ОСНОВНІ НАПРЯМИ РОЗРОБЛЕНОСТІ ДОСЛІДЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПОСТАТІ ГРИГОРІЯ ВАЩЕНКА

Автор(и)

  • L. PETRENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2022.79.264676

Ключові слова:

Г. Ващенко, педагогічна постать, методологія, напрями, джерела, науковий пошук

Анотація

У статті висвітлено основні напрями розробленості дослідження педагогічної постаті Григорія Ващенка. Виокремлено дев’ять напрямів розробленості досліджуваної проблеми. Встановлено, що Г. Ващенко звертався до світової історії педагогічних систем, вивчав процес розбудови національної системи освіти як надзвичайно складне та відповідальне завдання, закликав враховувати досвід розвитку системи освіти України у різні періоди. Розкрито вагомість внеску Г. Ващенка у розвиток освіти, дидактики.

Посилання

Arkhiv Ukrainskoho Vilnoho universytetu (m. Miunkhen) Fond : Hryhorii Vashchenko, 1878-1967 (ukrainskyi pedahoh, uchenyi, ta hromadskyi diiach) [Archive of the Ukrainian Free University (Munich) Fund: Hryhoriy Vashchenko, 1878-1967 (Ukrainian teacher, scientist, and public figure) [in Ukrainian].

Busel, V. T. (Ed.). (2003). Tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [Explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]. Kyiv; Irpin: Perun [in Ukrainian].

Kremen, V. (2017). Suchasne myslennia y osvita [Modern thinking and education]. In N. Seiko, M. Kozlovets, H. Demir, I. Osynskyi, V. Starostenko, S. Teleshun, B. Trokha, O. Vozniuk, O. Polishchuk, & N. Kovtun (Ed.), Hlobalizovanyi svit : vyprobuvannia liudskoho buttia [The globalized world: a test of human existence] : Proceeding International Conference (pp. 8-11). Zhytomyr [in Ukrainian].

Lapaienko, S. V. (2017). Osoblyvosti realizatsii aksiolohichnoho pidkhodu v istoryko-pedahohichnomu doslidzhenni [Peculiarities of implementing the axiological approach in historical-pedagogical research]. In L. D. Berezivska, S. V. Lapaienko, O. V. Sukhomlynska, & S. V. Tarnavska (Ed.), Suchasni vymohy do orhanizatsii ta provedennia istoryko-pedahohichnykh doslidzhen [Modern requirements for the organization and conduct of historical and pedagogical research] (pp. 21-22). Kyiv: DNPB Ukrainy im. V. O. Sukhomlynskoho [in Ukrainian].

Petrenko, L. M. (2020). Hryhorii Vashchenko : dukhovno-moralne vykhovannia ta osvita molodi [Hryhoriy Vashchenko: spiritual and moral upbringing and education of youth]. Poltava ]: PNPU [in Ukrainian].

Pryvatnyi arkhiv rodyny I. O. Maksymenka [Private archive of the family of I.O. Maksimenko] [in Ukrainian].

Semenova, A. V. (Ed.). (2006). Slovnyk-dovidnyk z profesiinoi pedahohiky [Dictionary-handbook on professional pedagogy]. Odesa: Palmira [in Ukrainian].

Slovnyk pedahohichnykh terminiv [Dictionary of pedagogical terms]. Retrived from https://pidru4niki.com/pedagogika/slovnik_pedagogichnih_terminiv [in Ukrainian].

Sukhomlynska, O. V. (2003). Istoryko-pedahohichnyi protses: novi pidkhody do zahalnykh problem [Historical-pedagogical process: new approaches to common problems]. Kyiv: A.P.N. [in Ukrainian].

Vashchenko, H. (2000). Tvory [Writings] (Vol. 4 Pratsi z pedahohiky ta psykholohii [Works on pedagogy and psychology]. Kyiv: Shkoliar [in Ukrainian].

Vyshnevskyi, O. (1997). Peredmova [Preface]. In H.Vashchenko, Vybrani pedahohichni tvory [Selected pedagogical works] (pp. 3-6). Drohobych [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-19

Номер

Розділ

ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕОРІЇ ТА ОСВІТНЬОЇ ПРАКТИКИ