ГІСПАЛЬСЬКА ЄПИСКОПАЛЬНА ШКОЛА, ЯК ОСЕРЕДОК ОСВІТИ У ВЕСТГОТСЬКІЙ ІСПАНІЇ

Автор(и)

  • M. SAIBEKOV

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2019.74.196677

Ключові слова:

кафедральна (єпископальна) школа, освіта, сім вільних мистецтв, темні віки, раннє Середньовіччя, Ісидор Севільський, Вестготська Іспанія

Анотація

У даній статті розглядаються проблеми організації і діяльності єпископальних шкіл. Показано процес зародження та становлення однієї з перших освітніх шкіл в Західній Європі. Також варто відмітити, що подібна організація VII ст. була ознакою інтеграції інтелектуального життя в життя суспільства та країни. Піднесення такого освітнього рівня у королівстві вестготів було підкріплено діяльністю освіченого кліру та римською інтелектуальною традицією.

В статті здійснена спроба простежити процес формування перших університетів на території Європи.

Саме у подібних закладах був вироблений тип освіченої людини, яка відповідала вимогам тієї епохи, що опановувала знаннями не тільки для служіння Богу, а й для поповнення та передачі цих знань в інтересах самої науки.

У даній статті розкрито основні засади середньовічної християнської освіти, відбивши етапи організації школи і виділивши сім основних дисциплін, які вивчалися на всіх етапах. У висновку відзначено, що поступово, на основі єпископальних та монастирських шкіл, до XV століття з'являються університети. Заняття в університетах тривали впродовж цілого дня (з 5 години ранку до 8 години вечора). Основною формою навчання було читання професором лекцій.

476 рік історики вважають рубіжною датою в історії Західної Європи. В цей рік припинила своє існування Західна Римська імперія і почалася власне історія середньовічної Європи. Міграції германських племен V-VI ст. вплинули на рівень античної культури. Однак занепаду культури та освіти не відбулося, що і буде висвітлено у даній статті. Авжеж, не можна заперечувати зрушеннями в соціально-економічному розвитку Західної Європи, пов'язаних з переходом до натурального господарства і порушенням економічних і культурних зв'язків. Наслідком цих явищ була крайня обмеженість кругозору людей того часу, але духовенство все ж зберегло та передало знання наступним поколінням.

Розглянемо тезис, що у ранньому середньовіччі зниження освіченості та культури пов’язано зі значним впливом та пануванням церковно-феодальної ідеології в Західній Європі, носієм якої виступила католицька церква.

Розвиток середньовічної освіти пов'язано з розвитком церковної освіти, оскільки знання були необхідними для викладання церковної догматики, засвоєння якої було потрібно людям, які бажали прийняти хрещення, і служителям церкви в боротьбі з єретиками і язичниками. Питання освіти і виховання взяла на себе церква, яка сформувала новий тип школи – християнський, де мовою викладання стала латинська мова. Педагогічні ідеї Середньовіччя розглядали світ як «школу Христа», в якій сенсом життя кожної людини є пізнання Бога.

Посилання

Barney, S. A., Lewis, W. J., Beach, J. A., & Berghof, O. (2006). Camridge The Etymologies of Isidore of Seville translated, with introduction and notes, with the collaboration of Muriel Hall. Camridge.

Blair, P. H. (1970). The World of Bede. London.

Charles, H. (Ed.). (1913). Schools. Catholic Encyclopedia. New York: Robert Appleton Company.

Dzhurinskij, A. N. (2012). Istorija pedagogiki i obrazovanija [History of pedagogy and education]. Moskva [in Russian].

Lawer, T. (Ed.). (1974). The Parisiana Poetria of John of Garland. New Haven.

Le Goff, Zh. (2003). Intellektualy v Srednie veka [Intellectuals in the Middle Ages]. Sankt-Peterburg [in Russian].

Lowe, E. A. (1956). Codices Latini Antiquiores. Oxford: University Press.

Riché, P., & Contreni J. J. (1976). Education and culture in the Barbarian West, sixth through eighth centuries. Columbia: University of South Carolina Press.

Saxl, F. (1957). Lectures. London: Warburg Institute.

Sevil’skij, Isidor (2006). Jetimologii, ili Nachala [Etymology, or the Beginning] (Vol. I–III). Sankt-Peterburg: Evrazija [in Russian].

Stockton, E.W. (1962).TheMajorlatinworksfromJohnGower:TheVoiceofOneCryingandTheTripartiteChronicle.Seattle.

Thompson, E. A. (1969). The Goths in Spain. Oxford: Clarendon Press.

Ukolova, V. I. (2016). Antichnoe nasledie i kul’tura rannego srednevekov’ja: Konec V – seredina VII veka [Antique Heritage and Culture of the Early Middle Ages: End V - Mid VII Century]. Moskva [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕОРІЇ ТА ОСВІТНЬОЇ ПРАКТИКИ