ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ФОРМУВАННЯ ДУХОВНО-МОРАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ У ДОШКІЛЬНИКІВ В УМОВАХ ВІЙНИ

Автор(и)

  • N. MANZHELIY
  • T. FAZAN

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2022.80.278185

Ключові слова:

підготовка майбутніх вихователів, духовно-моральні цінності, «Кодекс цінностей сучасного українського виховання і розвитку», діти дошкільного віку

Анотація

У статті розкрита проблема підготовки майбутніх вихователів до роботи з дітьми, які постраждали внаслідок бойових дій на території України. Підтверджена думка відомих учених про те, що сучасний фахівець дошкільної освіти в першу чергу сам повинен бути духовно-морально сформований, усвідомлювати глибокий зміст понять: любов, милосердя, доброта, чуйність, послух, чемність, взаємодопомога, вдячність, пошана, адже діти, а особливо ті, що постраждали від війни і яким потрібна педагогічна підтримка, беруть свою духовну силу і поживу саме від своїх наставників. Наголошено на важливості якісної підготовки майбутнього вихователя до роботи з категорією таких дітей.
Відповідно до «Кодексу цінностей сучасного українського виховання і розвитку» О. Вишневського, представлена реалізація підготовки сучасних фахівців дошкільної освіти до формування та відновлення духовно-моральних цінностей у дітей, постраждалих внаслідок воєнних дій. Зроблено висновок про те, що лише в комплексному поєднанні вивчення навчальних дисциплін здійснюється накопичення теоретичного багажу знань і вмінь організації та проведення різних форм практичної діяльності з дітьми по формуванню та відновленню у них духовно-моральних цінностей.

Посилання

Bazovyi komponent doshkilnoi osvity [Basic component of preschool education]. (2021). Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf [in Ukrainian].

Bohush, A. M., & Suchok, V. Ye. (2007) Uroky dukhovnosti ditiam [Lessons in spirituality for children]. Odesa: Druk [in Ukrainian].

Khymych, N. Ye. (2017). Pidhotovka studentiv spetsialnosti «Doshkilna osvita» do dukhovno-moralnoho vykhovannia ditei doshkilnoho viku [Preparation of students of the specialty "Preschool education" for the spiritual and moral education of preschool children]. Molodyi vchenyi [A young scientist], 6 (46), 311-314 [in Ukrainian].

Khymych, N. Ye. (2020). Dukhovno-moralne vykhovannia starshykh doshkilnykiv na khrystyianskykh tsinnostiakh [Spiritual and moral education of older preschoolers on Christian values]. In Transformatsiini protsesy v doshkilnii osviti pershoi polovyny XXI stolittia [Transformation processes in preschool education of the first half of the XXI century]. Pereiaslav. Retrieved from https://ssrn.com/abstract=3725187 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3725187 [in Ukrainian].

Manzhelii, N. M., & Fazan, T. P. (2021). Dukhovno-moralne vykhovannia ditei doshkilnoho viku na zasadakh rodynnoi pedahohiky [Spiritual and moral education of preschool children on the basis of family pedagogy]. In Doshkilna osvita u suchasnomu sotsiokulturnomu prostori [Early childhood education in the modern sociocultural space] (Vol. 5, pp. 104-112). Poltava: FOP Tsoma [in Ukrainian].

Pro doshkilnu osvitu [On preschool education]: Zakon Ukrainy. (2001). Ofitsiinyi visnyk Ukrainy [Official Bulletin of Ukraine], 31, 56-75 [in Ukrainian].

Ushynskyi, K. D. Vybrani pedahohichni tvory. Liudyna yak predmet vykhovannia. Sproba pedahohichnoi antropolohii [Selected pedagogical works. Man as a subject of education. Attempt at pedagogical anthropology] (Vol. 1). Kyiv: Rad. shkola [in Ukrainian].

Vyshnevskyi, O. I. (2008). Teoretychni osnovy suchasnoi ukrainskoi pedahohiky [Theoretical foundations of modern Ukrainian pedagogy]. Kyiv: Znannia [in Ukrainian].

Yevtukh, M. B. (2008). Orhanizatsiia navchalno-vykhovnoho protsesu u pedahohichnykh navchalnykh zakladakh [Organization of educational process in pedagogical educational institutions]. In Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education] (pp. 613–614). Kyiv: Khronikom Inter [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-29

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ