ДОШКІЛЬНА ОСВІТА В УКРАЇНІ: НОВІ РЕАЛІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

Автор(и)

  • O. KOSENCHUK

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2022.79.264675

Ключові слова:

дошкільна освіта, заклади дошкільної освіти, воєнний стан, дистанційна, змішана, очна форма освіти, організаційно-методичні засади

Анотація

Статтю присвячено проблемі організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти під час воєнного стану, введення якого в Україні позначилося на всіх сферах людського життя. Особливих змін зазнає освітня галузь, зокрема дошкільна.
Автором проаналізовано сучасний стан проблеми організації освітнього процесу, проведено аналіз чинних нормативних документів; охарактеризовано понятійний апарат досліджуваної проблематики; акцентовано увагу на стратегіях організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти. Доведено актуальність і недостатню розробленість цієї проблематики.
Автором охарактеризовані організаційно-методичні засади щодо функціонування дошкільної освіти в нових реаліях особливості психологічного супроводу дітей та батьків; звернена увага на ключові аспекти соціалізації дітей. У статті запропоновані ефективні рішення, щодо організації освітнього процесу в ЗДО у воєнний час; надання психологічної підтримки дітям, педагогам, батькам.
Проаналізовано види та канали комунікації з учасниками освітнього процесу під час воєнного стану ресурси щодо забезпечення освітнього процесу, у тому числі дистанційного, змішаного та очного, надано їм детальну характеристику. Цінним для дослідження є прогнозовані автором пріоритетні напрями розвитку дошкільної освіти України у воєнний й післявоєнний час.
Матеріал поданий у статті орієнтований на педагогічних працівників, науковців, адже містить корисну інформацію про організацію освітнього процесу в закладах дошкільної освіти під час воєнного стану.

Посилання

Bazovyi komponent doshkilnoi osvity : derzhavnyi standart doshkilnoi osvity : nova redaktsiia [The basic component of preschool education]. № 33. (2021). Retrived from https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01 /Pro_novu_redaktsiyu%20 Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf [in Ukrainian].

Pro orhanizatsiiu osvitnoho protsesu [The issue of organization of the educational process in the ZDO is regulated]. № 1/3371-22. (2022). Retrived from https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/86062 [in Ukrainian].

Pro rekomendatsii dlia pratsivnykiv zakladiv doshkilnoi osvity na period dii voiennoho stanu v Ukraini [On recommendations for employees of the Martial Law for the period of martial law in Ukraine]. № 1/3845-22. (2022). Retrived from https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-rekomendaciyi-dlya-pracivnikiv-zakladiv-doshkilnoyi-osviti-na-period-diyi-voyennogo-stanu-v-ukrayini [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia profesiinoho standartu «Vykhovatel zakladu doshkilnoi osvity» [On the organization of the educational process in the conditions of military action]. Retrived from https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-profesijnogo-standartu-vihovatel-zakladu-doshkilnoyi-osviti [in Ukrainian].

Suchasne doshkillia pid krylamy zakhystu [Modern preschool under the wings of protection]. Retrived from https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/suchasne-doshkillya-pid-krilami-zahistu [in Ukrainian].

Vnaslidok bombarduvan rf v Ukraini zruinovano 17 dytsadkiv, shche ponad 500 poshkodzheno [As a result of the Russian bombings, 17 kindergartens in Ukraine were destroyed and more than 500 were damaged] (2022). Slovo i Dilo [Word and Deed]. Retrived from https://www.slovoidilo.ua/2022/04/27/novyna/suspilstvo/vnaslidok-bombarduvan-rf-ukrayini-zrujnovano-17-dytsadkiv-shhe-500-poshkodzheno [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-19

Номер

Розділ

ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕОРІЇ ТА ОСВІТНЬОЇ ПРАКТИКИ