ВЕБ-КВЕСТ ЯК ЗАСІБ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО УМОВ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • O. DANYSKO
  • O. KORNOSENKO
  • V. BONDARENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2021.78.249813

Ключові слова:

вебквест, мультимедійна освітня технологія, змішане навчання, самостійна робота, історія фізичної культури, майбутні вчителі фізичної культури

Анотація

Актуальність дослідження полягає у нагальній потребі диверсифікації моделей вищої освіти з урахуванням сучасних тенденцій й вимог сьогодення, а також упровадження інформаційно-комунікаційних технологій як гнучких форм організації освітнього процесу та інноваційних засобів навчання у підготовку майбутніх учителів фізичної культури. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні й експериментальній перевірці ефективності веб-квесту як засобу підготовки майбутніх учителів фізичної культури до умов змішаного навчання. На констатувальному етапі з’ясовано, що 74,2% респондентів обізнані із сутністю змішаного навчання, але досвід такого навчання мають лише 38,7%, виявлено недостатню сформованість навичок контент-пошуку й аналізу інформації в мережі Інтернет (48,4%), проєктного (16,1%) та проблемно-дослідницького (13%) навчання. На формувальному етапі у програму обов’язкової дисципліни «Історія фізичної культури» було впроваджено веб-квест «Олімпіонік», що мало сприяти набуттю досвіду використання різних сервісів Веб 2.0 (відео-, мультимедійні, геосервіси тощо). Ефективність формувального впливу веб-квесту забезпечувалась використанням спеціальних методів – заохочення, гейміфікації, змагання, рефлексивного аналізу. Встановлено, що дидактичні можливості веб-квесту полягають у розвиткові у студентів навичок дослідницької діяльності, формуванні стійкого пізнавального інтересу та позитивного ставлення до майбутньої професійної діяльності, вдосконалення умінь використовувати освітньо-інформаційні ресурси й сервіси з метою побудови та самоконтролю власної освітньої траєкторії. Експериментально доведено ефективність веб-квесту як засобу підготовки майбутніх учителів фізичної культури до умов змішаного навчання, виявлено покращення навичок використання інтерактивних вправ, проблемно-дослідницького навчання, здійснення контент-пошуку і аналізу інформації в мережі Інтернет, онлайн-тестування, роботи з навчальним відео.

Посилання

Abramova, O. & Myronenko, N. (2018). Zastosuvannya mulʹtymedia-tekhnolohiy u realizatsiyi indyvidualʹnoho pidkhodu do navchannya studentiv [Multimedia technologies in realization of individual approach to training of students using]. Academic Nores. Series: Pedagogical Sciences, 168, 12-15 [in Ukrainian].

Alieksieieva, H. M. (2014). Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v protsesi profesiinoi pidhotovky studentiv pedahohichnykh vuziv [The use of information and communication technologies in the process of professional training of students of pedagogical universities]. Topical issues of natural science and mathematics education, 3, 184-191 [in Ukrainian].

Bondarenko, T. M. (2013). Veb-kvest tekhnolohiia yak zasib aktyvizatsii samostiinoi diialnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv [Web-quest technology as a means of fostering of independent learning for primary school teachers]. Bulletin of Luhansk Taras Shevchenko National University. Pedagogical Sciences, 13 (2), 224-230 [in Ukrainian].

Bondarenko, V. V., & Kvak, O. V. (2017). Samostiina robota studentiv fakultetu fizychnoho vykhovannia: problemy ta perspektyvy [Іindependent work of the students of the faculty of physical education: problems and perspectives]. Scientific Journal of National Pedagogical Dragomanov University, 29 (39), 92-97 [in Ukrainian].

Danysko, O., & Semenovska, L. (2018). Geneza ta suchasnyi zmist poniattia zmishanoho navchannia u zarubizhnii pedahohichnii teorii i praktytsi [Genesis and modern content of blended learning concept in foreign pedagogical theory and practice information]. Information Technologies and Learning Tools, 3 (65), 1-8 [in Ukrainian].

Dell, Е. (2006). Trainee teachers developing WebQuests as a formof assessment: An assessment tool for all seasons? Paper presented atthe Society for Information Technology and Teacher Education International Conference. Orlando.

Dodge В. (1995). WebQuests: a technique for Internetbased learning. Distance Educator, 2, 10-13.

Dziuban, С., Hartman, J., & Moskal, Р. (2004). Blended Learning. EDUCAUSE. Review, 7, 1-12.

Garrison, R., & Kanuka, H. (2004). Blended learning Uncovering its transformative potential in higher education. The Internet and Higher Education, 7, 95-105. doi 10.1016/j.iheduc.2004.02.001

Hrynevych, M. S. (2009). Mediaosvitnii kvest [Media-education quests]. Vyshcha osvita Ukrainy. Pedahohika vyshchoi shkoly: metodolohiia, teoriia, tekhnolohii [Higher education of Ukraine. Higher School Pedagogy: Methodology, Theory, Technology], 3, 153-155 [in Ukrainian].

Kuz’minskaja, E. G. (2014). Informacionnye tehnologii i nauchnaja kommunikacija: instrumenty i modeli vnedrenija v uslovijah universiteta [Information technology and scholarly communication: tools and models of implementation in a university environment]. Obrazovatel’nye tehnologii i obshhestvo [Journal of Educational Technology& Social], 17 (1), 447-456 [in Russian].

March, Т. (1995). Web-Quests for Learning, 1995. Retrived from https://tommarch.com/strategies/webquests/

March, Т. (2003). The learning power of webquests. Educational Leadership, 61 (4), 42-47.

Napalkov, S. V. (2013). Tematicheskie obrazovatelnye vebkvesty kak sredstvo razvitiia poznavatelnoi samostoiatelnosti uchashchikhsia pri obuchenii algebre v osnovnoi shkole [Thematic webquests as a means of the pupils’ cognitive activity in algebra classes at comprehensive school. (PhD. dissertation). Saransk [in Russian].

Perkins, R., & McKnight, M. L. (2005). Teachers’ attitudes toward webquests as a method of teaching. Computers in the Schools, 22(1/2), 123-133.

Peterson, C. L., & Koeck, D. C. (2001). When students create their own webquests. Learning and Leading with Technology, 29 (1), 10-15.

Rooney, J. E. (2003). Blending learning opportunities to enhance educational programming and meetings. Association Management, 55 (5), 26-32.

Shulgina, E. M. (2016). Motivatci ponavatelnoi deiatelnostyi studentov posredstvom tekhnologii veb-kvest [Motivation of cognitive activity with the help of web-quests technology]. Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Gumanitarnye nauki [Bulletin of Tomsk State University. Humanitarian sciences], 5-6, 40-45 [in Russian].

Sokol, I. M. (2014). Klasyfikatsiia kvestiv [Classification of the quests]. Pedagogy of creative personality formation in higher and general academic schools, 36 (89), 369-375 [in Ukrainian].

Staker, H., & Horn, M. B. Classifying K–12. Blended Learning. Retrived from https://www.christenseninstitute.org/wpcontent/uploads/2013/04/fromClassifying-K-12-blended-learning.pdf

Vidoni, K. L., & Maddux, C. D. (2002). WebQuests: Can they be used to improve critical-thinking skills in students? Computers in the Schools, 19 (1/2), 101-117.

Zheng, R., Stucky, B, McAlack, M., Menchaca, M., & Stoddart, S. WebQuest Learning as Perceived by Higher-Education Learners. TechTrends: Linking Research and Practice to Improve Learning, 49 (4), 41-49. Retrived from https://www.learntechlib.org/p/65672/

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-29

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ