ІНТЕЛЕКТ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ДОСЛІДНИЦЬКІЙ КУЛЬТУРІ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • I. PROTSENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2019.74.196658

Ключові слова:

дослідницька культура, дослідницькі навички, інтелект, педагогічний стан, розвиток інтелекту учнів

Анотація

У статті розкрито сутність поняття «дослідницька культура», «педагогічний стан». Охарактеризовано основні функції: гностичні, інформаційний, комунікативна, гуманістичний, регулятивна; компоненти дослідницької культури: дослідницький світогляд, який є складо- вою наукового світогляду; дослідницьке мислення – це здатність людського мислення здійснювати дослідницьку діяльність, результатом якої є набуття знань; дослідницька етика, що є комплексом етичних норм та партнерських стосунків у дослідницькому середовищі.

Проаналізовано комплекс дослідницьких навичок як основи дослідницької культури. Особлива увага приділяється інтелектуальній складовій дослідницької культури. З҆ ясовано педагогічні умови формування інтелекту студентів у рамках дослідницької культури в процесі навчання: формування інтелектуального та творчого слідчого середовища; психолого- педагогічне забезпечення дослідницької діяльності; мотивація до слідчої діяльності; активізація багатоаспектної навчальної діяльності учнів. Визначено основні компоненти дослідницької культури.

Посилання

Batechko, N. H. (2016). Teoretyko-metodolohichni zasady pidhotovky vykladachiv vyshchoi shkoly v umovakh mahistratury [Theoretical and methodological principles of preparation of teachers of higher education in the conditions of a magistracy]. (Extended abstract of PhD dissertation). Kyiv [in Ukrainian].

B’juzen, T. & B’juzen, B. (2010). Intellekt-karty [Intellect card]. Minsk: Popurri [in Russian].

B’juzen, T., & B’juzen, B. (2003). Supermyshlenie [Superthinking]. Minsk: Popurri [in Russian].

Radchenko, I. (2010). Tekhnolohii Concept mapping ta Mind mapping u konteksti informatsiino-dydaktychnoho seredovyshcha [Concept mapping and Mind mapping technologies in the context of the informative and didactic environment]. Problems of Modern Teacher Training, 1. 90-98 [in Ukrainian].

Romanovskyi, O. H., Hrynova, V. M., & Rezvan, O. O. (2018). Mentalni karty yak innovatsiinyi sposib orhanizatsii informatsii v navchalnomu protsesi vyshchoi shkoly [Mental charts as an innovative way of organizing information in a higher school educational process]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technology and learning tools], 2(64), 185- 196 [in Ukrainian].

Shkliar, V. M. (2015) Vykorystannia statystychnykh metodiv u pedahohichnykh [Use of statistical methods in pedagogical]. ScienceRise, 12(5), 39-43. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/texc_2015_12(5) 10 [in Ukrainian].

Sobchenko, O. M. (2010). Zdibnosti u strukturi emotsiinoho intelektu yak faktor formuvannia osobystosti [Abilities in the structure of emotional intelligence as a factor of personality formation]. Nauka. Relihiia. Suspilstvo [Science. Religion. Society], 4, 84-87 [in Ukrainian].

Tambovska, K. (2010). Intelektualna kultura yak skladova profesiinoi kompetentnosti vchytelia [Intellectual Culture as a Constituent of Teacher’s Professional Competence]. In Z. P. Bakum (Ed.) Pedahohika vyshchoi ta serednoi shkoly [Higher and Secondary School Pedagogy] (Vol. 30, pp. 348-352). Kryvyi Rih [in Ukrainian].

Tereshchenko, N. V. (2012). Intelekt-karty – suchasni innovatsiini sotsialnitekhnolohii navchannia v systemi osvity [Smart cards are modern, innovative social learning technologies in the education system]. Scientific Works Collection Scientific Notes, 14(1), 139-145 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ