
Pro informatsiiu [About information]. № 2658-XII. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657- 12/ed20120810/find/sp:max15?text=%B2%ED%F4%EE%F0%EC%E0%F6%B3%FF [in Ukrainian].
Pro Kontseptsiiu Natsionalnoi prohramy informatyzatsii [About the Concept of the National Informatics Program]. № 75/98-VR. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/75/98-vr [in Ukrainian].
Pro Natsionalnu prohramu informatyzatsii [About the National Informatics Program]. № 74/98-VR. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/74/98-vr [in Ukrainian].
Pro Osnovni zasady rozvytku informatsiinoho suspilstva v Ukraini na 2007-2015 roky [About the Basic principles of development of information society in Ukraine for 2007-2015]. № 537-V. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/537-16 [in Ukrainian].
Sharkov, F. I. (2002). Osnovy teorii kommunikatsii [The basics of communication theory]. Moskva [in Russian].
Shvachych, H. H., Tolstoi, V. V., Petrechuk, L. M., Ivashchenko, Yu. S., Huliaieva, O. A., & Sobolenko O. V. (2017). Suchasni informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii [Modern information and communication technologies]. Dnipro: NMetAU [in Ukrainian].
Trainev, V. A., & Trainev, I. V. (2008). Informatsionnye kommunikatsionnye pedagogicheskie tekhnologii (obobshcheniya i rekomendatsii) [Information and communication pedagogical technologies (generalizations and recommendations)]. Moskva: Dashkov i K [in Russian].
Vyshnevska, N. (2014). Holovni tendentsii reformuvannia shkilnoi osvity v krainakh svitu v 80-90-kh rokakh XX stolittia [The main tendencies of reforming school education in the countries of the 80-90s of the XX century]. New Pedagogical Thought, 1, 10-15. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_1_4) [in Ukrainian].
Zagvyazinskii, V. I. (1987). Pedagogicheskoe tvorchestvo uchitelya [Pedagogical creativity of the teacher]. Moskva: Pedagogika [in Russian].
Zakharova, I. G. (2003). Informatsionnye tekhnologii v obrazovanii [Information Technology in Education]. Moskva: Akademiya [in Russian].
Zamoshnikova, O. V. (2008). Novye informatsionnye tekhnologii v obrazovanii [New Information Technologies in Education]. In Novye informatsionnye tekhnologii v obrazovanii [New information technologies in education]: Proceeding of the International Scientific Conference (Ch. 2, pp. 78-83). Ekaterinburg: Izd-vo Ros. gos. prof.-ped. un-t. [in Russian].