РОЛЬ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ФАХОВО ОРІЄНТОВАНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ ЗВО УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Y. HONCHAROVA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2019.73.180968

Ключові слова:

самостійна робота, компетентність, компетентісний підхід, фахові знання, професійно-значущий матеріал, мотиваційно-стимулювальний компонент, суб’єкт навчання, самооцінка, рефлексія

Анотація

На основі проведеного науково-теоретичного аналізу особливостей організації самостійної роботи студентів за умови застосування компетентнісного підходу у навчально-виховному процесі, у статті обґрунтовується актуальність проблеми формування фахово орієнтованих компетентностей студентів у процесі проектування, організації та безпосереднього виконання самостійної роботи, яка розглядається як різновид навчальної та пізнавальної діяльності, спрямованої на активне, продуктивне засвоєння знань, умінь та навичок, необхідних у здійсненні професійної діяльності майбутніх фахівців та формуванні на їх підґрунті фахових компетентностей. Аналізується ключовий сенс дидактичних задач, що постають перед викладачами ЗВО у процесі проектування та організації самостійної роботи. Виокремлюються дидактичні впливи, спрямовані на розвиток рефлексії студентів.

Посилання

Honcharenko, S. (Comp). (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Khutorskoi, A. (2003). Klyuchevye kompetentsii kak komponent lichnostno-orientirovannogo obrazovaniya [Key competencies as a component of personal-oriented education]. Narodnoe obrazovanie [Folk education], 2, 58-64 [in Russian].

Khutorskoi, A. V. (2001). Sovremennaya didaktika [Modern Didactics].Sankt-Peterburg: Piter [in Russian].

Koroliuk, O. M. (2006) Upravlinnia samostiinoiu robotoiu studentiv koledzhu v protsesi vyvchennia pryrodnycho-matematychnykh dystsyplin. [Management by independent work of collegians in the process of study of natural-mathematical disciplines]. Continuing Profession Education: Theory and Practive. Series: Pedagogical, 1/2, 78-84 [in Ukrainian].

Malafiik, I. V. (2014). Dydaktyka novitnoi shkoly [Didactics of the newest school]. Kyiv: Slovo [in Ukrainian].

Malykhin, O. V. (2009). Orhanizatsiia samostiinoi navchalnoi diialnosti studentiv vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladiv: teoretyko-metodolohichnyi aspect [Organization of independent educational activity of students of higher pedagogical educational institutions: theoretical and methodological aspect]. Kryvyi Rih [in Ukrainian].

Ovcharuk, O. V. (Ed.). (2004). Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: Biblioteka z osvitnoi polityky [Competency Approach in Modern Education: World Experience and Ukrainian Perspectives: Library for Educational Policy]. Kyiv: KIS [in Ukrainian].

Raven, Dzh. (2002). Kompetentnost’ v sovremennom obshchestve: vyyavlenie, razvitie i realizatsiya [Competence in modern society: identification, development and implementation]. Moskva: Kognito-Tsentr [in Russian].

Yevtukh, M. B., Luzik, E. V., Ladohubets, N. V., & Ilina, T. V. (2014). Pedahohichna psykholohiia [Pedagogical Psychology]. Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ