АНАЛІЗ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ЗДОРОВ’Ю

Автор(и)

  • I. KADENKO
  • O. PALCHYK
  • O. DEKHTIARIOVA
  • L. BAKHMAT

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2019.73.180896

Ключові слова:

здоров’язбережувальні технології, технологій навчання здоров’ю, освітній процес, заклади освіти

Анотація

В статті висвітлено проблему медико-демографічної ситуації в Україні, яка чітко демонструє негативні тенденції рівня захворюваності, від’ємного природного приросту населення та ін., що ставить завдання перед науковою та освітянською елітами щодо пошуку нових шляхів збереження здоров’я молоді.
Представлено аналіз літературних джерел стосовно сучасних технологій навчання здоров’ю в закладах освіти, які активно впроваджуються в освітній процес, що дає можливість стверджувати, що освітянський простір має великий потенціал здоров’язбереження. Встановлено, що саме технології навчання здоров’ю є дуже популярними серед освітян і характеризуються активним впровадженням різноманітних форм і заходів у освітній процес.
В статті наведено результати моніторингу освітнього процесу, стосовно впровадження технологій навчання здоров’ю, який дає можливість надати високу оцінку діяльності викладачів кафедри природничих дисциплін Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради відносно заходів по здоров’язбереженню та визначити подальші перспективи роботи, які полягають у розробці вибіркових курсів по безпеці життєдіяльності та в еколого-природничому напрямку.

Посилання

Berezhna, T. I. (2014). Zdorov’iazberezhuvalni pedahohichni tekhnolohii – vazhlyva skladova zdorov’iazberezhuvalnoho seredovyshcha zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu [Healthcaresaving pedagogical technologies - an important component of the healthcare environment of a comprehensive educational institution]. Naukovi zapysky Nizhynskoho derzhavnoho universytetu im. Mykoly Hoholia. Seriia: Psykholoho-pedahohichni nauky [Scientific notes of the Nizhyn State University named after. Nikolai Gogol Series: Psychological and pedagogical sciences], 2, 35-39 [in Ukrainian].

Beseda, N. A.(2010). Zdorov’iazberezhuvalni tekhnolohii yak zaporuka efektyvnoho navchannia i vykhovannia shkoliariv (treninh dlia vchyteliv) [Health saving technologies as a key to effective education and upbringing of students (teacher training)]. Postmetodika, 1. 47-53 [in Ukrainian].

Boichuk, Yu. D., Palchyk, O. O., Dekhtiarova, O. O. (2012). Optymizatsiia osvitnoho seredovyshcha yak osnova zdorov’iazberezhennia uchasnykiv osvitnoho protsesu [Optimization of the educational environment as the basis of healthcare of participants in the educational process]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii [Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies], 2. 137-145 [in Ukrainian].

Bukhalska, S., & Bukhalska, S. (2018). Zdorov’iazberezhuvalni tekhnolohii yak zasib formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnoho medychnoho fakhivtsia ta osobystosti v osvitnomu seredovyshchi [Health saving technologies as a means of shaping the professional competence of the future healthcare professional and personality in the educational environment]. Nova pedahohichna dumka [New pedagogical thought], 3. 93-96 [in Ukrainian].

Dekhtiarova, O. O., Palchyk, O. O., & Dekhtiarova, Yu. O. (2016). Zdorov’iazberezhennia studentiv yak bahatofaktorna pedahohichna problema [Health Preservation of Students as Multifactorial Pedagogical Problem]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of the formation of a creative person in higher and secondary schools], 46. 70-76 [in Ukrainian].

Onyshchenko, N. P., & Lykhovyd, O. R. (2016). Zdorov’iazberezhuvalni tekhnolohii u systemi pidhotovky maibutnikh uchyteliv do innovatsiinoi diialnosti [Health saving technologies in the training of future teachers to innovation activities]. Young Scientist, 9.1. 122-126 [in Ukrainian].

Ponomarova, H. F. (2014). Formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia suchasnoi osobystosti: realii ta perspektyvy [Formation of a healthy lifestyle of a modern personality: realities and prospects]. Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts, 2. 110-113 [in Ukrainian].

Shapovalova, T. H. (2014). Harmonizatsiia kulturno-osvitnoho prostoru maibutnikh pedahohiv cherez zdorov’iazberezhuvalni tekhnolohii [Harmonisation of cultural and educational space through healthsaving technologies]. Naukovyi visnyk Melitopolskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohika [Scientific Bulletin Melitopol State Pedagogical University. Series: Pedagogy], 1. 149-153 [in Ukrainian].

Spivak, M. V. (2016). Derzhavna polityka zdorov’iazberezhennia: svitovyi dosvid i Ukraina [State policy of healthcare: world experience and Ukraine]. Kyiv: Lohos [in Ukrainian].

Timonina, M. B. (Ed.). (2018). Demohrafichnyi shchorichnyk «Naselennia Ukrainy za 2017 rik» Derzhavnoi sluzhby statystyky Ukrainy [The demographic yearbook “Population of Ukraine for 2017” of the State Statistics Service of Ukraine]. Kyiv [in Ukrainian].

Tytarenko, V. M. (2014). Zdorov’iazberezhuvalni tekhnolohii ta yikh klasyfikatsii [Zdorov’yazberezhuvalni technology and its classification. The article deals zdorov’yazberezhuvalni technology of various types]. Aktualni problemy derzhavnoho upravlinnia, pedahohiky ta psykholohii [Actual problems of public administration, pedagogy and psychology], 2. 78-81 [in Ukrainian].

Yatsyshyna, O. V. (2015). Zdorov’iazberezhuvalni tekhnolohii u humanitarnii pidhotovtsi maibutnikh likariv [Health saving technologies in the humanitarian training of future physicians]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Pedahohika. Sotsialna robota [Scientific herald of Uzhgorod National University. Series: Pedagogy. Social work], 35, 197-199 [in Ukrainian].

Yefimova, V. M. (2011). Zdorov’iazberezhuvalni tekhnolohii v systemi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pryrodnychykh dystsyplin [Health protecting technologies in the system of future natural science teachers training]. Naukovyi visnyk Mykolaivskoho derzhavnoho universytetu imeni V. O. Sukhomlynskoho. Seriia: Pedahohichni nauky [Scientific Bulletin Mykolaiv V. O. Sukhomlynskyi National University. Pedagogical Sciences], 1.33, 131-134 [in Ukrainian].

Zdikhovskyi, A. M. (2014). Zdorov’iazberezhuvalni tekhnolohii u konteksti pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do roboty v ozdorovchomu tabori [Health protection technologies in the context of training of future primary school teachers to work in a health camp]. The Scientific issues of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Series: Pedagogy, 3. 8-12. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPU_ped_2014_3_4 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ ШКОЛИ