ПРОБЛЕМИ ГОТОВНОСТІ ВИХОВАТЕЛІВ І БАТЬКІВ ДО ЗДІЙСНЕННЯ ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2524-2474.2019.74.196615Ключові слова:
екологічне виховання, екологічна культура, дошкільна освіта, вихователі, заклади дошкільної освіти, співпраця з батькамиАнотація
У статті подані результати дослідження педагогічної готовності вихователів закладів дошкільної освіти до проведення екологічного виховання дітей. Серед проблем визначено, що педагоги недостатньо ознайомлені з його завданнями та різноманітністю форм, методів і засобів, що дозволяють досягнути мету – формування екологічної культури дошкільників. Батьки вихованців також переважно не готові продовжувати процес екологічного виховання, розпочатий закладом дошкільної освіти, використовуючи усі можливості. Більшість дорослих, що оточують дошкільників, покладаються на пасивне засвоєння дітьми норм еколого- доцільної поведінки та формування емоційно-ціннісного ставлення до природного довкілля.
Посилання
Chahovets, A. (2015). Suchasna profesiina pidhotovka maibutnikh vykhovateliv doshkilnykh navchalnykh zakladiv. Teoretychnyi aspect [Modern professional training of future preschool teachers. Theoretical aspect]. Obrii [Horizons], 1(40), 99-102 [in Ukrainian].
Hranovska, T. (2013). Rol vykhovatelia u formuvanni ekolohichnoi svidomosti ditei doshkilnoho viku [The role of the teacher in shaping the ecological consciousness of preschool children]. Research Notes. Series “Psychology and Pedagogy Research” (Nizhyn Mykola Gogol State University), 5, 129-132 [in Ukrainian].
Kurniak, L. M. (2015). Ekolohichna kultura: poniattia ta formuvannia [Ecological culture: concepts and formation]. Zbirnyk naukovykh prats Khmelnytskoho instytutu sotsialnykh tekhnolohii Universytetu «Ukraina» [Collection of Scientific Papers of Khmelnytsky Institute of Social Technologies of University “Ukraine”], 10, 48-51 [in Ukrainian].
Lisovska, T. (2016). Problema profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv z doshkilnoi osvity u vyshchykh navchalnykh zakladakh [The Problem of Professional Training of Future Specialists in Preschool Education in Higher Educational Institutions]. Naukovyi visnyk MNU imeni V. O. Sukhomlynskoho. Seriia Pedahohichni nauky [Scientific Bulletin of VO Sukhomlinsky National University. Series Pedagogical Sciences], 2(53), 101-108 [in Ukrainian].
Lysenko, N. V. (2009). Teoriia i praktyka ekolohichnoi osvity: doshkilnyk-pedahoh [Theory and practice of environmental education: preschool teacher]. Kyiv: Slovo [in Ukrainian].
Naida, R. H. (2016). Do problemy formuvannia zhyttievoi kompetentnosti dytyny v doshkilnomu zakladi [To the problem of forming the child’s vital competence in preschool institution]. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Pedagogical Sciences, 2(84), 86-90 [in Ukrainian].
Naumenko, T. S. (2012). Psykholoho-pedahohichni mekhanizmy spryimannia avtorskykh kazok pryrodoznavchoho zmistu ditmy starshoho doshkilnoho viku v konteksti ekolohichnoho vykhovannia [Psychological and pedagogical mechanisms of perception of copyright fairy tales of children of older preschool age in the context of ecological education]. Research Notes. Series “Psychology and Pedagogy Research” (Nizhyn Mykola Gogol State University), 5, 117-121 [in Ukrainian].
Vashak, O. (2009). Pidhotovka maibutnikh vykhovateliv do ekolohichnoho vykhovannia doshkilnykiv na zasadakh etnopedahohiky [Preparation of future educators for ecological education of preschool children on the basis of ethnopedagogy]. Pedagogical Sciences, 2, 49-54 [in Ukrainian].
Volkova, V. A., & Barsuk, S. O. (2017). Pedahohichni umovy ekolohichnoho vykhovannia ditei starshoho doshkilnoho viku [Pedagogical conditions of ecological education of preschool children]. Collection of scientific works “Pedagogical sciences”, 2(75), 11-15 [in Ukrainian].