ХАРАКТЕРИСТИКА МЕТОДІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • O. DANYSKO
  • L. SEMENOVSKA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2019.74.196647

Ключові слова:

методи навчання, професійна підготовка, майбутні вчителі фізичної культури, змішане навчання, комп’ютерно-опосередкована педагогічна взаємодія

Анотація

У статті на основі теоретичного аналізу наукової літератури схарактеризовано та узагальнено методи змішаного навчання, які доцільно використовувати у процесі професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури. Наголошується, що змішане навчання є інноваційною особистісно зорієнтованою моделлю організації навчального процесу, що інтегрує кілька складників – традиційне навчання (здійснюється в процесі безпосередньої взаємодії), дистанційне навчання (провадиться на відстані, опосередковано), та електронне навчання (базується на програмно-комунікативній інтеракції), і є чинником забезпечення вищими навчальними закладами безперервної, відкритої освіти упродовж життя. Відтак змішане навчання розглядається як система викладання, основу якої складає самонавчання студентів в процесі активної взаємодії з викладачем та джерелами інформації засобами новітніх інформаційно-комунікативних технологій.

На підставі аналізу існуючих класифікацій методів традиційного, дистанційного та електронного навчання з’ясовано, що специфічність методів змішаного навчання зумовлена особливостями їх реалізації в інформаційно-освітньому середовищі. Встановлено, що методичний інструментарій професійної підготовки майбутніх учителів фізичного виховання в умовах змішаного навчання інтегрує традиційні (загальнодидактичні) та комп’ютерно орієнтовані (програмно-комунікативні) методи формування у студентів універсальних компетентностей і фаховозначущих знань умінь та навичок. Виокремлено та схарактеризовано такі групи методів, що педагогічно доцільно поєднують елементи традиційного, дистанційного та електронного складників дидактичної взаємодії: вербальні (словесні), наочні, практичні, проблемно-пошукові, контролю і самоконтролю навчальних досягнень, самоосвіти.

Посилання

Allen E. I., Seaman J., & Garrett R. (2007). Blending in The extent and promise of blended education in the United States. Needham. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED529930.pdf

Boiko A. M. (Ed.). (2002). Pedahohika: Intehrovanyi kurs teorii ta istorii [Pedagogics: the Integrated course of theory and history] (Ch. 1). Kyiv; Poltava [in Ukrainian].

Bykov, V. Yu. (2008). Dystantsiine navchannia u “Entsyklopediia osvity Ukrainy” [Distance learning in “Encyclopaedia of Education of Ukraine”]. Kyiv [in Ukrainian].

Bykov, V. Yu., Kukharenko, V. M., Syrotenko, N. H., Rybalko, O. V., & Bohachkov, Yu. M. (2008). Tekhnolohii rozrobky dystantsiinoho kursu [Technology development of distance course]. Kyiv: Milenium [in Ukrainian].

Danysko, O. V., & Semenovska, L. A. (2018). Geneza ta suchasnyi zmist poniattia zmishanoho navchannia u zarubizhnii pedahohichnii teorii i praktytsi [Genesis and modern content of blended learning concept in foreign pedagogical theory and practice information]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Technologies and Learning Tools], 3(65), 1-8. Retrieved from https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt [in Ukrainian].

Dolgova, T. V. (2017). Smeshannoe obuchenie – innovacija XXI veka [Blended learning – an innovation of the XXI century]. Interaktivnoe obrazovanie [Online education], 5, 2-8. Retrieved from http://interactiv.su/wp-content/uploads/2017/12/IO_5_interactive.pdf [in Russian].

Dychkivska, I. M. (2004). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii [Innovative pedagogical technologies]. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].

Gaevskaja, E. G. (2007). Tehnologii setevogo distancionnogo obuchenija [Technologies of e-learning]. Sankt-Peterburg [in Russian].

Gorobec, C. N. (2014). Ispol’zovanie komp’juterno orientirovannyh tehnologij obuchenija v vysshej shkole [Use of computer technologies while teaching in high school]. In Mezhdunarodnaja internet-konferencija “Informacionno-tehnologicheskoe obespechenie obrazovatel’nogo processa sovremennogo universiteta” [International Internet-conference – Informational-technological provision of educational process in modern universities] (pp. 45-46). Minsk: BGU [in Russian].

Kaplinskyi, V. V. (2015). Metodyka vykladannia u vyshchii shkoli [The methodology of teaching in high school]. Vinnytsia: Niland LTD [in Ukrainian].

Nizamov, R. A. (1991). Formy i metody obuchenija v vuze [Forms and methods of teaching in higher educational institutions]. In Voprosy vuzovskoj pedagogiki i metodiki [Wuestions of university pedagogy and techniwues] (pp. 36-41). Kazan’ [in Russian].

Soldatkin, V. I., & Andreev, A. A. (1999). Distantsionnoe obuchenie: suschnost, tehnologiya, organizatsiya [Distance learning: concept, technology, organization]. Moskva: MESI [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ