ЗНАЧУЩІСТЬ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • N. DEM’YANKO
  • V. IRKLIIENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2019.74.196651

Ключові слова:

професійні компетентності, індивідуальні заняття, інструментально- виконавська, диригентсько-хорова, вокальна підготовка

Анотація

У статті розкрито сутність і зміст індивідуальних практичних занять з основних фахових дисциплін у системі підготовки вчителя музичного мистецтва – «Хорового диригування», «Основного музичного інструменту», «Постановки голосу». Схарактеризовано мету, принципи, види і методи роботи, проаналізовано відповідні знання, уміння і навички, якими має оволодіти кожен студент. Закцентовано увагу саме на тих диригентсько-хорових (диригентська постава, організація та постановка диригентського апарату, засвоєння принципів і механізмів диригентських рухів-жестів, схем тактування, диригентської техніки, засобів виразності тощо), інструментально-виконавських (професійна організація піаністичного апарату, удосконалення навичок слухо-моторної координації, виконання різних прийомів звуковидобування, зміни позицій піаністичного апарату, розвиток умінь користуватися комплексом артикуляційних прийомів, застосовувати різні види техніки, різноманітні аплікатурні формули, основні види педалізації тощо) і вокальних (формування навичок співацького дихання, звукоутворення, чистого інтонування, високої вокальної позиції, кантиленного звучання, правильної артикуляції звуків, чіткої дикції, виконання штрихів, нюансів тощо) компетентностях, які неможливо сформувати на групових заняттях. Визначено умови укладання індивідуальних робочих програм студентів (індивідуальні творчі здібності, рівень попередньої підготовки). Наголошено на тому, що практична музично-виконавська діяльність є основою формування професійних компетентностей вчителя музичного мистецтва. Воно може реалізовуватись лише на індивідуальних практичних заняттях, на яких викладач безпосередньо працює з кожним студентом і може об’єктивно оцінити, скоректувати, розвинути його музичні здібності та професійно-творчі можливості.

Посилання

Antoniuk, V. (2000). Postanovka holosu [Voice training ]. Kyiv: Ukr. ideia [in Ukrainian].

Blahova, T. O. (2009). Rozvytok shkilnoi i profesiinoi mystetskoi osvity na Poltavshchyni (druha polovyna XIX – pochatok XX st.) [Development of school and professional art education in Poltava region (second half of XIX - beginning of XX century)]. Poltava: Oriiana [in Ukrainian].

Kolessa, M. (1973). Osnovy tekhniky dyryhuvannia [Fundamentals of Conducting Technique]. Kyiv: Muz. Ukraina [in Ukrainian].

Lobach, O. O. (2014). Kafedra muzyky Poltavskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni V. H. Korolenka: retrospektyvnyi analiz [Department of Music Poltava V.G. Korolenko National Pedagogical University: retrospective analysis]. Poltava: TOV ASMI [in Ukrainian].

Neigauz, G. G. (1988). Ob iskusstve fortepiannoi igry. Zapiski pedagoga [On the art of piano playing. Notes of the teacher]. Moskva: Muzyka [in Russian].

Otych, O. M. (2008). Mystetstvo u rozvytku indyvidualnosti pedahoha: istorychnyi i metodolohichnyi aspekty [Art in the development of teacher’s individuality: historical and methodological aspects]. Chernivtsi: Zelena Bukovyna [in Ukrainian].

Rizol, M. (1977). Pryntsypy p’iatypaltsevoi aplikatury na baiani [Principles of five-finger fingering in the bayan (buttom accordion)]. Moskva: Sov. kompozytor [in Ukrainian].

Rudnytska, O. P. (2005). Pedahohika: zahalna ta mystetska [Pedagogy: general and artistic]. Ternopil, 2005. 360 s.

Smyrnova, T. A. (2003). Dyryhent khoru: indyvidualnist, pedahoh, kerivnyk [Conductor of the choir: personality, teacher, leader]. Kharkiv: Nove slovo [in Ukrainian].

Stakhevych, O. (2002). Osnovy vokalnoi pedahohiky [Fundamentals of vocal pedagogy]. Sumy: SumDPU imeni A. S. Makarenka [in Ukrainian].

Sulaieva, N. V. (2013). Pidhotovka vchytelia v pedahohichnomu prostori neformalnoi mystetskoi osvity [Teacher training in the pedagogical space of non-formal art education]. Poltava: PNPU imeni V. H. Korolenka [in Ukrainian].

Tanko, T. P. (1998). Muzychno-pedahohichna osvita v Ukraini [Music-pedagogical education in Ukraine]. Kharkiv: Osnova [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

DEM’YANKO, N., & IRKLIIENKO, V. (2019). ЗНАЧУЩІСТЬ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА. Педагогічні науки, (74), 53–57. https://doi.org/10.33989/2524-2474.2019.74.196651

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ