РОЗВИТОК ІНКЛЮЗИВНОГО ПІДХОДУ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ТА СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ У КОНТЕКСТІ ОСВІТНІХ ІННОВАЦІЙ У ПІДГОТОВЦІ ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ

Автор(и)

  • V. HRYHORENKO
  • L. PAKHOMOVA
  • N. SHEVCHENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2524-2474.2019.73.180835

Ключові слова:

інклюзивна освіта, освітні інновації, діти з інвалідні- стю, вихователь закладу дошкільної освіти, вчитель початкових класів, педа- гогічні кадри, підготовка майбутніх фахівців, інноваційні технології освітньої діяльності

Анотація

У статті репрезентовано результати теоретичного аналізу процесу розвитку інклюзивного підходу до організації роботи закладів освіти у контексті освітніх інновацій у підготовці майбутніх вихователів дітей дошкільного віку та вчителів початкової школи. Встановлено, що впровадження такого підходу в Україні потребує концептуальної зміни філософії освіти і методології підготовки педагогічних кадрів, що зумовлює постійний пошук і реалізацію інноваційних педагогічних технологій, зокрема таких, як тренінг, менторинг, тьюторинг, коучинг, що розвивають у майбутнього педагога здатність створювати простір рівних, підтримуючи толерантне ставлення до дітей різних категорій, у тому числі дітей з інвалідністю. У ході експериментального дослідження стану готовності майбутніх фахівців до впровадження інновацій в умовах інклюзивної освіти доведено необхідність наближення реалій професійної підготовки вихователів та вчителів до умов майбутньої професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі шляхом впровадження квазіпрофесійних технологій.

Посилання

Andreeva, M. O. (2015). Nalahodzhennia vzaiemodii sub’iektiv navchalno-vykhovnoho protsesu VNZ u podolanni sotsialno-pedahohichnykh problem studentiv z osoblyvymy potrebamy [Establishing between subjects of the educational process universities in addressing the social and educational problems students with special needs]. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka [Herald of Taras Shevchenko National University of Lugansk], 1 (290), 165-170 [in Ukrainian].

Hryhorenko, V. L., Rasskazova, O. I., & Rasskazova, P. I. (2018). Innovatsiini zasoby rozvytku sotsial doshkilnykiv v inkliuzyvnomu osvitnomu proctor [Innovative facilities for the development of socialism of preschoolers in inclusive educational space]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 11 : Sotsialna robota. Sotsialna pedahohika [Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Dragomanov. Series 11: Social Work. Social pedagogy], 24(II), 25-33 [in Ukrainian].

Kolesnykova, O. V. (2016). Problemy i perspektyvy ukrainskoi shkoly v konteksti rozbudovy inkliuzyvnoi osvity [Problems and prospects of Ukrainian school in the context of inclusive education development]. SOCIOПРОСТІР: the interdisciplinary online collection of scientific works on sociology and social work, 5, 44-47 [in Ukrainian].

Kolupaieva, A. A. (2009). Inkliuzyvna osvita: realii ta perspektyvy [Inclusive Education: Realities and Prospects]. Kyiv: Sammit-Knyha [in Ukrainian].

Kontseptsiia rozvytku inkliuzyvnoi osvity [Concept of inclusive education development]. No 912. (2010). Retriever from https://ru.osvita.ua/legislation/Ser_osv/9189/ [in Ukrainian].

Polishchuk, O. A. (2018). Trudova reabilitatsiia osib z obmezhenymy mozhlyvostiamy zdorov’ia v umovakh reabilitatsiinykh tsentriv [Labor rehabilitation of people with disabilities in conditions of rehabilitation centers]. (Extended adstract of PhD dissertation). Luhanskyi nats. un-t imeni Tarasa Shevchenka, Starobilsk [in Ukrainian].

Rasskazova, O. I. (2012). Rozvytok sotsialnosti uchniv v umovakh inkliuzyvnoi osvity: teoriia ta tekhnolohiia [Development of sociality of students in conditions of inclusive education: theory and technology]. Kharkiv: Sheinin O. V. [in Ukrainian].

Rasskazova, P. I. (2015). Sotsialno-pedahohichnyi treninh yak zasib orhanizatsii diialnosti vykhovateliv doshkilnoho navchalnoho zakladu [Social-pedagogical training as a means of organizing the activity of preschool educational institutions]. In V. A. Polishchuk, S. M. Kalaur, & H. I. Slozanskoi (Eds.). (2015). Sotsialna robota ta sotsialna pedahohika: vyklyky sohodennia [Social Work and Social Pedagogy: Chal-lenges of the Present] (pp. 115–119). Ternopil: Vektor [in Ukrainian].

Sofii, N. Z. (2007). Kontseptualni aspekty inkliuzyvnoi osvity [Conceptual aspects of inclusive education]. In A. A. Kolupaieva, Yu. M. Naida, N. Z. Sofii, L. I. Danylenko, O. M. Taranchenko, S. M. Yefimova … & L. V. Budiak, Inkliuzyvna shkola: osoblyvosti orhanizatsii ta upravlinnia [Inclusive school: peculiarities of organization and management] (pp. 9-17). Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ